Kirjoittaja Aihe: 607 - Sisätilanlämmittimen johdon läpivienti  (Luettu 5931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 440
Auto: 2003 607 2,2 HDi (automaatti).

Kyllästyin palelemaan aamuisin ja hinkkaamaan akkunoita jäästä. Kun kerran haaroitus-sarja tuli hommattua, niin sehän prkl asennetaan. Tässä rapskaa toimesta:

- Irroitin pelkääjän jalkotilan puolelta jalkatilan yläsuojamuovin ja myös hanskalokeron. Suojamuovi oli kiinni muovi"nastoilla", joiden keskiosa vedetään ulos jolloin nastan saa irti. Hanskalokero irtosi työntämällä saranoiden tapit pois paikoiltaan.
- Mittasin läpivientikumin huuliuran pohjan halkaisijan, ja valitsin sopivan reikäporan (30 mm) kunnon akkukoneen nokkaan.
- Tarkistin mittaamalla että konehuoneen puolella ei ole mitään kovin tärkeää läpiviennin oletetulla kohdalla.
- Porasin reikäporalla reijän rintapellissä kiinni olevan jalkatilan ylämuovin keskikiinnikkeestä noin 3 cm vasemmalle ja 3 cm alas (kulkusuuntaan katsottuna). Siinä kohdassa alakautta pääsi myös konehuoneen puolelta asettamaan läpivientikumin paikoilleen.
- Suojasin reijän ympäristöä hieman paperilla ja suihkutin sinkkispraytä kolmeen otteeseen syntyneeseen leikkauspintaan (molemmista suunnista).
- Läpivientikumi paikoilleen ja sisäpuolelle muokkasin reikäporaan jäänneen äänieristeen/palan lattiamattoa siten että istui hienosti kaapelin ympärille peittäen läpivientikumin näkyvistä. -> Ihan kun sinne joku ryömisi katselemaan.
- Sisäpistorasian asensin pelkääjänpuolen keskitunnelin sivuun aivan eteen, myöhemmin tuli mieleen että myös se yläsuojamuovi olisi ollut hyvä paikka.
- Kokoaminen käänteisessä järjestyksessä.

Aikaa meni itse toimintaan noin 30 min. Pähkäilyyn, nenänkaivuuseen, mittailuun ja maalin kuivumisen odotteluun yhteensä 45 min lisää.

Valilja

  • Vieras
Vs: 607 - Sisätilanlämmittimen johdon läpivienti
« Vastaus #1 : 30.12.2009, 11:51:35 »
Auto: 2005 607 2,2.

Omassa autossani on keskellä tulipeltiä soikea läpivientikumi, johon tein ristiviillon ja vein johdon siitä rintapellin ja tulipellin väliin. Sinne missä on toi raitisilmasuodatin. Sitten johto pissapojan täyttöaukon luokse tulipellin ja filtterikaukalon välissä. Filtterikaukalon vieressä on tasainen kohta. Siinä voi näkyä pieni pistehitsauksen jälki. Eli suoraan siitä läpi 20 mm reikä jolloin alapuolella odottaa lämpö/äänieristeessä jo valmiiksi stanssattu reikä. Läpivientikumi paikoilleen tarvittavien ruostesuojausten jälkeen.

Peltiin on hitsattu M6-kierretappi jossa sisäpuolella on sellainen n. 6 cm halkaisijaltaan oleva muovi"pylpyrä" Loppu onkin pujottelua ja siistimistä.