Kirjoittaja Aihe: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)  (Luettu 2241 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ATS

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 645
  • 406 Coupe Settant´ anni 1248 , vm. 2001
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #15 : 10.07.2017, 09:03:20 »
Hyvinkin imusarjan tiiviste tullut tiensä päähän kun on ne tulpat ja puolat vaihdettu tai vaihtaja ei ole putsannut pintoja lainkaan? Nähnyt ehkä sen tiiviste lörpön huonon kunnon ja kun ei ollut  "hyllyssä" niin laittanut vanhan?
« Viimeksi muokattu: 10.07.2017, 09:07:28, kirjoittanut ATS »
Exät: 406 SV 3.0 -97 , 306 S16 -94, Datsun  240/260C-73 , 405GL-88 , 405Sri Wagon-90 , 2X205Xr-86 , 306Xr-93 ja tyttärellä 205RG-91 ,406 SV 2.0l -01
http://www.digipaper.fi/yhteishyva/5377/
sivu-15 juttua laiskasta 306 S16:sta.

ATS

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 645
  • 406 Coupe Settant´ anni 1248 , vm. 2001
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #16 : 10.07.2017, 09:06:37 »
Auto: 2002 406 3,0 V6 (ES9J4S, 180 000 km).

Elikkä ongelmana on selvä nykiminen kiihdyttäessä joka ilmaantuu 1500-2500 rpm välillä eikä ole väliä onko kone lämmin vai kuuma. Auto käy aivan normaalisti tyhjäkäyntiä eikä mitään sytytyskatkoksia ole muuten ja ottaa kierroksia hyvin, mutta alakierroksilla selvää puutumista juuri tuon nykimisen takia. Tulpat ja puolat on vähän aikaa sitten vaihdettu ja tulppina toimii NGK:n PLFR5A-ll . Ilman putsari on myös niin ikään vaihdettu. Nykiminen tuntuu samalta kuin antaisi auton liukua pelkällä tyhjäkäynnillä vaihdepäällä.

Kyllä tämä meidän kone jaksaa millä vaihteella vain tyhjäkäynnillä mennä mukisematta , vauhti vitosella muistaakseni jotain 40kmh kohdilla.
Exät: 406 SV 3.0 -97 , 306 S16 -94, Datsun  240/260C-73 , 405GL-88 , 405Sri Wagon-90 , 2X205Xr-86 , 306Xr-93 ja tyttärellä 205RG-91 ,406 SV 2.0l -01
http://www.digipaper.fi/yhteishyva/5377/
sivu-15 juttua laiskasta 306 S16:sta.

harjis2

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #17 : 11.07.2017, 01:54:33 »
Siis kyllä se ihan hyvin jaksaa liukua vaihdepäällä. Mutta vertasi nykimistä lähinnä joissakin autoissa tapahtuvaan nykimiseen juurikin pelkällä tyhjäkäynnillä ajettaessa jolloin auto menee nykien eteenpäin kun ei vääntö riitä :) täytyy ottaa se imusarja pois ja katsoa tiiviste, hyvinkin mahdollista että ei ole vaihdettu! Mitenkäs muuten hinta tuossa tiividteessä? Onko hinta halvempi citikalla vai pösöllä jollei saa normi varaosana?

ATS

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 645
  • 406 Coupe Settant´ anni 1248 , vm. 2001
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #18 : 11.07.2017, 06:17:39 »
Ei tuo lörppy  paljoa maksa.  Kummallakaan.
Exät: 406 SV 3.0 -97 , 306 S16 -94, Datsun  240/260C-73 , 405GL-88 , 405Sri Wagon-90 , 2X205Xr-86 , 306Xr-93 ja tyttärellä 205RG-91 ,406 SV 2.0l -01
http://www.digipaper.fi/yhteishyva/5377/
sivu-15 juttua laiskasta 306 S16:sta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #19 : 11.07.2017, 08:21:37 »
Onko kukaan kokeillut vaihtaa sitä. Kaasupotikkaa ja/tai läppäkoteloa. Itsellä ei onneksi ainakaan vielä ole kyseisiä oireita, mutta nuista kyllä liikkeelle lähtisin. Eka tietysti ihan vaan liittimien putsaus ja voitelu. Jos joku lähellä Kajaania, niin löytyy osat varaosa-autosta, milla voi kokeilla muuttuuko toiminta.

Ilman testeriä vian etsintä on lähes hakuammuntaa. Toki nipun  osia vaihtamalla voi osua oikeaan. Myös liittimien putsaus ja voitelu on harvoin korjaavaa, jos avattaessa liittimessä ei ole havaittavaa vihreää oksidoitumista.
Suosittelen ehjän auton arvojen vertaamista tuohon nykivään. Lamda-arvot, sytytyksen varautumisajat, alipaine mapilta, kaasuläpän signaali ja lämpötilatunnistimien lukemat.

Tiiviste on kympin parin luokkaa https://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-peugeot/407-coupe-6c/18991/10329/imusarjan-tiiviste.html

Tarkista imusarjan ja kaasuläpän lähellä olevat mustat muoviputket, ovat haurauita vahnemmissa autoissa. Veikkaanpa tuollaisen olevan poikki tai halki  ;). Peukkua vian etsintää!
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

harjis2

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #20 : 11.07.2017, 11:05:47 »
Juu ja tosiaan on vikakooditkin yritetty lukea mut eipä sieltä mitään järkevää tietenkään saanu ulos ja käytössä oli Boschin KTS, ainut oli ensimmäisen katin teho laskenut koodina. Arvoja ei ainakaan Boschilla paljoo saanu ulos jtn kaasuläpän jännitteitä. puolien ensiöaikoja ja imusarjan painetta mut siihen se sitten jäi :( Varmaa sais tolla PP:lä enemmän katottua? Mut tosi erikoista ettei ecu huomaa varsinkaan silloin ensimmäisen käynnistyksen aikana tapahtuvaa selvää sytytyskatkosta ja anna edes jotain koodia siitä.. Onko kenelläkään mahdollisuutta lukea tolla PP:lä korvausta vastaan vai meneekö merkkiliike pelleilyksi?

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #21 : 11.07.2017, 20:09:43 »
Boschilla voi syvällisessa moottorianalyysissä heittää Kuikkaa  ;). Mitkä on nykivän V6-koordinaatit? Ei tuo moottori ole rakettitiedettä...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

harjis2

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 13
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #22 : 12.07.2017, 17:15:56 »
Turun suunnalla ompi. :D Ja tosiaan imusarja tuli otettua auki ja ei se tiiviste ainakaan päällepäin näyttäny huonolta, mutta vaihdoin kuitenkin uuden ja se pisti myös merkille kun piruuttani katsoin taaimmaisten tulppien kunnon niin autosta löytyy kahta eri NGK:n puolaa. :o 2 niistä on U5008 184N ja loput 4 on U5008 166N. Ja mikä on erikoista näissä kadessa puolassa on se, että ne tuntuvat hylkivän tulppaa kun taas nämä neljä niin pitävät tulpan lujassa otteessa kiinni niinkuin kuuluukin. Ja katsoin, että näissä 184N puolissa sisällä oleva kierre jousi on huomattavasti kapeampi kuin näissä 166N mallisissa. Voisi tässä mahdollisesti olla syy? Eli onko mulla tossa nyt 2 väärää puolaa paikallaan?

Myös näissä kahdessa oli nipparit vielä varmistamassa liittimen kiinnityksen. :D

ATS

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 645
  • 406 Coupe Settant´ anni 1248 , vm. 2001
Vs: 406 - Nykiminen kiihdytettäessä (V6)
« Vastaus #23 : 12.07.2017, 21:58:47 »
Jos ne puolat ei ole oikein paikoillaan eli tulpissa tiiviisti kiinni , niin... , ja nippusiteillä kiinni liittimissä? Joo niihin puoliin olisi pitänyt jyystää siitä muoviosasta ylimääräinen pykälä pois että olisi istunut alkuperäiseen liittimeen. Taisi tosiaan nyt löytyä se syy miksi nikottelee!

« Viimeksi muokattu: 12.07.2017, 22:40:56, kirjoittanut ATS »
Exät: 406 SV 3.0 -97 , 306 S16 -94, Datsun  240/260C-73 , 405GL-88 , 405Sri Wagon-90 , 2X205Xr-86 , 306Xr-93 ja tyttärellä 205RG-91 ,406 SV 2.0l -01
http://www.digipaper.fi/yhteishyva/5377/
sivu-15 juttua laiskasta 306 S16:sta.