Kirjoittaja Aihe: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)  (Luettu 35924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ritani

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 106
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #195 : 15.10.2017, 21:37:23 »
Voiko tuhon webaston herätteeseen laittaa esim kytkimen, jolloin voisi itse määrittää lähteekö webasto käymään vai ei. Aika rasittavaa lyhyessä kyläajossa kun webasto käynnistyy joka kerta ja polttojaksot jäävät lyhyeksi. Ainakin 407 oli sellaisia viritelmiä. Konstihan ei ole mikään katkoa webastolta tarvittavia johtoja, mutta meneekö auto vikatilaan, jos webasto ei käynnisty,?

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 336
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #196 : 23.10.2017, 06:03:24 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi Allure (Navi+avaimeton käynnistys).

Tyhmä kysymys: Miten tuossa saa webaston 'napista päälle' kylmänä pakkasaamuna jos ei ole ajastusta tehty? Autossa on nappikäynnistys ja avaimeton käyttö, en keksi mitenkään unenpöpperöisenä aamulla millä tuossa vehkeessä saa virrat päälle käynnistämättä. Kojetaulussa luulin olevan katkaisijan mutta se onkin pelkkä merkkivalo sille että lämmitys on päällä.
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 92
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #197 : 23.10.2017, 06:33:33 »
käyttöliittymä löytyy ratin vasemmasta rullasta. Siellä vaihtoehtona 2 ajastusaikaa ja välittömästi. Huom. talvella HEATING, kesällä VENTILATION. Ajastuksella ilmoitetaan autolle aika, milloin haluat auton olevan lämmin (ei siis wepaston käynnistys aikaa).
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, (Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 -18)

patione

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 36
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #198 : 23.10.2017, 07:23:01 »
Virrat menee päälle ihan kun painat vain start nappia, ilman että painat jarrua. Sitten vain vasemmasta rullasta säädät edellisen ohjeen mukaisesti -immediately- päälle. Ei ehkä se sulavin tapa hoitaa webastoa mutta ko tottuu niin kyllä se siitä :D
508 RXH -13, 407 2.0(B ja D), 307 1.6Hdi, Rellut: R19, Laguna 2.0T, Laguna I 1.8, Laguna II 1.9Dci ja 2.0Dci

Tuuba

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 336
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #199 : 23.10.2017, 13:45:37 »
Heh, kiitos! Ei tullu sitte mieleen painaa starttinappulaa ilman kykää. Kiitos  ;D
Peugeot 205 "RC" (GTi) 2.0 16V EW10J4S Tic ´87, Peugeot 407 sw 2.2 HDi 170 Sport vm. 2007
Peugeot 406 GrW 3.0 V6 A ´00
MB Sprinter 316 CDI A ´11
--------------------------------------------
Tuubax Motorsport - Pösöviritystä ja kilpureita jo vuodesta 2010!

RXH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
  • Hyvä kyyti komeissa kuorissa! Toiv. auto kestää...
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #200 : 01.11.2017, 18:26:12 »
Oletteko käyttäneet ns. ylläpitolaturia webaston kanssa? Itselläni kun RXH oli aamulla imaissut virrat pois kun oli tärähtänyt astetta kovempi pakkanen...  >:(
Ajattelin hommata DEFAn SmartCharge 4A laitteen - onko kokemuksia? Äkkiseltään valmistajansivuilta tuotteesta lukiessa tulee tunne, että miksei tämmönen laite ole webastollisten autojen pakollinen varuste...
Eka raskis ever: 508 RXH 2.0HDi HYbrid4 163 2013

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 463
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #201 : 01.11.2017, 19:00:07 »
Defan Multicharger 1204 käytössä. Pätkäajossa tarpeellinen, mutta käytän kuitenkin vain satunnaisesti. Kovimpien pakkasten aikaan kuitenkin pääsääntöisesti aina koko työpäivän ajan latauksessa.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

downtime

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 96
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #202 : 01.11.2017, 19:46:27 »
Oletteko käyttäneet ns. ylläpitolaturia webaston kanssa? Itselläni kun RXH oli aamulla imaissut virrat pois kun oli tärähtänyt astetta kovempi pakkanen...  >:(
Ajattelin hommata DEFAn SmartCharge 4A laitteen - onko kokemuksia? Äkkiseltään valmistajansivuilta tuotteesta lukiessa tulee tunne, että miksei tämmönen laite ole webastollisten autojen pakollinen varuste...

Tarkistuta akun kunto. Mulla teki samaa RXH:n kanssa siinä vaiheessa kun akku alkoi olla aivan loppu.

Ja jos hankit Defan akkulaturin, suosittelen sitä tehokkaammapaa 1210 10A laturia. Sillä täräyttää akun latinkiin 2 tunnin kellolla varustetusta tolpastakin.

WiSaFIN

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #203 : 02.11.2017, 07:20:34 »
Oletteko käyttäneet ns. ylläpitolaturia webaston kanssa? Ajattelin hommata DEFAn SmartCharge 4A laitteen - onko kokemuksia?

Asensin ko. laitteen omaan RXH- pösööni viime viikonloppuna. Helppoa lataamista!!
Peugeot 508 RXH HYbrid4 2,0 HDi 163 -13

Ex. Citroen C5 HDi 136, 2009, Dynamique Business Tourer autom.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 463
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #204 : 02.11.2017, 07:53:55 »
Tarkistuta akun kunto. Mulla teki samaa RXH:n kanssa siinä vaiheessa kun akku alkoi olla aivan loppu.

Ja jos hankit Defan akkulaturin, suosittelen sitä tehokkaammapaa 1210 10A laturia. Sillä täräyttää akun latinkiin 2 tunnin kellolla varustetusta tolpastakin.

Ainakin jossain vaiheessa tuossa 1204:ssa oli ymmärtääkseni fiksumpi latausautomatiikka kuin tuossa 1210:ssä, mutta se onko sillä sitten merkitystä riippuu käytöstä. Lataako sillä siis vaan akun ajoittain täyteen vai pitääkö roikassa 24/7. Omaa käyttötapaa miettiessä kannattaa myös muistaa, että kylmä akku ei määräänsä enempää ota latausta vastaan.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

RXH

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
  • Hyvä kyyti komeissa kuorissa! Toiv. auto kestää...
Vs: 508 - Polttoainekäyttöisen lisälämmittimen toiminta (HDi)
« Vastaus #205 : 04.12.2017, 09:07:32 »
Tarkistuta akun kunto. Mulla teki samaa RXH:n kanssa siinä vaiheessa kun akku alkoi olla aivan loppu.

Ja jos hankit Defan akkulaturin, suosittelen sitä tehokkaammapaa 1210 10A laturia. Sillä täräyttää akun latinkiin 2 tunnin kellolla varustetusta tolpastakin.


Onko RXH:n akun vaihtaminen erikoisempaa kuin ns. normaaliauton? Pitääkö koodailla jotakin tms.  :o
Itselläni kun ei ole kokemusta kuin vm. 2008 Skoda Fabian akun vaihtamisesta ja sehän meni näin: wanha pois, uusi paikalleen ja kovaa ajoa!
Eka raskis ever: 508 RXH 2.0HDi HYbrid4 163 2013