Kirjoittaja Aihe: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen  (Luettu 74970 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ippes

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #30 : 28.11.2007, 20:02:46 »
Saisiko bsi:n asetuksista tuota poies?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #31 : 29.11.2007, 07:38:44 »
Ei oikeastaan vielä ole vastausta löytynyt...

Niin, no siis väylässä mankan pitäisi kaiken järjen mukaan olla kiinni jos se sammuu noin 1 min 15 sek virtojen katkaisun jälkeen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ippes

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #32 : 29.11.2007, 09:12:31 »
Niin, no siis väylässä mankan pitäisi kaiken järjen mukaan olla kiinni jos se sammuu noin 1 min 15 sek virtojen katkaisun jälkeen.


Niin... onko 406:n iso liittimessä sitten ei väylä virtaa ja väylä virtaa, koska sonyssä ei ole suoraan tuota iso-liitintä, vaan pelkästänä nuo neljä pinniä, eivät kaikki auton liittimen piuhat siis mene mankalle asti, eli pitääkö auton iso liittimen päästän vaihtaa jotain piuhoja myös?

Ylläpito edit: poistettu ylimääräiset rivivaihdot

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #33 : 29.11.2007, 09:29:10 »
Niin... onko 406:n iso liittimessä sitten ei väylä virtaa ja väylä virtaa, koska sonyssä ei ole suoraan tuota iso-liitintä, vaan pelkästänä nuo neljä pinniä, eivät kaikki auton liittimen piuhat siis mene mankalle asti, eli pitääkö auton iso liittimen päästän vaihtaa jotain piuhoja myös?

Ylläpito edit: poistettu ylimääräiset rivivaihdot

Siis liittimessä pitäisi olla 12VDC jatkuva, heräte ja maa. Mitään muuta ei kuulu kytkeä tarvike radioon. Väyläjohtoihin ilmestyy jännite kun tietokone pöntöt herää, sitä ei saa sekoittaa edellä mainittuihin kytköksiin, muuten voi olla aika tasan sekaisin koko auton sähköt.

Mitä itse olen nähnyt sonyn mankkoja sitten vuoden 99, niin kaikissa on ISO liitin, joskin niissä ei ole kaikkia pinnnejä. Se on sitten eri juttu jos auton johtosarjassa on johtoja ristissä kuten mun ex 306:ssa. Jatkuva ja heräte 12 VDC olivat ristissä ohjekirjan kytkentä kaavion kanssa.

Ainakin merkkiliikkeistä on saanut välipiuhoja joilla saadaan irroitettua ylimääräiset johdot tarvike mankasta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ippes

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #34 : 29.11.2007, 09:56:28 »

Mitä itse olen nähnyt sonyn mankkoja sitten vuoden 99, niin kaikissa on ISO liitin, joskin niissä ei ole kaikkia pinnnejä. Se on sitten eri juttu jos auton johtosarjassa on johtoja ristissä kuten mun ex 306:ssa. Jatkuva ja heräte 12 VDC olivat ristissä ohjekirjan kytkentä kaavion kanssa.



Suoraan mankan perässä ei ole iso-liitintä, vaan sellaisella johto sarjalla sen vasta saa, johtosarjan "virtapuolen" iso-liittimestä ei mene kuin 4 kpl johtimia auton iso-liittimeen, niiden kytkentä on tuossa kuvassa tässä ketjussa, eli mielestäni se väylä pitäisi olla eristetty... Sonyssähän on helppo käännellä noita punainen/keltainen johtoja kun niissä on ne liittimet jo valmiina.

Jallupoika

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #35 : 29.11.2007, 19:13:53 »
Mulla ainakin -99 FL sammuttaa radion heti, kun virta katkastaan. Se on ok, mutta millä kiertää se hiton "economy mode", ärsyttää autoo sepittäessä puolen tunnin välein käynnistää moottori, että voi kuunnella musaa. Viimeks oli jakopää auki ja arvaattehan ettei poppia soitettu kesken rempan!

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #36 : 29.11.2007, 19:34:29 »
Mulla ainakin -99 FL sammuttaa radion heti, kun virta katkastaan. Se on ok, mutta millä kiertää se hiton "economy mode", ärsyttää autoo sepittäessä puolen tunnin välein käynnistää moottori, että voi kuunnella musaa. Viimeks oli jakopää auki ja arvaattehan ettei poppia soitettu kesken rempan!

No siis ei muuta ku rele patenttia rakentamaan, suora syöttö akulta  + katkeava virta releen kautta. Jos se silti menee economy modeen niin sitte ei osaa auttaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ippes

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #37 : 29.11.2007, 19:39:41 »
Lainaus
Mulla ainakin -99 FL sammuttaa radion heti

Joo... ei tunnu oikeen löytyvän netistäkään ratkaisua tähän, nyt ei viitti näin kylmällä mennä tutkimaankaan.

fayout

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #38 : 22.12.2007, 18:54:09 »
Mä sain omani toimimaan ku laitoin dimmerin johdon herätteeks. eli siis iso-liittimestä se johto mikä soittimen puolesta on dimmerin johto. Pösön puolessa se oli valkonen johto. Ei tartte enää hävetä 1min15sek ajan.

samup

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #39 : 25.12.2007, 12:38:53 »
En jaksanut lukea alusta asti..
Itse laittelin tuossa pari päivää sitten Alpinen virtalukon kautta. Alpinessa on 3 johtoa, keltainen paksumpi johto missä on sulakekin, punainen ja maa. 406 faceliftin johtoihin tulee siihen maan viereen jatkuva 12V (violetti?). Minulla oli aluksi keltainen ja punainen molemmat tässä -> piti sammuttaa soitin itse. Nyt katsoin yleismittarilla maata vasten että mihin tulee virtaa virtalukon kautta. Sen kun löysin niin kytkin sulaakkeellisen piuhan jatkuvaan ja sen punaisen virtalukolliseen. Toimii kuten pitää.

taku

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #40 : 25.12.2007, 19:46:55 »
406 -00 ja jokunen päivä sitten laitoin Kenwoodin soittimen kiinni. Sama juttu, eli n. minuutin päästä virtojen katkaisemisesta soitin sammuu, mutta ongelma on se että sieltä katkeaa kaikki virrat. Seuraavan kerran kun avaan ovet niin soitin jo siellä heräilee mutta kaikki asetukset on kadonnut.

Pitänee kokeilla noita ristiinkytkentöjä ja katsoa ne piuhat tarkemmin muutenkin. Sen lisäksi koko se soittimen asennustila on niin pieni että sai oikeasti vekslata johtoja takakautta ja runnoa soitinta että sai lukittua sinne paikoilleen. Vois ehkä ottaa puukon käteen ja tehdä sinne perälle hiukan lisää tilaa, siellä kun on vain joku typerä muovilevy jonka takana vaikuttaisi olevan tyhjää tilaa ;)

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #41 : 26.12.2007, 10:29:56 »
Johdoille ei tosiaan juuri ole tilaa. Liikkeessä tehdyn CD-boksin asennuksen jälkeen ihmettelin kun radio ei ollut kunnolla paikallaan. Irroitn radion ja vedin "ylimääräiset" johdot ratin alla olevaan sulaketaulun peitelevyn takana olevaan tilaan. Sen jälkeen radion sai paikalleen ihan helposti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

pugatti

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #42 : 21.03.2008, 23:58:45 »
 Voiko muuten sen soittimen takana olevan muovi osan poistaa?? Vai olisko helpoin tapa saada se älyton nippu johto saa muualle, esim. mainittuun vasemmalle puolelle sulakkeiden viereen.....

Ari 1987

  • Vieras
Vs: Peugeot 406 facelift integroidun soittimen iso-liitin muutos
« Vastaus #43 : 23.03.2008, 14:57:43 »
Pikkuveljen vanhemmassa 406 ainakin otettiin saha hanskaan ja sieltä takaa pystyssä oleva välipala pois dvd näytön asennuksen yhteydessä. Tarvii tietysti vähä katsoa miten huitoo kun siellä kuitenkin menee niitä johtojakin.

MutsisOn

  • Vieras
Vs: 406 - Integroidun soittimen vaihtaminen
« Vastaus #44 : 24.03.2008, 14:07:12 »
 Autostudiolta ainakin löytyy 406een asennuskehys. Valmistaja Caliber ja hintaa huimat 20 eeroa. Kitupiikistä löytyy jotain clarionin soittimia, joilla pitäisi (huomatkaa konditionaali  ;D) toimia alkup. ohjainviiksi ja jopa cd-vaihtajakin.
 ASltä löytyy myös 2 erilaista versiota pösön johtosarjoihin, millä saadaan alkup. johtosarja "ISO"-muotoon.

 Aiheesta on tietty voinu olla jotain selvitystä threadissa jo aikaisemminkin mut laiskana en jaksanu lukea kokonaan läpi. Jos jollain kokemuksia näiden alkup. lisävarusteiden (ohjainviiksi, cd-vaihtaja) toimivuudesta tarvikkeena hankitun radion kanssa, kuulisin niistä oikkeen mielelläni.

 Omakohtaisista kokemuksista voin tulla "purkautumaan" kun saan tilailtua kilkkeet kotioloihin ja saan kerättyä itseni radion asennusta varten...