Kirjoittaja Aihe: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)  (Luettu 28924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #90 : 02.02.2012, 21:54:21 »
OK. Puhallusvoimakkuuden hoitaa todennäköisesti sinullakin IPCU rele, jonka asetuksiin voi vaikuttaa ohjelmoimalla. Periaatteessa jos asennus on tehty webaston ohjeiden mukaan, niin läppienkin pitäisi jäädä siihen asentoon missä ne ovat auton sammutus hetkellä olleet. Voihan se toki olla, että ovat viritelleet sinne jotain ihan omia systeemejä ja ajavat läpät johonkin ääriasentoon aina autoa sammutettaessa. Mikä ei kyllä kuulostaa yhtään hullummalta ajatukselta, tarviipa tutkia mahdollisuutta.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #91 : 02.02.2012, 21:58:50 »
Sinne on varmaan säädetty lasille ja kasvoille asento.
Peugeot 3008 hybrid

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #92 : 06.02.2012, 17:41:09 »
Testailin tuossa muutamana päivänä puhallinvoimakkuuden vaikutusta sisätilan ja jäähdytinnesteen lämpenemiseen.
  • Mittari oli kojelaudalla mittariston ja monitoiminäytön välissä
  • Jäähdytinnesteen lämpötila mitattiin testerillä auton anturista
  • Ulkolämpötila huiteli -15 - -30c välimaastossa
  • Ilmastointipaneelin asetukset: Ylös, eteen ja sisäkierto päällä

Taulukon lukuarvot ilmaisevat lämpötilan muutosta. IPCU % on releeseen ohjelmoitu ohjausarvo, joka toimii käänteisesti.
IPCU %
Sisätila 30min
Jäähdytinneste 35min
80
7,8
86
70
12,8
75
65
16,9
68
60
16,5
64
50
17,6
58
35
10,3
52

Näiden testien, ja aikaisempien virrankulutusmittausten, perusteella päädyin valitsemaan IPCU ohjausarvoksi 65%. Seuraavaksi testailut jatkuvat millä läppien asennolla auto lämpenee parhaiten, mittauspisteet tuulilasin alaosassa mittariston kohdalla ja kuljettajan niskatuen kohdalla.

Tulokset eivät varmasti ole absoluuttisen tarkkoja ja olosuhteet eivät olleet jokaisessa mittauksessa täysin samat, mutta jos joku muukin jatkossa näiden kanssa painii niin tässä on vertailuarvoja.
« Viimeksi muokattu: 06.02.2012, 17:47:53 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #93 : 06.02.2012, 20:27:29 »
Vaikuttaa noiden mittausten perusteella aika hyvälle kompromissille.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #94 : 06.02.2012, 20:51:15 »
[ IPCU % on releeseen ohjelmoitu ohjausarvo, joka toimii käänteisesti.

Miten meni tuon ohjelmointi?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #95 : 06.02.2012, 21:19:26 »
Tässä viestissä on IPCU:n ohjelmoinnista jotain kirjoittelua. Ohjelmointi suoritetaan Webaston softalla ja kaapelina toimii hyvin yksinkertainen KKL -kaapeli, VAGCOM 3.11 toimii samalla kaapelilla. Siihen väliin kun rakentaa vielä adapterin niin ei tarvi irtojohtimien kanssa pelailla.

Kuvassa oikealla oma versioni KKL -kaapeliin liitettävästä adapterista, jolla pääsee siis Webaston sielunelämään käsiksi.
Vasemmalla adapteri IPCU:n ohjelmointiin, joka siis liitetään oikean puoleiseen adapteriin.



« Viimeksi muokattu: 06.02.2012, 21:22:38 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #96 : 11.02.2012, 11:02:25 »
Tässä tuo ylempi taulukko ehkä helpommin sisäistettävässä muodossa.

308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

powerpeugeot

  • Vieras
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #97 : 11.02.2012, 12:01:16 »
Saitko muuten suoraan tuon webaston ohjelman (http://www.techwebasto.com/heater_thermo_test.htm v2.13) löytämään webaston. Itse jouduin muuttamaan kaapelin com-portin asetuksista viiveajastinta. Oletuksena taisi olla 16 msec ja sillä ei yhdistänyt ainakaan thermo top z:taan. Viiveen kun tiputin 1msec niin sillä ainakin toimi ja pääsi testamaan. Itse tilasin kaapelin ebaystä, jossa tuli mukana vanhempiin volkkareihin sopiva adapteri. Kuten tuossa: http://www.ebay.co.uk/itm/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=320619119583&ssPageName=ADME:L:OC:GB:1123. Tuosta oli kätevä rakentaa testausjohto.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #98 : 11.02.2012, 12:20:56 »
Sama 16ms => 1ms muutos täytyi tehdä ennen kuin sai yhteyden. Mulla oli jo ennestään Audi ajoilta tuo VAGCOM KKL-kaapeli, joten rakensin siihen vaan adapterit lisäksi.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #99 : 30.11.2016, 10:05:51 »
Minulla IPCU-rele rikki ja hankin uuden. Yritin kokeilla ohjelmointia tällä adapterilla:
http://www.partco.biz/verkkokauppa/product_info.php?products_id=15063&language=fi

Webaston Thermo test softa ei saa yhteyttä IPCU:uun. Olen kokeillut säätää COM-portin asetuksia Windowsin laitehallinnasta, mutta ei toimi. Tietääkö joku pitäisikö tuon toimia Partcon adapterin kanssa vai joudunko hankkimaan jonkun muun KKL-adapterin? Jos jollain on varmaa tietoa toimivasta adapterista ja mistä sellaisen voisi hankkia, laittakaa vinkkiä.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #100 : 30.11.2016, 15:11:44 »
Veikkaan vahvalla mutulla, että tuonkin pitäisi toimia. Olihan kaapeli, sekä IPCU sähköistetty?

[EDIT] Tuo olikin näköjään sarjaporttiliittimellä eikä USB:llä, ei sitä kaapelia sitten tarvine sähköistää [/EDIT]
« Viimeksi muokattu: 30.11.2016, 15:46:05 kirjoittanut Aksu »
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #101 : 30.11.2016, 18:55:01 »
Tulipa muuten mieleeni, etten saanut viime talvena uudemmalla WTT 3 versiolla yhteyttä toimimaan IPCU:n kanssa. Vanhemman WTT 2:n kun käynnisti niin toimi laakista.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #102 : 30.11.2016, 21:49:24 »
Kokeilin tänään eri versioilla tuosta Thermo Test softasta ja myös ilman sähkönsyöttöä kaapelille. Ei yhteyttä IPCU:uun. Taidan tilata tuon USB version e-Villestä, josko sillä toimisi.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

Jarruu70

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 4
Vs: 308 - Polttoainekäyttöinen lisälämmitin (DV6)
« Vastaus #103 : 04.01.2022, 07:48:31 »
Ajattelin asentaa tuohon 308 hdi -08 man ilm vanhan eberin , no tuli tuo vastaan että joku rele tarvii lämppärille.  Onko siihen mitään oikotietä vai jätänkö vaan moottori lämppäriksi.  Jos on laitettu suoraan johonkin tuleva virta tai tehty oma rele.  Vaikuttaisi olevan 128e tuo rele.