Mä oon aina miettiny varaosatiskillä sitä Suomalaisen nuukuutta. Esim. VW:n 2.0TDi:n kiinteällä limpulla varustettu paketti maksaa himpun alta tonnin ja Sachsin kaksoismassakytkinmoduuli kaikkineen päivineen on n. 1300€. Jos KO kikotin on kestänyt autossa esim. 250tkm, onko mitään järkeä lähteä muuttelemaan kokoonpanoa. Noissa ainakin on niin hulvaton alavääntö että autosta tulee täryjyrä taajama- ja maantieajossa kiinteällä vp:llä. Ja tässä tilanteessahan haitalliset värinät ottaa kytkinlevyn torsiovaimenninjouset, minkä pystyvät ja loput välittyvät voimansiirtolinjaan luoden vanhan takamottoritransportterin orgasmihyrräefektin.
Eron noissa ranskalaisissa huomaa aika selkeesti kun pihassa oli 110 HDi 406 ja 90 HDi Xsara. pösöllä voi ajaa taajamassa nelosella lähes tyhjäkäynnillä, eikä täristä. Xsaralla vastaavalla lailla ajettaessa moottori täristi HUOMATTAVASTI paljon enemmän. Pösössä, vaikka siinä oli lastu, 125hp/300Nm, vauhtipyörä kesti hienosti 270tkm asti, mitä se mulla oli. Ja melkoisia jäähallejakin tuli vedeltyä koukusta. Seuraava omistaja olikin sitten rahastanut remontin Laakkosella kun oli polttanut siitä kytkimen. Aika jännää että kahdessa viikossa saa ehjän kytkimen paskaksi. Noh, eihän se tartte kuin yhden ajon jos ei osaa
Jos tuossa remontissa, joka nyt muutenkin paljon maksaa, alkaa säästämään paria-kolmea sataa, menee mielestäni säästö kankkulan kaivoon. Ei ne tehtaan inssit turhaan ole tuota limppua meidän kiusaksi sinne keksineet.