Kirjoittaja Aihe: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 33477 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mie vaan

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #15 : 27.05.2011, 11:11:45 »
Nyt on sitten autoomme tullut kilometrejä noin 7000. Auto on toiminut vallan moitteitta ja tiloista täytyy antaa suuri kiitos.

Vaseliinia myös laitettiin meidän auton konepellin vaijereihin ja hyvin pelasi loppu talven. Kiitosta täytyy myös antaa liukuoville, jotka ovat toimineet myös yllättävän hyvin.  Autolla on myös todella mukava ajaa ja kulutus on ollut mielestäni aika maltillinen 8.9 l/100 km. Kone siis 2.0 litrainen. Kiitosta täytyy myös antaa suurelle pissapojan säiliölle, jonka juuri äsken täytin toisen kerran. 5 kk siis kesti aineet säiliössä. ;D

Muutama kysymyskin olisi. Mitäs vaseliinia/rasvaa olette käyttäneet liukuovien kiskoissa? Lienee järkevin vaihtoehto olla jokin liukukiskoille vallan tarkoitettu spray. Ei viitsisi mitään hirveän suttaavaa ja roskaa keräävää ainetta käyttää.

Meillä huoltomittari näyttää seuraavaan huoltoon olevan matkaa 4000 km, nyt mittarissa 110000. Seuraava huolto lienee täten hihnanvaihtohuolto. Onkos kenelläkään foorumilaisella tietoa satakunnan alueen huoltopisteistä, että missäs olisi edullinen, mutta osaava huoltopiste pösöille?

Hauskaa kesän jatkoa. :)

TDBussi

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #16 : 07.12.2011, 19:54:18 »
Moro. Onko uusissa Peugeoteissa (esim. 807) samanlainen taka-akselirakenne kuin näissä vanhemmissa tyyliin 306? Vai onko niissä ruvettu jo tekemään erillisjousitettua mcperson tyyppistä ratkaisua? Olen harkinnut 807 ostoa, mutta tuo rakenne on vain niin p...stä, etten osta enää yhtään sellaista.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Pecoul

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #18 : 20.01.2012, 22:32:59 »
Minä tässä taas hei.  ;D

Viime talven köröttely Helsingin perunapelloilla teki Pösön etupäästä vatkulia. Joulukuun katsastuksessa ei mitään huomauttamista. Maaliskuussa etupää kolisi julmetusti jopa suojatien maalauksia ylitettäessä. Kaikki raidetangon päät ja yksi kananluu meni vaihtoon.

Meidän liiterillä on kohkattu nyt hieman yli 220 000 kilometriä ja kyllähän tuo vielä kasassa pysyy. Kuskin puoleinen takaovi katkaisi vaijerinsa jossakin 200 000 paikkeilla jonka jälkeen sitä käytettiin manuaalisesti puoli vuotta. Sitten alkoi kuulumaan sellainen mukava kirskuminen ja ovea joutui painamaan kädellä takaosasta ennen kuin mokoma suostui menemään kiinni. Nyt se on käyttökiellossa.

Pyyhkijän moottori odottelee vaihtoa ja minä suuria rahoja kyseiseen toimitukseen. Olen myös kuulevinani jälleen lievää rouskutusta vesipumpun suunnalta...  >:(

Muuten tuo lossi kulkee tasaisen varmasti eteenpäin säässä kuin säässä. Viikko sitten heitettiin täysi poka päällä 1300 km reissu Vuokattiin ja takaisin. Pösö hoiti hommansa kiitettävästi. Vaikka kaikenlaista vanhuuden vaivaa riittää niin kyllä tuolla on mukava ajaa.  8)

Akku on edelleen alkuperäinen eli yli 8 vuotta vanha ja toimii kuin junan vessa. Olisikohan tuo sijoituspaikka sisätilassa (kartturin jalkojen alla) jollakin tavalla suosiollinen akun keston kannalta. Suurin osa kilometreistä tähän autoon on kuitenkin ajettu pääkaupunkiseudulla jolloin matka-ajaksi muodostuu n. 20 min. - 1 tunti.

Ostin muuten viikko sitten työajoja varten 1994 Corolla Liftbackin. Ajettu 63 000 km ja auto on kuin tehtaan paketista vedetty. Nyt saa Pösö viettää hyvin ansaittuja eläkepäiviä - sillä sorvataan vain pidempiä reissuja koko kuuden hengen pesueen kanssa.

Hyvä auto se on kaikesta huolimatta.


anssin

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #19 : 29.03.2012, 17:38:58 »
Moi,

Vaijerin vaihtoon vinkkiä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=55935.msg263116#msg263116

Oikein tutun kuuloisia "ominaisuuksia" kaikki tässä ketjussa. Siitä huolimatta kohta 5 vuotta kyseisen mallin omistajana, eikä näillä näkymin aikomusta (lue: varaa) vaihtaa pois.  :)

Mie vaan

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #20 : 30.08.2012, 19:52:40 »
Pitkästä aikaa voisin minäkin kertoilla kokemuksia autosta.

Auto ollut siis meillä pian 2 vuotta ja kilometrejä kertynyt 128 tkm, joista meillä ajettu noin 25tkm. Autoon ei ole tullut kummempia uusia "vikoja" mitä en ole tänne aiemmin kirjoitellut, eli ihan luotettava auto on ollut. Ainoastaan 120 tkm huolto oli jumalattoman kallis, mutta niin nuo taitaa kaikissa autoissa joissa on vielä hihnat.

Nyt oli sitten katsastus ja eipäs tämä yksilö saanut leimaa ekalla kerralla. Oli väljyyttä apumiehen puoleisessa  alatukivarressa. Tuokin taitaa olla kyllä enemmän ominaisuus, eikä vika. ;D Kyselinkin tuolla toisessa ketjussa asiasta ja hinnoista joten ei tässä niistä enemmälti.

Tilat ovat edelleenkin mainiot ja auton hankinta ei edelleenkään harmita. Ainoa pieni huomautus tulee turvavöiden lukituspuolen sijoituksesta. Nykyajan lastenistuimet ovat niin kookkaita, että välillä on hankala saada vöitä kiinni varsinkin tällaisilla nakkisormilla. ;D

Hauskaa syksynalkua vaan kaikille!

huurre

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #21 : 11.09.2012, 16:38:08 »
"Mie vaan":lle vinkiksi: itse ostin turvavöiden jatkopalat turvaistuimien kiinnittämistä helpottamaan. Jatkopalalla vastakappale nousee penkin tason yläpuolelle, nyt lapsetkin saavat vyöt kiinni itse. Hinta oli suolainen, noin 35 euroa kappale. Ko. Jatkot löysin http://www.turvavyo.fi/ kaupasta helsingin kannelmäestä

timmi306

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #22 : 29.01.2013, 13:07:12 »
Kävin koeajamassa erään 807 yksilön kun tälläistäkin on vähän harkittu. Kytkin oli vaihdettu, kuten myös jakohihna. Koneena oli 2.2 bensa joka piti dieselimäistä ääntä etenkin vedättäessä, mikä ilmeisesti on konetyypin ominaisuus? Hiljainen oli muuten, mutta eturenkaista kuului melko kova matala jyrinä, tiedä sitten tuliko ääni nastarenkaista vai pyöränlaakerista. Vaihtoehtona olisi vielä Partner teepee tai 607. Näitä en vielä ole päässyt kokeilemaan kun ei sopivaa koeajettavaa ole osunut kohdalle. Muitakin merkkejä yritin katsella avoimin mielin.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #23 : 29.01.2013, 17:57:56 »
Jos vika on laakereissa niin yleensä selviää ajossa käännettäessä, eli jos vauhdissa kääntää oikealle ja "jyrinä" lisääntyy niin vika vasemmassa etulaakerissa, ja päinvastoin. Ko. auton vuosimalli ei tullut viestistä ilmi, mutta mahdollisesti myös renkaat ovat vanhahkot ja siten kuluneet ja osin jo mahdollisesti hieman kovettuneetkin, joten ne ovat mielestäni todennäköisempi vaihtoehto tuolle äänelle, etenkin jos se tuntuu tulevan tasaisesti molemmilta puolilta. Toki myös rengasmerkillä ja mallilla on oma osuutensa, jotkut ovat lähtökohtaisemmin meluisampia kuin toiset.

timmi306

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #24 : 29.01.2013, 18:33:28 »
2005 oli vuosimalli. Nokian renkaat oli, ei varmaan kauhean vanhat, mutta tosiaan, ainakin oman kokemuksen mukaan nokian renkaat ei ole hiljaisimmasta päästä. Tietysti oudoksestakin voi olla kun 605:ssa rengasäänet loistaa poissaolollaan. Ei 807 mielestäni kuitenkaan meluisa ollut, melun sävy vaan 605:ssa jotenkin pehmeämpi.

martymcfly

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #25 : 29.01.2013, 18:53:06 »
Käsittääkseni 605 on melko hiljainen auto millä tahansa mittarilla - tosin omat kokemukset ovat niin monen vuoden takaa että aika saattaa kullata muistot - joten sikäli ehkä huono vertailukohta. Tai hyvä, kummin päin asiaa haluaa ajatella.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 369
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #26 : 29.01.2013, 21:00:26 »
Meidän C8:ssa on myös aika hauheat rengasäänet. Luulin pyöränlaakeriviaksi, mutte kyllä se on rengasjylinää.. (10 vuotta vanhat Hakkapelitta 4:t).
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

timmi306

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #27 : 30.01.2013, 10:41:57 »
Voisiko noihin rengasääniin vaikuttaa myös alustan kovuus? Minusta ainakin tuntui aika jämäkältä, ja varmaan pitää ollakin kun tuollainen tötterö pyörien päällä. Toki ei kyllä tuntunut kiikkerältä eikä kallistellutkaan. Ohjaus tuntui minun makuun hieman kevyeltä ja tunnottomalta ja urissa tuntui kuin etupää olisi jotenkin nuljahdellut. Kesärenkailla luultavasti paranisi kummasti. Eikös citroen C8 ole ihan sama auto, että periaatteessa ei mitään merkitystä kumman valitsee? C8:n keula on kyllä omaan silmään paljon paremman näköinen kuin pösössä.

Käsittääkseni 605 on melko hiljainen auto millä tahansa mittarilla - tosin omat kokemukset ovat niin monen vuoden takaa että aika saattaa kullata muistot - joten sikäli ehkä huono vertailukohta. Tai hyvä, kummin päin asiaa haluaa ajatella.

Periaatteessa ainakin meidän 605 on hiljainen, hyvä ruostesuojaus tehostaa sitä. Moottori ja vaihteisto vaan alkaa noin vanhassa jo pitää mekkalaa. Tasaisella alle 80km/h on kyllä kohtuu hiljaista. Varmasti on ollut hiljaisempi yli 10 vuotta sitten. Vaihtoehtona on kyllä käynyt mielessä ulkomailta etsiä oikein helmi uudempikorinen 605....

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 369
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #28 : 30.01.2013, 18:36:05 »
Pitkälti sama auto 807 ja C8. Myös takavalot on silmään paremman näköiset C8:ssa. Makuasioita toki..
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi