Kirjoittaja Aihe: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 32449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 356
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #30 : 30.01.2013, 18:46:54 »
..ja Fiat Ulysse on myös sama sama..
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

timmi306

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #31 : 30.01.2013, 19:27:09 »
Fiat ulyssen keulaan verrattuna 807:n keula näyttää jo todella hyvältä  ;D . Ei lanciakaan ihan nappiin mene, mutta siedettävä. Enpäs muuten ollut edes humannut että C8:n ja 807:n takavalot on erilaiset. Itse en yhtäkkiä osaa sanoa kummat on paremman näköiset. Omaa silmää miellyttää eniten noista isoista tila-autoista. Eipä espacekään ihan kamala olisi, liukuovet vaan puuttuu niin ei tule kysymykseen. Suosituissa Chrysler Voyager vaan jotenkin epäilyttää, eikä sisäpuoli iske kyllä yhtään  :P . Eikös täällä ollut joku "Autovaihtoehtojen pohdintaa" tms. keskustelu? Alkais sopimaan paremmin sinne.

Pandatso

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #32 : 02.08.2013, 13:32:53 »
Auto: 2006 807 2,0 SR (n. 88 000 km).

Kytkin taitaa tosiaan olla tässä autossa hyvinkin heikko lenkki. 80 tuhannen paremmalla puolella hajosi, ja remontin hinta Pellen Pajalla Helsingissä oli peräti 1300 euroa! Hommaan tuli ilmeisesti ylimääräisiä mutkia, mikä teetti lisähintaa...

puikkis

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #33 : 19.03.2015, 12:48:57 »
Terve,

Tila-auton hankinta alkanut kiinnostaa ja Ranskattaret 807 sekä C8 tuntuisivat parhailta vaihtoehdoilta. Vuodessa kilometrit jää luultavasti 10-15tkm paikkeille eikä pitkää työmatka-ajoa ole nyt tiedossa. Mutta muutama asia askarruttaa.

Onko totta, että 807ssa jakohihnan vaihtoväli on 4 vuotta (/n. 100tkm), kun taas C8ssa väli olisi 10 vuotta? Jostain muistan näin lukeneeni, mutta en ole asiaa varmistanut. Eikä näissä pitäisi olla samat moottorit? Kestääkö sitikan hihna 10 vuotta Suomen oloissa, tai olisiko järkevää vaihdattaa jo aiemmin vaikka kilometrit eivät olisikaan läheskään täynnä?

Onko jotain mitä pitäisi automaattivaihteista hankkiessa tietää, kuin että vaihteistoöljy olisi myös syytä vaihtaa säännöllisesti? Sen perusteella mitä olen lukenut, niin manuaalissa tuntuu kytkin menevän vaihtoon tyypillisesti viimeistään 200tkm paikkeilla. Onko automaatissa mitään vastaavaa, ja voiko 200tkm ajetun vaihteiston olettaa kestävän vielä 100tkm lisää?

Onko merkkien välillä huoltojen hinnoissa selvää eroa, vai onko tämä vain liikkeiden välistä vaihtelua? Kyselin Turusta 2l moottorin jakohihnan + pumppu vaihto hintaa merkkihuollosta ja sitikalle oli selvästi halvempi 500e vs 800e. Kytkin puolestaan  700e vs 1300e, mutta sitikan kohdalla tässä joku tarjouskampanja. Sitikkahuollossa myös 807n huollot olivat edullisempia.

Kiitokset

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 242
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #34 : 19.03.2015, 20:28:32 »
Jakohihnan vaihtoväli on maahantuojan määräämä, sillä moottorit ovat samat. Pösössä 4v./120tkm ja citikassa 10v./100tkm (mm.2.0 bensakoneelle). Kestoahan ei kukaan varmaksi osaa luvata. Meillä citikassa vaihdettiin 100tkm kohdalla, kun auto oli 7 vuotias.

Kyllä kytkin tai sen painelaakeri taitaa heikko kohta olla. Meillä levisi 135tkm kohdalla. Automaatissa (AL4) menee magneettiventtiilit vaihtoon ja oliko muutakin..? Kolmelitraisen automaattilaatikko on joka tapauksessa paremmassa maineessa.
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + 406 GW HDi (RHZ) -04 + C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Aapeli

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 285
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #35 : 20.03.2015, 20:46:54 »
Eikös täällä ollut joku "Autovaihtoehtojen pohdintaa" tms. keskustelu? Alkais sopimaan paremmin sinne.

Tila-autokeskustelua oli reilu vuosi sitten, mutta se siivottiin pois.
Citroen Evasion 2.0 turbo CT -99, Citroen Xantia 2.0 16v -99, Kawasaki z650 -83, Tunturi Super Sport -83

puikkis

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #36 : 27.03.2015, 11:00:01 »
Citikkapuolella luin, että AL4 laatikkoa olisi vain 06 vuosimalliin asti. Onko näin? Ja onko uudemmissa yhtään parempi laatikko ja miten vikaantuva sellainen on? Miten vaihteiston mallin voi todeta, kuin tarkastamalla numeron laatikosta?

puikkis

  • Vieras
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #37 : 27.03.2015, 14:04:06 »
Selvisi jo, että laatikon tyypin tarkastus pitäisi onnistua servicestä valmistenumerolla, jonka voi yrittää onkia bilteman sivuilta rekisterinumerolla.

samup

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
  • Pugilla pääsee
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #38 : 20.05.2015, 18:57:22 »
Auto: 2007 807 2,0 HDi (100 kW, RHR, Saksan tuonti).

Ostettiin tuollainen yksityiseltä (1.omistajalta). En edes muistanut kysyä onko autossa lisälämmitintä! Löytyy kuitenkin penkinlämmittimet, mutta asennuttivat Suomeen tulleessaan lohkolämmittimen ja sisäpistokkeen jota eivät juuri käyttäneet lämpimän autotallin takia. Eivät moittineet kysyttäessä kylmäksikään.. En nyt pääse tarkastelemaan autoa webaston osalta, koska auto on nyt lankomiehen pihalla odottamassa jakohihnan vaihtoa. Mistä se lämmitin löytyisi jos löytyisi? Katsoin Peugeot serviceboxista VIN koodilla ja sieltä löytyi räjäytyskuva lämmittimestä. (herätti toiveita..)
Ehdin jo kysellä uuden hintaa, nelinumeroinen luku  :o

Jakohihnalla ajettu vasta 196tkm, jätin suosiolla seisomaan 1,5viikoksi huoltojonoon  ;D
 (Toisella lankolla on -09 S-Max samalla padalla ja siinä hihnanvaihto 200tkm tai 10 vuotta.)

Katsastuksesta meni laakista läpi, etujarrut kehoitti herkistämään. Kertapolkaisulla mittaus läpi.
807 2.0Hdi -07 100kW
406 2.0ST -04
405 Mi16 -88

samup

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 78
  • Pugilla pääsee
Vs: 807 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #39 : 21.05.2015, 21:35:56 »
Edelliseen viestiin viitaten, kyllähän sieltä auton alta kuskin puolelta poltin löytyy. Pitänee kesällä opiskella toiminta.
Auton on siis suomalaisen pariskunnan saksasta -08 uutena ostama (ylivuotinen esittelyauto) ja muuttoautona tuotu -09. Vetoja auton kokoon nähden kivasti, Mi16 on aika lussu
« Viimeksi muokattu: 21.05.2015, 22:02:11, kirjoittanut samup »
807 2.0Hdi -07 100kW
406 2.0ST -04
405 Mi16 -88