Kirjoittaja Aihe: 406 - Helmapellit ruosteessa  (Luettu 59879 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #285 : 24.08.2016, 14:34:37 »
Mun mielestäkin höyrypesusta on ollut puhe edellisen suojausliikkeen kanssa. Se on kallis paikka ja kaukana, tarkoittaa kuljetusten järjestämisiä niin kysyin toisesta miten kotelon saisi puhtaaksi. Ei kertoneet tarkemmin kuin vettähän sinne pitäisi laittaa ja ettei kuraa meinaa saada pois kun ei ole isoa poistoaukkoa. En tiedä mitä uskois.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 387
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #286 : 24.08.2016, 15:39:30 »
Varmasti vedellä lähtisikin mutta juuri tuo poistoaukon puute on se ongelma. Alunperin näissä taitaa olla kaksi vedenpoistoreikää jossain tunkkauspisteiden kohdilla ja monesti ne on jo massattu umpeen alustamassalla.
Edelleenkään en laittaisi vettä helmojen sisään vaan yrittäisin poistaa paineilmalla ja jollain letku/harja/imuri viritelmällä möhnät pohjalta. Sitten vain reilusti paineilmalla ja rei`itetyllä letkulla Dinitrolin kotelosuojaa sisään.
Audi A6

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 571
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #287 : 24.08.2016, 18:49:43 »
Ei sinne vettä arvaa laittaa, höyryä varmaankin. Etupäässäkin oli kuraa pakkautuneena, kaivelin koukulla ja paineella puhaltaen pölähti komiasti

Harjaa koitan löytää tarpeeksi pitkällä varrella. Akaan harjavalmisteen löysin, soitin sinne, tyyppiä ei huvittanut puhua ja tahto laittaan sähköpostia. Lähetetty posti on avattu siellä, ei vastausta. Samoin www.harjat.fi ei nähtävästi ole kiinnostunut myymään. Kaupastahan tarpeeksi pitkiä harjoja ei taida saada
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC

Present time 2 x Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver and red

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 352
  • Jotenkuten
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #288 : 24.08.2016, 19:30:38 »
Tommoseen tuubiharjaan jatkat vartta eihän se muuta tarvii.
Pösö expert 1.9TD -00, C5 break 1,8 -03,Honda GL1800 Airback/Navi, Mantis, muistot 2CV4 -72, 2CV6 -82

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 607
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #289 : 24.08.2016, 20:28:45 »
Ilmeisesti 406:ssa on samanlainen etulokarin ja helmakotelon näkyvä saumakohta ?

Ainakin Coupessa on, ja kai muissakin korimalleissa. Tuon verran oli kertynyt tavaraa molemmin puolin:
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

imaS

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 607
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #290 : 29.08.2016, 19:59:10 »
Ja aiheeseen liittyen, coupeistakin happanee helmat. Tosin ulkopuolelta takapäästä alkaen. >:(



Samanlaista oli molemmin puolin. Onneksi vain pintaruostetta eli sai hyvin puhtaaksi, maalattua ja massattua. Tuo kuvassa ympyröity pystysuora pelti on varmaan ensimmäinen kohta josta katoaa kiveniskusuojat. Ja kumitulppien ympärystä kannattaa tutkia myös.
405 Mi16x4 -90, 406 Coupé V6 -01

Peugeot 406 1998

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #291 : 14.05.2017, 15:17:15 »
Auto: 1998 406 GW x,x.

Elikkäs mitenkä tuo 406:sen helmapelti on kiinnetetty ja onko iso työ vaihtaa? Kiitos vastauksista. :)

urkki

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #292 : 14.05.2017, 15:37:32 »
Se on pistehitsaamalla alareunasta ja ovi tiivisteiden alta. Ovet irti ja lokasuoja. Sen jälkeen pistehitsiporalla pisteet pois ja leikataan takalokasuojan kohdalta poikki alhaalta. Uusi sovitetaan päittäisliitoksella ja hitsataan pistehitsauskoneella kiinni. Mutta sitten voi tulla myös se sisäpelti vaihtoon myös. Näin tehden ja hyvin maalaten ja kotelosuojaten tulee pitkäikäinen ratkaisu.

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #293 : 28.07.2017, 15:28:50 »
Täällä kans viime kesänä vaihdoin kiireessä ja ajelin talven yli ja nyt jostain kumman syystä iski inspiraatio sen verran että maalasin Mastonin maalilla jonka ostin Kakksosen liikkeestä. Yllättävän hyvin korjausosan maalikin kestää. Se ei vain ole tarpeeksi paksu että se eristäisi sähköparin syntymisen. Olen jopa hiukan ylpeä lopputuloksesta. Toki kiiltoa ei ole niin mutta ei se ole maalarin vaan maalin vika. Maali oli ruostepohjamaalia. Kiiltoa en siihen oikein saanut mutta sävy oli yllättävän lähellä häivytyksien kohdalla. Vedin liipaisinta lipsuttamalla kerralla lopulliseen paksuuteen. Tuote oli pölykuiva parissa tunnissa. Tai no kävin päiväsaunassa ja lähin sitten pöllyyttämään soratietä parikymmentä kilometriä ja ei siihen minusta mitään jäänyt. Tämä maksoi 13,9 €. Oliko joku ostanut roiskeläppiä tähän malliin? Ja oliko tehtaan jäljiltä helma korivärinen. Minusta näin on ollut. Lisäksi nuo nostopaikat. Miten ne on hitsattu verhouspeltiin. Onko ne siitä reunasta hitsattu? Että se nostopiste on tukevampi?
« Viimeksi muokattu: 28.07.2017, 15:55:39, kirjoittanut PeugeotDriver »

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #294 : 28.07.2017, 16:50:22 »
Kannattaa laittaa kiveniskumassa ja pintamaali vielä päälle, ei pelkkä pohjamaali kestä kulutusta.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info