Kirjoittaja Aihe: 406 - Kampiakselin öljyvuoto  (Luettu 8845 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 713
Vs: 406 - Kampiakselin öljyvuoto
« Vastaus #15 : 18.09.2013, 11:44:54 »
Ihan mielenkiinnosta, mikähän vaikutus mekanismi tuossa aineessa on?
Preesens: Peugeot 607 2.2 HDi A '05
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106

Aarnolainen

  • Vieras
Vs: 406 - Kampiakselin öljyvuoto
« Vastaus #16 : 18.09.2013, 11:53:32 »
Kiitos Timo. Minua kiinnostaa myös vaikutusmekanismi. Ja se millaiseen vaivaan olet tuota käyttänyt.

Benkku

  • Vieras
Vs: 406 - Kampiakselin öljyvuoto
« Vastaus #17 : 18.09.2013, 12:24:41 »
Kokeile tätä: http://www.roadmachine.fi/redline/sealsaver.html
Mulla vuodot väheni selvästi kahdessa eri autossa :D

Missä autoissa - ilmeisesti jossain vanhassa? 'Nyky' Peugeoteissa, kuten muillakin merkeillä akselitiivsteet ovat synteettistä elastomeerimateriaalia, joka on hiilivetyjen kanssa 'yhteensopivaa' - eivät siis kumia. Lisäksi moottori-öljyissä on lisä-aineistus tiivisteiden elastomeerien kunnon varmistamiseksi.

... mutta 'toimivathan' plasebo lääkkeetkin.  :)

#timo#

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 210
Vs: 406 - Kampiakselin öljyvuoto
« Vastaus #18 : 19.09.2013, 07:52:13 »
Plasebo vaikutus tuntuu aika erikoiselta jos näkee omin silmin paikkojen kuivuvan :o
Noh, toki tuo toinen ajoneuvo on hieman vanhempaa sorttia vuoden -89 Pajero jonka takapään stefa hieman tihkui ja venttiilin ohjurin kumit hieman vuotivat aiheuttaen käynnistys pölläytystä. Toinen on "uudempi" 406 -03 jossa on hienoista vuotoa myös kampuran takapään akselitiivisteessä. Jälkimmäisen osalta kokeilu on vielä kesken. Toivotaan että plasebo toimii ;D
406 GW 2,0 HDi 110 Executive autom. -03
Skoda Superb 1.4 TSI ACT 4X4 -16

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: 406 - Kampiakselin öljyvuoto
« Vastaus #19 : 09.10.2013, 23:11:56 »
Auto: 2000 406 2,0 SR (EW10J4, RFR, 282 000 km).

Onko kokemuksia kampiakselin etupään öljyvuodoista? Stefan olin varautunut vaihtamaan, mutta näyttäisi vuotavan ylempää ainakin tuosta isosta peitetulpasta, lisäksi tuon "irtopäädyn" tiiveys hieman arveluttaa. Auttaisikohan Sealsaver?  ;D

Skodisti

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 73
Vs: 406 - Kampiakselin öljyvuoto
« Vastaus #20 : 17.10.2013, 11:59:45 »
Sen verran viime kerrasta viisastuneena tiedän, että tuo "irtopääty" on öljypumppu. 607-osiossa oli EW12J4 koneeseen jouduttu öljykanavan tiiviste uusimaan. Ite vaihdoin tuon ison tulpan alle uuden USIT-tiivisteen ja kampiakselin stefan sekä öljypumpun käyttöholkin O-renkaan. (Kyseisessä moottorissa RFR oli jämpti kiilalukitus kampiakselin hihnapyörällä) Tämän jälkeen koekäytössä ilmeni vuotoa jakohihnan suojakotelon kiinnityspultin reiästä. Lyhensin alkuperäistä pulttia ja hitsasin sen kantaan pätkän kierrettä, jolloin siitä tuli eräänlainen pinnapultti. Asensin pultin vuotavaan reikään kierrelukitteen ja kupariprikan kera, jonka jälkeen vuoto tyrehtyi. Hihnakotelon kiinnitysreikää piti hieman suurentaa, että se mahtuu tuon pinnapultin kannan päälle. Lisäksi tein holkin, joka mutterilla kiristettynä painaa suojaa paikalleen.

Capricorn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 406 - Kampiakselin öljyvuoto
« Vastaus #21 : 27.06.2017, 09:33:45 »
Oiskohan kellään tarkempia mittoja tuosta stefan asennustyökalusta, millä asennetaan vauhtipyörän alle tuleva stefa. Olisi prokkis käynnissä ja olisi kiva saada homma tehtyä kunnolla. Niin ja konehan oli ew10j4.