Kirjoittaja Aihe: 406 - Helmapellit ruosteessa  (Luettu 105550 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anssi406

  • Vieras
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #90 : 25.10.2010, 20:58:30 »
Ei tosiaankaan ole muita reikiä, sitten tulee juuri noita ruostevauroita. Tein omaan 406:seen uudet reiät 4 kpl molemmille puolille ja kotelot käytiin samalla läpi. Suojattiin kotelot pesun ja kuivatuksen jälkeen koteloiden suojaukseen käytetyillä aineilla, toivottavasti kestää muutaman vuoden.

Kuinka isolla terällä teit tuuletusreiät?

4 mm terällä pukkasin molempiin koteloihin reiät.

chorrus

  • Vieras
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #91 : 09.11.2010, 07:19:03 »
406 -99 prefacelift sedan, 175tkm ajettu.

Kuva katsastusinssin puukotuksen jäljiltä.. Aikamoinen nissan-ilmiö.



uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #92 : 09.11.2010, 07:23:10 »
Kurkkasitko kotelon sisään  ::)

Jep endoskoopilla on helppo kurkkia :D, huono pito ei tässä muuten tarkoittanut, etteikö olis ruostesuojattu ja uusittu ruostesuojausta säännöllisesti :D

anssi406

  • Vieras
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #93 : 09.11.2010, 07:33:58 »
2002 406, ajettu 180 tkm. Kuljettajan puolella keskitolpan kohdalla ruostevaurion alku. Kurkattiin endoskoopilla koteloon ja näyttää siltä, että hitsausta olisi tiedossa..

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #94 : 09.11.2010, 08:42:40 »
Kukaan ei ole tainnut vielä raportoida vastaavasta ongelmasta farmarimallin kohdalla, vaan kaikki ilmi tulleet tapaukset ovat porrasperämalleja? Ainakaan pikaisella hakemisella en löytänyt farmarimalleja koskevia kertomuksia tästä viestiketjusta. Osat kuitenkin ovat samanlaisia (ks. aiempi viesti). Lieneekö kyse siis vain sattumasta tai puutteellisiksi jääneistä auton tiedoista.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 172
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #95 : 09.11.2010, 13:52:43 »
Mielenkiintoinen havainto. Mulla toinen farmari menossa-01 ja ei kummassakaan tosiaan ole ollut vielä ongelmia helmojen kans. Aikaisemmassa-02 oli helma vedetty johonkin korokkeeseen tai muuhun, kun oli kuopalla. Ajattelin, että mitä tuosta seuraa, mutta samanlaisena se pysyi.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 952
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #96 : 09.11.2010, 14:07:38 »
Ainakin prefaceliftissä on ihan sama onko farmari vai sedan, yhtä mädiltä vaikuttavat.
Audi A4 Tdi Q

anssi406

  • Vieras
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #97 : 09.11.2010, 15:14:50 »
Hep, täältä löytyy yx (-97/98) farkku, jossa hitsattu vasenta helmaa..

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #98 : 09.11.2010, 18:01:08 »
Kaikilla (myös minulla) tuntuu olevan ongelmia pelkästään kuljettajan puoleisen helmakotelon kanssa. Sekin on kummallista.
MB E250 cdi

pimpelipompeli

  • Vieras
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #99 : 09.11.2010, 20:35:54 »
Kylläpäs oli tutunnäköinen kuva, tosin kerkesin itse hakkaamaan reiän ennen katsuria. -99 facelifti sedan, kilsoja reijän löytyessä 375 000.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #100 : 09.11.2010, 23:09:09 »
Kaikilla (myös minulla) tuntuu olevan ongelmia pelkästään kuljettajan puoleisen helmakotelon kanssa. Sekin on kummallista.

Eikö useimmiten maantien keskiviivan puoleinen sivu autosta ruostu herkemmin? Monessa vanhemmassa autossa vasemmalta puolelta esim. ovet ja lokasuojien kaaret ovat olleet mielestäni selvästi enemmän/ensin ruosteessa. Liittynee siihen, että sen puolen kokema "hiekka- ja suolakylpy" on suurempi johtuen vastaan tulevista autoista? Tämä on vain oma teoriani, eikä perustu mihinkään tutkimuksiin. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #101 : 10.11.2010, 15:30:22 »
Samoin olen asian tulkinnut.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #102 : 10.11.2010, 20:11:18 »
Eikö useimmiten maantien keskiviivan puoleinen sivu autosta ruostu herkemmin? Monessa vanhemmassa autossa vasemmalta puolelta esim. ovet ja lokasuojien kaaret ovat olleet mielestäni selvästi enemmän/ensin ruosteessa. Liittynee siihen, että sen puolen kokema "hiekka- ja suolakylpy" on suurempi johtuen vastaan tulevista autoista? Tämä on vain oma teoriani, eikä perustu mihinkään tutkimuksiin. :-)

Minä en tuota allekirjoita kun aikaisempia autojani muistelen. Mm. Edellisessä autossa (-90 E Kadett) oli pahemmat ruosteet hanttarin puolella. Samoin kaverin -78 242 Volvo varapyöräkotelo hitsattu hanttarin puolelta kun taas kuskin puoli ehjä. Oma -87 240 taas samat kohdat hitsattu kummaltakin puolelta autoa. Eli en voi tuohon teoriaan yhtyä omakohtaisien kokemuksieni pohjalta.
MB E250 cdi

Syke

  • Vieras
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #103 : 14.11.2010, 12:14:23 »
Meillä hitsattiin kesällä 406 Grand wagonin -98 repsikan puolen helmaa miltei metrin matkalta. :)

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Helmapellit ruosteessa
« Vastaus #104 : 14.11.2010, 14:15:46 »
Onneksi tuo on niiden ongelma (tai myötäkärsijöiden), joiden autoa ei ole ruostesuojattu asianmukaisesti. Toisaalta rauta ruostuu aina, teki mitä tahansa.

No ei se 'ihan' noinkaan mene. Eikös tässä ketjussa, ole asianmukaisesti suojatun yksilönkin helma ruostunut. Ongelma siis, että siihen B-pilarin kapillaarirakoon pitäisi saada suojaa, joka ei ole ihan helppoa ammatikseen alalla toimivillekaan. Varsinkaan jos/kun eivät vielä muinoin suojausta suorittaessaan, kenties - tienneet koko ongelmakohdan olemassa-olosta.

Rauta ruostuu aina, jep - paitsi kauttaaltaan katodisesti suojattuna, taikka tiiviillä pintakäsittelyllä, kosteuden pääsy pellille estettynä.