Kirjoittaja Aihe: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 41588 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kaksnolla7

  • Vieras
Lue myös: Käyttökokemukset - 207


Onkos kellään 207 dieselinä. Tuli sovittua kaupat tuollaisesta farkusta. Auto on esittelyauto. Toivon kovasti ettei ole maanantaipäivän yksilö. Yllättävän vähän löytyy mistään kokemuksia 207:sta. Miten kestää kun ajetaan mittarrin joku 200 000?

Kirjoittelen kokemuksia kunhan niitä kertyy...

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #1 : 31.03.2010, 17:01:01 »
No joo nytpä on muutaman sadan kilometrin kokemukset. Ihan ok käyttöpeliltä tuntuu. Ajettavuutta en osaa ainakaan moittia, ohjaus tai tuo tehostinkaan ei aiheuta ongelmia. Parkissa todella kevyt pyörittää. Kelirikkoisille keleille välitykset tuntuu aavistuksen pitkiltä. Sivuteillä ei edes nelonen tahdo olla käyttökelpoinen... Tarkoitan nyt pikkuteitä joita ajellaan maks 60-70km/h välillä hiljempaa. Radio kuuluu ja soi hienosti, hyvä herkkyys ja mulle riittävä "akustiikka".

Huonoja puolia tulee mieleen ensimmäiseksi nuo mukana tulleet kumimatot. Edessä vaihdoin heti bromannin tarvikemallisiin. Nuo alkuperäiset kun tulvii heti yli jos menee enemmän kuin 2 rkl vettä tai lunta kengissä sisään. Toinen huono puoli on rengasäänet. Hakkapeliitta5 ja karkea asfaltti ei oikein sovi yhteen. Onneksi näyttäis pian saavan kesäiset alle ainakin säätiedotuksia kuunneltuna.

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #2 : 06.04.2010, 19:28:40 »
Huonoa on myös pviaukkojen kuraantuminen kun ei ole kynnystiivistettä.

Edessä on , takana ei. Tänään tuli vaihdettua kesärenkaat alle. Katselin samalla hieman alustaan. Onkos tämän 207 alustan tekniikasta kokemuksia kuluuko koiranluita tai muuta miten nopeaan tahtiin? En tunne pösöjä tarkemmin että onko tämän alusta peruja jostain muusta mallista?  Sen huomion olen kautta aikojen tehnyt että jostain syystä pyöränlaakereita tuntuu menevän tuolla reilun 100tkm jälkeen. Näin meillä 205:ssa, tuttavien 309 ja 306 malleissa.

jounil

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #3 : 25.04.2010, 10:26:42 »
Jaahas. Oisko paluu taas Peugeotin pariin. Valmistuminen ja uudet haasteet on ihan ovella, eli Aygolla ei ehkä pärjää enää. Ei sillä, etteikö lisä-äänieristys ja pienikulutus olisi erittäin positiivisia asioita, mutta auto on pienehkö ja työreissuissa pari tarvikesalkkua pitäisi liikkua sujuvasti ja joskus jotain painavempiakin osia.

Hesarissahan on sivulla B9 iso mainos, tässä koneen alla, Millesim 200 -juhlamalleista. Nyt olisikin kiva saada lisää kokemuksia HDi 90 ja HDi90 FAP koneellisista. Kulutuksessa on iso ero ainakin. Tosin korjaamolla työskennelleenä suhtaudun todella skeptisesti hiukkassuotimiin. Muutama poltto, anturien vaihto ja itse suotimen vaihto on tullut tehtyä. Ei ainakaan VW ja M-B merkkisissä hyväksy kuin tietyt laatuvaatimukset täyttävää öljyä, muuten hajoaa moottori, kokemusta on  :D

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #4 : 27.04.2010, 23:43:28 »
HDI 90 ilman fappia. Mikäs ,ihan terhakka kone 207:ssa. Kiertää tai vääntää miten itse haluaa. Kulutus on mulla pysynyt tiukasti 5L/100km tuntumassa. Ajo on enimmäkseen 3-30km siirtymisiä eli lyhyttä ajoa. Ihan tutusmisen arvoiseltahan tuo millenium mallisto näyttää..

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #5 : 14.05.2010, 18:16:54 »
Ilahduttavan hiljaista täällä. 207;ssa ei ole vikoja ;)  No omastani voin sanoa että aivan pientä jarrujen vinkumista lukuunottamatta ei mtn häiriöätä vielä..

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #6 : 14.05.2010, 22:20:52 »
Onko jarrupalan keskellä ura ?
Peugeot 508 & Peugeot 607

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #7 : 16.05.2010, 20:36:04 »
Jaa, eipä tule mieleen vaikka vilkaisin niitä renkaita vaihtaessa.. Katsoin vaan että paksuutta oli reippaasti.

kaksnolla7

  • Vieras

Råtta

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #9 : 15.06.2010, 09:58:16 »
Tarkoitus olis laittaa rahat kiinni 207 HDi farmariin vm-09. Varustetasovaihtoehtoina taitaa olla Wagon Trendy ja SW. Tuo Platinum ei taida käytännössä tarkoittaa mitään. Onkohan 2008, 2009 ja 2010 malleilla keskenään eroja? Wagonin ja SW:n suurin ero lienee "panoraama" katto. SW:ssä on vakiona sumarit ja Wagoniin ne saa 180€llä. Vakionop.säädin 380€ extraa molempiin.

Ko. auton äänentoisto kiinnostaa. Minkälainen radio autossa on vakkarina (mp3) ja minkälaiset liitosmahdollisuudet vahvistimelle ja ulkoisille soittimille (USB liitäntärasia)? Subbarillekin taitaa olla johdotus valmiina.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #10 : 15.06.2010, 10:03:02 »
Ainakin uusissa Wagon mallissa ei ole kynnystiivistettä eikä kattokaiteita.
Peugeot 508 & Peugeot 607

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #11 : 19.06.2010, 11:26:27 »
Uusista en tiedä mutta omassa on kynnystiiviste edessä ja kattokaiteet. Radio on mielestäni hyvä mut en ole mikään hifistelijä.. Enkä ole katsellut sen liitettävyyttä. Autossa ei ole vielä ilmennyt vikoja lukuunottamatta pientä jarrujen vinkumista.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #12 : 19.06.2010, 11:36:24 »
Ei ole uudessa 207 Wagon thp 2010 mallissa ainakaan varapyörää, kattokaiteita ja kynnystiivisteitä. Kompura + paikkapullo oli tavaratilassa.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Råtta

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #13 : 22.06.2010, 11:57:42 »
Seuraava on Tekniikan Maailma 2008 DVDltä:
Lainaus
Peugeotin pikkuautoluokkaan kuuluva 207 on saatavana neljällä korivaihtoehdolla ja yhteensä seitsemällä moottorilla. Huippumalleissa Sportissa ja GT:ssä on erilainen keula kuin muissa versioissa. Vielä niidenkin yläpuolella on RC, jonka ahdettu 1,6-litrainen moottori kehittää 128 kW.

RC on saatavana kolmiovisena sekä farmarina. Farmarista on olemassa maasturimainen Outdoor-versio, jossa on muun muassa korotettu maavara. Se ei kuitenkaan kuulu Suomen tuontimallistoon. Peugeot 207 CC on yksi Suomen suosituimmista avoautoista.

kaksnolla7

  • Vieras
Vs: 207 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #14 : 17.09.2010, 14:30:44 »
Tänään keveni keula sen verran että ne pari hetulaa keulalla siinä alimpana irtosivat osittain ja kiskaisin molemmat pois. Eli olin metsällä ja peruutin auton autiotalon pihasta maantielle. Talon liittymää ei ole otettu huomioon enää viimeksii kun tietä korjattu. Keula otti alhaalta kiinni penkkaan ja siinäpä net riplotti nuo hetulat.. Aika alhaallahan nuo ovat. Taisivat olla kiinni pelkästään työntäen tuossa etupuskurissa. Tuskin kannattaa laittaa enää takaisin tänä syksynä ainakaan.