Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 23499 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 275
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #30 : 15.11.2011, 12:29:34 »
Ei se enää perstuntumaan perustu, dynossahan auto jo kävi ja käyrä oli kaikkea muuta kuin toimivan moottorin käyrä samoin maksimiarvot olivat tipotiessään.

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 275
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #31 : 15.11.2011, 18:38:45 »
Näkeeko millään ohjaimella mitä nostoa ja ajoitusta toi ohjain pyytää? ja jos tätä myös mitataan niin mikä ihme siinä on ettei diagnostiikka tunnista ongelmaa?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #32 : 15.11.2011, 18:52:44 »
Millä tuon voi tulpata? Ja jos nyt oikeesti väitätte et mun auto on normaali ni ostan vaikka rav4:n ku rc jää sellaselleki kiihtyvyydessä.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #33 : 15.11.2011, 20:20:21 »
Näkeeko millään ohjaimella mitä nostoa ja ajoitusta toi ohjain pyytää? ja jos tätä myös mitataan niin mikä ihme siinä on ettei diagnostiikka tunnista ongelmaa?

Paha sanoa, ehkä Siemensin tehdastesterillä näkisi muutakin kuin tuon pyydetyn ja todellisen kuormituksen prosentti-arvon.

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #34 : 16.11.2011, 23:05:24 »
Tsekkaa etunersin foorumilta paineistustesti. Jos letkut pitää niin seuraavaksi raddomilla vaihtoon joko tuo solenoidi, tai blow off venttiili. Hukkaportin kellokin kannattaa tarkistaa (toimii alipaineella)
207 GT

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #35 : 17.11.2011, 02:12:27 »
Tsekkaa etunersin foorumilta paineistustesti. Jos letkut pitää niin seuraavaksi raddomilla vaihtoon joko tuo solenoidi, tai blow off venttiili. Hukkaportin kellokin kannattaa tarkistaa (toimii alipaineella)

Turha tehdä mitään paineistustestiä, koska ahtopainetta ahdin kykenee kehittämään (kuvan 0,8 bar) - suomeksi siis, induktiojärjestelmä (letkut jne.) eivät vuoda, hukkaportti on tiivis eikä blow off venttiilissäkään vika ole.

Liekö tehty - mutta nokkien ajoituksen ja muuttuvan noston toiminta kannattaisi ehkä selvittää.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2011, 02:22:48, kirjoittanut Benkku »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #36 : 17.11.2011, 05:01:38 »
Imupuolen nokka-akselin ja kampiakselin yhteneväisyyden tilaksi pp2000 kertoo että ovat yhteneviä. Pakopuoli epäyhteneviä, mutta siellä ei anturia ole.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 435
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #37 : 18.11.2011, 00:34:19 »
Hep. Väliin ihan hölmö kysymys: Rullaako autosi kevyesti? Myös esim 80km/h vauhdissa? Tuli vaan mieleen että mitä jos koneen tehot meneekin esim voimansiirron tai rengaskulmien ongelmiin?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #38 : 18.11.2011, 05:02:44 »
Rullaa. Kannattaa katsoa tuota dynokäyrää (Ensimmäinen posti) niin voi jo päätellä paljon. Matalilla kierroksilla kun toimii ok.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #39 : 18.11.2011, 05:09:27 »
Olen tätä ongelmaa pohtinut 'tosissani' ja suositan tarkistamaan ensiksi venttiilijousien jäykkyyden ts. jousipaine - kehitysviitteissä näihin moottoreihin on jäykennetty jousia (eli suuremman jousivakion ja seetipaineen omaavat jouset). Tehokäyrän 'repaleisuus' antaa myös viitteitä nokka-koneiston toiminnan vialle. Toiseksi noston ja ajoituksen säädön toiminnan.

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #40 : 18.11.2011, 07:21:10 »
Rullaa. Kannattaa katsoa tuota dynokäyrää (Ensimmäinen posti) niin voi jo päätellä paljon. Matalilla kierroksilla kun toimii ok.

Kuvasta näykyy että vajaaseen 3000 saakka ahdot ja tehot on normaalit, miten on ahdon kanssa tuossa 4000-5000 kiekan paikkeilla, pysyykö ahdot edelleen 0,7-0,8 paikkeilla vai laskeeko alle 0,5? Entä tuntuuko veto samanlaiselta joka kerta, vai onko joskus parempiakin päiviä?
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #41 : 26.11.2011, 23:28:32 »
Venttiilin putki tulpattu, mutta ei mitään vaikutusta.

[ylläpito on poistanut liitteen]
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #42 : 30.11.2011, 16:50:57 »
En tiedä onko tuota saastekanisterin letkua hyvä tuplata kokonaan. Itse ohjasin sen imuilmanottoon ja tulppasin imusarjanliittimen. Itse vikaan. Paineet siis ilmeisesti pysyy putkistossa? Yksi kikka testata turbon toimintaa on vetää alipainepumpulta letku suoraan hukkaportin kelloon ja kadulle testaamaan.. ECU antaa tuon jälkeen overboost-vikakoodin jos turbossa on paukut kohdallaan. Jos taas ei edelleenkään anna tehoja/ahtoja niin turbo taitaa olla kypsä.

edit. testit varovasti omaa harkintaa käyttäen!
207 GT

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 111
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #43 : 30.11.2011, 17:23:06 »
Onko tulpat "oikean näköiset"?

[ylläpito on poistanut liitteen]
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #44 : 30.11.2011, 17:34:05 »
Kärkiväli näyttää vähän isolta. 0,6-0,65mm on hyväksi koettu.
207 GT