Kirjoittaja Aihe: 206 - Moottorin kannatinkumien vaihto  (Luettu 2857 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tunturi

  • Vieras
206 - Moottorin kannatinkumien vaihto
« : 09.10.2010, 13:21:50 »
Auto: 1999 206 1,4 (TU3, 2CKFXE/245).

Olen vaihtamassa moottorin ylätyynyä apumiehen puolelle. Millä saa tyynyn irti korista, vai onko siellä vastamutteria? En ainakaan löydä sitä.

Benkku

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin kannatinkumien vaihto
« Vastaus #1 : 09.10.2010, 14:49:20 »
Kiinnitysmutteri on tyypiltään ns. korimutteri (cage nut), joka runkopalkin reiässään on muotosulkeessa. Siitä ei siis tarvitse avaimella pitää kiinni. Kierrät vain kumityynyä yläpäästä irti, muistaakseni tapissa on kuusikantti hylsylle/kiinto-avaimelle. Mikäli kiinnityskumi on poikki, niin esim. pantamallisella öljynsuodatin avaimella voi  kiertää tyynyn runko-osasta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

temetius

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin kannatinkumien vaihto
« Vastaus #3 : 27.11.2010, 23:11:38 »
Auto: 2001 206 2,0 GTI (165 000 km).

Itsellä meni pösöstä kyseinen kumi rikki. Korvattiin kumi uudella ja ajamaan, tuntu että väljyys lähti pois. Nyt viikon ajettuani tuntuu että on tullut tosi paljon väljyyttä. Väljyyden tuntee kun päästää auton moottorijarrulle ja sit painaa kaasua. Mutta onko mahdollisesti alemmat kumit menneet, vai onko korvattu kumi sanonut itsensä jo irti? Tai voiko jokin olla mahdollisesti löysällä?

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 206 - Moottorin kannatinkumien vaihto
« Vastaus #4 : 28.11.2010, 09:28:23 »
Se uusi kumi on todennäköisesti kiristetty liian löysälle ja nyt se pääsee liikkumaan alapäästään koriin nähden. Kunnon kiristys niistä kumin ulkoreunassa olevista hahloista niin pitäisi loppua löysät.

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 206 - Moottorin kannatinkumien vaihto
« Vastaus #5 : 15.02.2012, 17:43:16 »
Auto: 1999 206 1,6 XT (8-ventt.).

Sanooko katsastusmies jotain, jos moottorin kannatinkumeissa on väljää?

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 206 - Moottorin kannatinkumien vaihto
« Vastaus #6 : 22.11.2012, 22:28:39 »
Sitä on vaikea havaita, jos ei tajua tutkia. Joten, tuntuuko se ajossa? Onko nykäyksiä tai heiluuko moottori selvästi?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 801
Vs: 206 - Moottorin kannatinkumien vaihto
« Vastaus #7 : 26.11.2012, 14:54:09 »
Vuosimallin 1999 autossa voi olla alkuperäiset kumit, jotka ovat liian pehmeät. Itselleni vaihdettiin saman vuotiseen 206 XS 1,6:een aikanaan takuuseen jäykemmät kannatinkumit ja loppui moottori nytkähtelemästä niin, että koko auto heilahti.