Kirjoittaja Aihe: Viive kaasuun reagoinnissa  (Luettu 30993 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juntti3inari

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #15 : 04.11.2005, 15:34:47 »
Lainaus käyttäjältä: "souss"
Käytin autoa huollossa ja laittoivat uuden moottorinohjaus softa, mutta se ei vaikuttanut tuohon viiveeseen muuten kuin ehkä huonontavasti.

Tuli sitten vahingossa kokeiltua ilman ESP:ä ja huomasin että auto liikahtaa ihan eri tavalla. Nyt näyttää että ESP on se joka "säätää" kaasua jos yrittää mennä vähänkin nopeammin jostakin risteyksestä. Voisikohan sitä ESP:ä saada säädettyä siten että ei tule sellaista tukkoisuuden tunnetta lähdöissä. Mielestäni en kuitenkan pole kaasua siihen malliin että ESP:n pitäisi ottaa vastaan.

Tietääkö kukaan saako ESP pois kokonaan omin voimin?

- 407 Executive 2.0l


En tiedä tuosta pois saamisesta, mutta kyllä siellä mittaristossa vilkkuu se merkkivalo, joka kertoo ESP:n toiminnasta, ja jos merkkivalo ei kiihdytyksessö aktivoidu, niin silloin ei myöskään luistonesto ole toiminnassa. Itseasiassa on väärin sanoa, että ESP jarruttaisi kiihdyttäessä, vaan nimenomaan luistonesto, joka on on osa ESP:tä.

Ja ei kuivalla asfaltilla ihan herkästi kyllä rupea ruopimaan, vaikka miten sitä toivomuslusikkaa pohjaan länttäisi (kokemuksia 2.0 koneesta), joten kyllä se vika jossain softassa on.

souss

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #16 : 14.11.2005, 18:46:08 »
Luin sen Tuulilasin kestotestin ja huolestuin kun siinä puhuttiin ESP liiaallisesta huolehtivaisuudesta varsinkin kun pujahdestaan liikenne virtaan. Jos tuollainen 'ominaisuuus' on Peugeutin hyväsksymä joka on myös selkeä turvallisuus-seikka, niin ihmettelen vain.

No jokatapauksessa en lannistunut artikkelista vaan autoon vaihdettiin tälläkertaa kiihdytysanturi ja ja sanoisin että omalta kohdalta tuo 'ominaisuus' hävisi.

En vain jaksa uskoa noihin 'ominaisuuksiin' joista puhutaan jotka ovat selkeitä vaaroja turvalliduudelle. Voin olla väärässä mutta olen ainakin nyt paljon tyytyväisempi autoon kuin ennnen anturin vaihtoa.

- 407 Executive 2.0l

hanski

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #17 : 20.11.2005, 14:14:20 »
Voi ominaisuus joo... Kyllä otti taas pattiin 307:lla kun piti hiljentää soratiellä pienessä nousussa kävelyvauhtiin ja sitten kun painaa ykkösellä kaasua niin ei ei ei hyytyykö tämä paska tähän vai mitä mitä mitä.. Sitten yhtäkkiä alkaa sora ropista, kone laulaa ja varmasti saisi amispiireissä rispektiä. Ei tälläsiä ominaisuuksia prkl haluta.... Vaihdetaanko autoa vai huoltoa....

Lisätään vielä tällainen huomio kun ajoin kakkosvaihteella mukulakivitystä niin auto alkoi vaan hyytymään koko ajan hiljaisessa vauhdissa, piti ykköstä ettiä ettei auto olisi pysähtynyt. Luuliko se esp, abs, kgb, cia tms nyt kaikessa viisaudessaan että pyörät luistaa sutii vai onko taas tullut maanantaiyksilö espanjasta alle.....

Pannari

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #18 : 03.01.2006, 20:14:04 »
Onko kellään tietoa tahi kokemusta, mistä voisi johtua "viive kaasupolkimessa". Hankala selittää, mutta ikäänkuin moottori ei heti reagoi polkimen liikkeeseen. Auto on 307. Vai onko sitten ominaisuus, mulla kun on tämä Pösö niin tuore tapaus, etten vielä sen sielunelämää ymmärrä.

Pannari

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #19 : 03.01.2006, 21:23:18 »
Näyttäisi löytyvän samanlaista "vikaa". Pitäisköhän kokeilla sitä softapäivitystä , josko auttaisi. Mitähän mahtaa maksaa? Takuu ei ole enää voimassa.

hanski

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #20 : 03.01.2006, 21:49:38 »
Lainaus käyttäjältä: "Pannari"
Näyttäisi löytyvän samanlaista "vikaa". Pitäisköhän kokeilla sitä softapäivitystä , josko auttaisi. Mitähän mahtaa maksaa? Takuu ei ole enää voimassa.


Jos auto on 1.6 bensalla ja vanha softa niin siinä huomasi aikanaan selvän muutoksen väännössä ja kaasuun vastaavuudessa kun tuli uusi softa. Hinnasta en osaa sanoa yhtään, suosittelen soittoa paikalliseen kissa huoltoon.

SamiR

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #21 : 04.01.2006, 07:50:32 »
Veikkaisin 50€ luokkaa tuo päivitys.

bullock

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #22 : 13.01.2006, 18:41:50 »
306:sani oli sama oire: Automaalla "puhdistivat kaasupotentiometrin" ja kaasu alkoikin toimimaan hyvin... tiedä sitten, voisiko olla samaa vikaa tuossa sinun 307:ssa?

HB

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #23 : 16.01.2006, 16:41:36 »
Kiristä kaasuvaijeria siirtämällä muutaman pykälän sitä "sokkaa". Auttoi minulla.

Kaikissa malleissa ei ole kaasuvaijeria.

AMS

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #24 : 10.02.2006, 09:10:40 »
Tulipa täälläkin suunnalla käväistyä huollossa ja aikaa varatessa mainitsin suunnilleen samasta ongelmasta eli kylmänä liikkeelle lähtiessä joutuu kierroksia nostamaan oikeen kunnolla tai muuten auto hyytyy. Ratkaisu löyty uudesta softasta ja se jopa poistikin ongelman täysin. Elikkäs softapäivityksiä vaan tekemään. Auto SW 2,0l.

tmz

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #25 : 12.12.2006, 18:54:33 »
Onkos ketään löytänyt jotain muuta ratkaisua kaasupolkimen "tyhjään" kohtaan kuin softapäivityksen? Kävin omaa 407:Aa tänään näyttämässä huollossa eivätkä muuta tehneet kun levittelivät käsiään kun ei taito riitä. Autossa oli uusin softa joten se ei tässä tapauksessa auta. Mitään muita vinkkejä, mikä saattaisi auttaa kaasupolkimen toimintaan?

Vesseli80

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #26 : 09.03.2009, 20:10:44 »
Tuli hommattua -05 2.0 407sw executive pari päivää sitten ja tämä kyseinen kaasupolkimen "ominaisuus" alkoi ahdistaa heti. Huoltoaika on varattu, mutta oisko kellään tuoreempaa tietoa mistä tämä rasittava vika johtuu, ja mikä siihen auttais? Ihan vaan siltä varalta että vastaukseksi huollosta tulee että se on OMINAISUUS. Autolla on kurvailtu 100 000 km.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #27 : 09.03.2009, 20:33:45 »
Joissain malleissa auttaa myös kaasupolkimen kalibrointi. Jos kaasu on vaijerilla, niin tarkistakaa vaijerin säätö (ei saa olla liian löysällä eikä liian kireällä). EW koneissa softaversiolla on vaikutusta.
Peugeot 508 & Peugeot 607

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 395
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #28 : 09.03.2009, 23:47:43 »
407 1.8/125 (se uudistettu versio) vm. 2006 lähtee tosi nätisti paikaltaan lähdettäessä, mutta jos tulen risteykseen niin että kierrokset ovat laskeneet tyhjäkäynnille mutta tyhjäkäynnin säädön ei ole vielä tarvinut puuttua peliin ja painan kaasua, aikailee systeemi kuin varmistaen että painoihan kuski ihan varmasti kaasua, painoihan. Sitten nytkäyttää kierroksia ylöspäin ja moottorin valtavat voimavarat lähes katkaisevat niskan.

Jos tilanteen ennakoi ja alkaa esim. risteyksessä painaa hieman kaasua auton madellessa eteenpäin niin kaasua lisää painettaessa veto tuleekin sitten heti.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 12.2.2017 319 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

vmikkoj

  • Vieras
Vs: Viive kaasuun reagoinnissa
« Vastaus #29 : 10.03.2009, 07:52:49 »
Toissakesänä parin päivän huoltoseisokin (::)) aikana oli käytössäni 407 SW. Todellakin siinä häiritsi mielestäni kohtuuton viive kaasuun reagoinnissa. Ajamassani pelissä eivät edes hevosten irtipääsy niskoja notkauttanut ;D.