Käytin juuri 2003-mallin 406 ruostesuojausfirman käsittelyssä, kun arvioin sitä pitäväni pidempään kuten yleensäkin olen autoilleni tehnyt. Raportti firmalta kertoi, että molemmissa kynnyskoteloissa oli koko matkalta pintaruostetta "vähäisessä" määrin. Kiinnostuin nyt tutkimaan tätä viestiketjua ja kovin tuntuu tulevaisuus tyrmäävältä. Vielä keväällä autoa ostaessa kuvittelin muutamien lukemieni artikkeleiden pohjalta, että tämä menopeli ei juuri ruostu. Itse en ole paikkoja tutkinut, ja vähän vaikeaa se nyt saattaa ollakin, kun päälle on sumutettu kotelosuoja-aineet.
Kertokaapa, mistä sinne koteloon pääsee kurkkimaan ilman endoskooppia, tai sitten sen kanssa.
Toinen juttu on nuo vedenpoisto/tuuletusreijät. Missä niitä oikein on? Saumaa kurkkiessa ei juuri sellaisia näkynyt, varsinkaan kun nyt on pohjasuojamassat päällä. Nostokohtien vieressä arvelin jonkun pienen reijän olevan, mutta onko missään muualla.
Tuo ruostesuojaus tuntuu ainakin piilottavan ja ilmeisesti tukkivankin reijät, jos niitä siellä on. Nyt pitäisi ne löytää ja rassata auki. Jos ei muu auta, sitten pitää ehkä ruveta itse porailemaan reikiä sauman viereen, että saa jotakin pakotietä kondessivesille ja ilmanvaihdolle? Vai kuinka noita ruostemurheita pitäisi ehkäistä ja hoitaa?