Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 23500 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #15 : 29.10.2011, 21:19:57 »
Vikaa ei oo vieläkään löytynyt. Sytytyksen korjaus jokaisella sylinterillä 0 ja ahtoja luokkaa 0.7 kolmos vaihteella.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #16 : 31.10.2011, 20:38:03 »
Eikö kukaan osaa auttaa mikä vika voisi olla?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #17 : 31.10.2011, 23:15:57 »
Näyttökuvien perusteella...

- kaasuläppä selällään eli ns. 'poljin lattiassa'

Näyttäisi siltä, ettei nosta ahtopainetta tarpeeksi. Hukkaportin ohjaus melko suuri ja poltto-aineen linjapaine yli kaksinkertainen pyyntöön nähden.

Kannattaisi testeröidä merkkihuollon laitteella.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 275
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #18 : 01.11.2011, 08:51:29 »
Kyllähän ahtopaine on hyvin tontilla mutta miksi tuo toteutuva vääntö on 44% ja pyydetty 96%??

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #19 : 01.11.2011, 13:07:00 »
No - en tiedä pitkäänkö tuossa on menty pedaali lattiassa, oletin ettei kovinkaan pitkään jolloin yliahtotoiminnon pitäisi olla päällä ja absoluuttisen paineen kahden kilon verran. Onhan tuossa pyynti toki sama kuin todellinen.
« Viimeksi muokattu: 01.11.2011, 13:19:09, kirjoittanut Benkku »

ArtiZi

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #20 : 01.11.2011, 13:32:52 »
Wikipedia antaa jotain viitteitä ko. konetyypin ongelmista. En tiedä onko käsitelty jo täällä:

http://en.wikipedia.org/wiki/Prince_engine#Common_Problems

Tuolla muutama erilainen venttiileistä löytyvä vikamahdollisuus jotka saattavat aiheuttaa tehottomuutta ja ahtopaineiden joutumisen jonnekin muualle kuin sylinteriin.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #21 : 01.11.2011, 15:45:44 »
Kuvanottohetkellä pedaali oli siis pohjassa. "Merkkihuollon" testilaite ei ainakaan suoria vikakoodeja anna.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #22 : 01.11.2011, 18:18:05 »
Räpsyykö lionheartin "Ignition control" mittarit keltaisina kun vedätät?
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #23 : 01.11.2011, 18:25:47 »
Hmm ei kai ne tainnu. Tuntu muuten kyl kaikki räpsyvän esim. tuo ahtomittari ei toiminut heti eikä rpm mittari ja logeja ei voi tallentaa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #24 : 01.11.2011, 18:53:20 »
Wastegate duty cycle on siis liian suuri? Kaasun kun päästää niin se menee 100%.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #25 : 14.11.2011, 19:05:13 »
Voiko "Depollution Canister Valve" aiheuttaa ko. ongelmaa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #26 : 14.11.2011, 19:30:54 »
Ei se kanisteri itsessään, mutta sen paineita ohjaava solenoidi kyllä voi. http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=287
Eli solenoidi jumittaa ja laskee ahdot tankkiin/kanisteriin. Vaihto uuteen tai "ohitusleikkaus" auttaa.
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #27 : 14.11.2011, 19:44:08 »
Kannattaisko tuon vaihtoa kokeilla?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 275
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #28 : 15.11.2011, 07:30:12 »
Ei siiitä pillistä merkittävää määrää ahtoja karkaa eli siitä ei ole kyse, voithan tulpata koko pillin hetkeksi ja kokella, tuskin tapahtuu mitään muutosta mihinkään.

Legge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • M-B C180 CDI
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #29 : 15.11.2011, 11:22:24 »
Auton uudesta asti omistaneena väittäisin kyllä, että omaan on tullut samanlainen ominaisuus iän myötä. Normi ajossa tuntuu edelleen mukavan vääntävältä, mutta varsinkin täyskaasulla kiihdyttäessä tuossa 3000-4000 kierroksen kohdalla on kummaa epätasaisuutta ja empimistä. 4000 kierroksen jälkeen mennään taas ihan mukavasti. Veikkaisin, että maahantuojaa saa patistella aika lailla neljä vuotiaan auton testailuihin omistajan "perstuntumaan" vedoten...ainakaan ilmaiseksi ;)
Nyt: M-B S204 C180 CDI AMG -13
Ennen: BMW 316i -89 | 206 1.4 S-Edition -04 | 207 Sport 110 -06 | 207 RC -08 | M-B A180 Urban -13