Kirjoittaja Aihe: 406 - Näppäiltävä ajonesto  (Luettu 30620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

zukes

  • Vieras
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #30 : 04.07.2012, 19:12:19 »
Auto: 1998 406 2,0 Turbo (XU10J2TE).

Eli tuossa tutun 406 pökötistä simahti käynnistyksenesto juurikin noiden johtojen rikki/poikki takia. No siinä aikani tutkailtua tuumasin, että johtoja ei takaisin enää kunnolla saa, kun 7 johdosta 3 oli katkennut niin juuresta, että ei onnistu liittäminen. Avasin liittimen sitten ja merkkasin jokaisen johdon aina 1-15, mihin tulee mikäkin, jonka jälkeen jokaisesta noin 2 mm pois ja aloin painelemaan takaisin johtoja ja paikat 9 ja 10, johon ei tule johtoja tai näin ainakin olin katsovinani. Pitääkö paikkansa? Voisiko joku tarkistaa?

Kun vaikka kaikki 13 johtoa oli takaisin liitimessä, ei silti tapahtunut muuta kuin että punainen valo paloi eikä näppistä päässyt käyttämään. Ja JOS joltain sattuisi vielä löytymään tietoa, kuvia ym. siitä, mihin kuuluu mikäkin johto, niin ei olisi pahitteeksi. Voisin varmistaa, että merkitsin kaikki myös oikein.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #31 : 05.07.2012, 11:03:53 »
Kun saat toimimaan, sitten auto käynnissä pistoke irti ja moinen härpäke on historiaa
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #32 : 05.07.2012, 16:33:06 »
On sitten sellaista historiaa että se ajonesto voi aktivoitua itsekseen vaikkapa vuoden päästä, joten sitä koodia ei passaa unohtaa.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #33 : 05.07.2012, 16:42:46 »
Johdot kannattaa korjata ensin kuntoon.
Peugeot 3008 hybrid

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #34 : 05.07.2012, 21:51:14 »
"Itsekseen aktivointi" tapahtuu jos on tapahtuakseen,vaikka johdot olisikin kunnossa. Akun kunto=liian alhainen jännite esim. startatessa saattaa vaikuttaa asiaan.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

robjerto

  • Vieras
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #35 : 22.12.2012, 23:37:23 »
Auto: 1996 406 2,0 (16-ventt.).

Elikkäs koodi siis hukassa, mitenkä varautua siihen jos ajonesto meneekin joskus päälle? Ja jos näin käy niin mitä tehdä?

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #36 : 23.12.2012, 14:53:58 »
Jos ajonesto kilahtaa päälle niin tuon ikäinen auto myyntiin kokonaisena tai osina.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

robjerto

  • Vieras
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #37 : 23.12.2012, 21:13:37 »
No mitäs sitten jos vaihtaisi koko ecu-boksin toisesta autosta jossa koodi tallessa? Onko noin yksinkertanen homma

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #38 : 24.12.2012, 11:48:02 »
Suosittelen ainakin huolehtimaan siitä että akussa riittää aina virtaa, ja sen tarpeetonta irrottamista kannattaa välttää. Tiedetään tapauksia jossa ajonesto on mennyt päälle kun akku on irrotettu.
MB E250 cdi

vehve

  • Vieras
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #39 : 29.12.2014, 14:18:24 »
Auto: 1997 406 2,0 (automaattivaihteisto).

Autosta aikoinaan poistettu ajonesto ja sen näppäimistö temppuilun vuoksi. Nyt taas (jo kolmatta kertaa) on kuitenkin pakkasten yhteydessä ajonesto kytkeytynyt päälle, mutta en voi sitä ilman näppäimistöä kytkeä pois. Eli olisiko jollakulla lähellä Kirkkkonummea mahdollisuutta lainata kyseisenlaista näppäimistöä? Tarvitsisin sitä siis vain muutamaksi minuutiksi, kunhan koodin saa syötettyä ja auto käynnistettyä voi näppäimistön taas irrottaa ja sen pitäisi toimia moitteetta (kunnes tapahtuu taas sama, viime kerrasta nyt kulunut kohta neljä vuotta).

Lisäyksenä vielä, kyseisessä autossa on siis se alastaittuva näppäimistö kuljettajan jalkatilassa, ratin vasemmalla puolella. Ilmeisesti näitä on ollut erilaisia.

heiskanen joonas

  • Vieras
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #40 : 11.04.2015, 22:17:08 »
Auto: 1997 406 2,0.

Elikkä siis. Minun bensa pösö, joka tuli tutulta lievästi kolaroituna (ajoi ojaan melkein katolleen) konetila yms täysin ok, kolarinapin painoin, starttaa, bensapumppu hurisee, ei tule kipinää. Ajonesto aikoja sitten poistettu käytöstä. Mutta nyt siis sanoo että ajonesto käytössä (?) Autoa en mihinkään voi rueta maalta kulettelemaan, kun ei mihinkään tuosta omin avuin liiku. Kiireellisesti tarttis apua! Myös joku iisalmen lähistöllä jos asuu voi tuossa minua auttaa, jos saa toimimaan niin maksan palkkion. Nro:0400239882 jos sattuu joku tietäjä lähistöltä iisalmea olemaan. Muutoin vastaukset ovat kaikinpuolin tervetulleita jospa tuolle jotain keksisi etten paaliin veisi..

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #41 : 13.04.2015, 16:37:59 »
Heiskasen auto tarvii nyt sen ajoneston koodin, muu ei auta. Sen kun näppäilee niin taas mennään ja jos sitä ei ketään muista niin lavetilla purkaamoon. Ei ole eka tapaus kun ajonesto aktivoituu vaikka ei pitäisi.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Besserwisser

  • Vieras
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #42 : 13.04.2015, 17:25:17 »
Jos koodia ei ole tiedossa, niin voihan sitä koettaa selvittää, ennenkuin auton romuttamoon laittaa. Vaikkapa katsomalla, onko näppäimistössä selvästi näkyvissä, mitä numeroita on painettu. Jos neljä näppäintä on muita likaisempia tai kuluneempia, on siinä käytettävät numerot. Noille neljälle numerolle on vain 24 eri yhdistelmää, joiden kokeilemiseen menee enintään neljä tuntia odotteluineen. Näppäimistö menee lukkoon jokaisen kolmen väärän yrityksen jälkeen, puoleksi tunniksi.

Itse sain noin selvitettyä oman 406:n koodin.

fruit_keik

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #43 : 13.04.2015, 18:22:18 »
Muistaakseni Muuramessa oleva soontek otti 150€ työ + rahdit, kun moottorin ohjainlaitteesta poistettiin käynnistyksen esto. Sivusto näköjään muuttunut , http://www.ohjainlaite.net
DS5’12,206rc’05,307’06feline entiset:
206SE’04,307wag’02,307sw’04,3008sport'09,307cc’05,RCZ’10,508sw’11,Evasion’95,C8´04,C4’06,307SWS'06,307wag'03,307’03,307'02,C3’04,206rc'05,206sw'03,C3'06,307xsi'02,
407conf'05,307xr'03,407sw'05,406st'96,307wag'04,307xr'01,307xr'01,307xr'01,407conf'04,307xr'02,307xr'02,207cc'07,306style'96,306cab'95,
406V6GWSV'00,807v6'03,307wag'03,306XRi'99,206xr'99,406SV'97,206SW'04,
Partner'98,206GTi'02,406GWSV'01,307HDi'02,306XRi'98,106XSi'92,406HDi'00,306HDi'01,106GTi'99

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Näppäiltävä ajonesto
« Vastaus #44 : 14.04.2015, 06:31:57 »
Ei ole eka tapaus kun ajonesto aktivoituu vaikka ei pitäisi.

Vaikka ei  pitäisi - on väärä tulkinta ajoneston funktiosta. Ohjain resetoi ajoneston tilan, esimerkiksi akkujännitteen startatessa pudotessa liian matalaksi - turvatekijä nääs.