Kirjoittaja Aihe: 607 - Engine management system faulty (kaasuläppäkotelo)  (Luettu 7767 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PaZuZu

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2005 607 2,2 (EW12J4, 133 000 km).

Tänään herjasi ensimmäisen kerran tietokone vakionopeudensäätimestä (nopeusmittarin kuva ja kolmio huutomerkillä yläpuolella) ja tämän jälkeen heti perään "Engine management system faulty", ei kuitenkaan vaikutusta käyntiääneen/toimivuuteen. Uudelleen herjasi jälkimmäisen virheen käynnistäessä muutaman tunnin päästä ja ei vastannut kaasuun, käynnissä pysyy kyllä mutta erikoinen käyntiääni ja matelemalla eteenpäin. Muutaman kerran sammutus ja käynnistys, sama virhe tulee aina käynnistyessä mutta näyttää pelaavan ok.

Ratkaisu:

Kaasuläppäkotelo vaihtoon, itse läppä oli mennyt jumiin. Kustannukset n. 500 e Automaassa. Antoivat vanhan kotelon mukaankin, kun pyysin, mutta päällepäin en huomaa, että olisi mitään kummallista. Täytyy joku ehtoo katsella, mitä kotelo on syönyt.

lexa

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 147
Vs: 607 - Engine management system faulty (kaasuläppäkotelo)
« Vastaus #1 : 31.01.2011, 18:32:47 »
Vikakoodit, siitä pitäisi aloittaa koska helpottaa kummasti vian etsintää.
Nyt Honda Accord Tourer Executive 2,0 vm.2010, vaimolla Peugeot 206 SW X LINE 1,4 vm.2003

Edelliset:Peug. 405 1,9 GRI vm.1991, Peug. 406 ST2,0 vm.2001, Peug. 309 1,4 vm.1989, Peug 403 farm. 2xPeug 404, VW kupla, Datsun 100A, Peug 504, Volvo 244 aut, Peug 505, Peug 205, Saab 90,

JS

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 502
  • 607 3,0 V6 Titanium (automaatti).