Hyväksi koettu lämppärin toiminta talvella on:
Lämmityslaiteen pyynti aluksi 20 astetta (tällöin ei mene autom. sisäilmankierto päälle joka voi huurruttaa ikkunoita).
Jos ikkunoissa jäätä/huurua, niin laita puhallus lasille ja nopeus joku 1-3/8. Jos ei ikkunoissa ole huurua/jäätä, niin säädä suuntaukset puhallus kasvoille ja jaloille ja nosta puhallusnopeus 4-6/8 nopeudelle (tällä asennolla matkustamo lämpenee huomattavasti paremmin mitä automaatti asennossa joka puhaltaa paljon jaloille ja vähän lasille sekä tohisee niin, että moottorin lämmöt eivät nouse nopeasti). Tuo 20 astetta on aivan riittävä lämpötila jos ulkovaatteet ovat päällä tuonne -15 pakkaseen asti. Kun matkustamo on hiukan lämmennyt voi pyyntilämpöäkin nostaa isommalle esim. 22 astetta ja tuolla tarkenee varmasti jo kylmemmässäkin.
Suuntaukset:
Kaikki suulakkeet auki, joista reuna suulakkeet hiukan sivulaseille suunnattu (selviää kokeilemalla oikea asento ja puhallusta tulisi tuntua siinä B pilarin kohdalla), keskisuulakkeet säädetty aika yläviistoon ja siten säädetty, että puhallus menee takasivuikkunoihin päin (kokeile kädellä), takakeskikonsolin suulakkeet saa säätää miten haluaa esim. sivulaseille, muista sulkea hansikaslokeron suulake.
Sisäilmankierron automatiikka näyttää kytkeytyvän tuossa 21,5 asteen jälkeen osittain toimintaan ja eniten kierto on toiminnassa HI asennolla. Ei ole ollut huurre ongelmia vaikka ei tuulilasille puhallusta (tuulilasin alareunaan jää toki sellainen 1-2 cm korkea huuru, mutta se ei haittaa näkyvyyttä. Pakkasta -10 astetta ja kyydissä 5 hlöä + koira. Ei ollut huurtumisongelmia vielä -15 asteen pakkasessakaan.
Ja muistakaa kopistella kengät lumesta ennen autoon menoa ja kumimatot kannattaa puhdistaa lumesta/vedestä.