Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 24759 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 115
207 - Tehottomuus (THP)
« : 21.09.2011, 21:27:58 »
Auto: 2007 207 1,6 THP 175 RC.

Ajossa auto tuntui hiukan tehottomalta ja veto epätasaiselta joten päätin dynottaa auton. Käyrän mukaan autosta puuttuisi tehoja noin 25hv. Myös vääntöä puuttuu. Vikakoodeja autossa ei ole ja autoliikkeen kiinnostus asian suhteen on täysin nolla. Ei vikakoodeja == auto on ehjä. Autoliikkeessä ei otettu käyrään oikein mitään kantaa ja sanottiin vain että moiset käyrät ei ole luotettavia. Tehottomuuden lisäksi voisi mainita, että kylmäkäynnistys on aavistuksen tahmea ja kierrokset saattaa "humpata" muutaman sekunnin ajan (En tiedä onko normaalia THP -koneissa)
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #1 : 21.09.2011, 22:52:00 »
Imukanavat ja venttiilit karstassa? Heitän siis vaan arvauksen. Korjauksena toimii kaasarinpuhdistusspray. Ilmaletku irti välijäähdyttimen jälkeen, kone tyhjäkäynnille ja ruiskuta ainetta koneeseen. Toista parikertaa. Asentamalla vesiruiskutuksen noista karstaongelmista pääsee kokonaan eroon.  Etunersilla juttua aiheesta: http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=324
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 115
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #2 : 22.09.2011, 05:09:10 »
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=299

Kannattaako tämä tehdä? Tulpat multa jo löytyisikin :)
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 274
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #3 : 22.09.2011, 08:28:50 »
Ei se sitä moottoria korjaa, jotain ohjauspuolen vikaahan siinä selvästi on tai venttiilien ajoitukseen liittyvää ongelmaa. Ikävä kun ei ole enää takuu voimassa että voisi kunnolla riitauttaa homman.

Liikkeiden kiinnostus loppuu kun osaaminen ja ymmärrys ei riitä alkuunkaan ton monimutkaisen laitteen ymmärtämiseen. Ulkomaisilta foorumeilta voisi kysellä mistä vikaa voisi lähteä etsimään.
« Viimeksi muokattu: 22.09.2011, 08:33:49, kirjoittanut KTA »

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #4 : 22.09.2011, 10:43:22 »
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=299

Kannattaako tämä tehdä? Tulpat multa jo löytyisikin :)

Mulla on ko huohotus tulpattuna. Kone huohottaa tuon jälkeen vain turbon imuputkeen. Tuon tulppauksen saa tehtyä yksinkertaisemmin vaan sorvaamalla sopivan prikan venttiilikopan ja letkuliittimen väliin. Et siis välttämättä tarvitse mitään tulppaheebeleitä ja purkamista.
207 GT

Legge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • M-B C180 CDI
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #5 : 22.09.2011, 16:38:08 »
Mitenkäs sulla päättyi se jakopääepisodi? Ajoitukset laitettiin ilmeisesti kuntoon, mutta vaihdettiinko sinne romppeet, joilla se myös pysyy kohdillaan.
Nyt: M-B S204 C180 CDI AMG -13
Ennen: BMW 316i -89 | 206 1.4 S-Edition -04 | 207 Sport 110 -06 | 207 RC -08 | M-B A180 Urban -13

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 115
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #6 : 22.09.2011, 19:55:00 »
Kaikki vaihdettiin ja kyllä toi jakopää tuntuu nyt toimivan ja ottaa kierroksia ihan ok mitä se ei aikaisemmin tehnyt.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #7 : 26.09.2011, 09:34:52 »
Jollet jo ole imutellut Etunersin Lionheart softaa, niin imuta täältä (ei maksa mitään):
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=15&qt=lionheart&model=
Lsäksi tarvitset ELM327 kaapelin. Noilla pääsee anturitietoihin ja vikakoodeihin näppärästi käsiksi ja ongelman selvittäminen on varmasti helpompaa.
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 115
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #8 : 26.09.2011, 17:35:01 »
Lexia/pps2000 ei käy?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #9 : 26.09.2011, 20:50:51 »
Varmaan Lexiallakin selviää, mutta tuo Lionheart softa on minun makuuni ja ihan laillinenkin :)
Linkissä esiteltynä nuo tärkeimmät toiminnot kuten sytkäennakko, nakutuksentunnistus ja paljon tietoa ahtimen tominnasta. http://www.youtube.com/watch?v=b8_a5nY8jQg
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 115
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #10 : 27.09.2011, 05:11:17 »
Joo ei näemmä toimi Lionheart ton kanssa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #11 : 27.09.2011, 15:27:29 »
Mitä tietoja testeri antaa kaasupolkimesta. Tuleeko 100% kun kaasun painaa pohjaan.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 115
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #12 : 29.09.2011, 21:55:02 »
Onko normaalit? Kuvassa 2 arvot kierroksilla.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 748
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #13 : 29.09.2011, 22:48:31 »
Pakopuolen nokka-akseli ei kohdillaan kampiakseliin nähden? Eikö tuo ole aika vahva viite, että jakopään remontti on tehty väärin, tai jotain viallisia osia sillä suunnalla? Kuten KTA jo epäili aiemmin.

Tommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
  • 207RC
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #14 : 30.09.2011, 20:08:36 »
Eipä ole kyseisessä moottorissa pakonokka-akselissa minkäänlaista tunnista. Eli samanlainen näyttö tulee kaikissa thp150 ja 175 moottoreissa. Vti 120 ja thp 200 on muuttuva ajoituksinen pakonokka-akseli joissa on myös tunnistin pakonokkaa varten.
Eli kyseinen näyttämä ei kerro pakonokan ajoituksen olevan pielessä, vaikka testerin mukaan pakonokka-akselin ja kampiakselin välinen yhteneväisyys on epäyhtenevä.
Peugeot 207 RC -07
Peugeot 308 GT THP150 -08

Ex Peugeot 307 X Line S-Edition 1.6 -05
Ex Peugeot 206 RC -04