Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 24722 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nemo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 379
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #45 : 06.12.2011, 16:14:20 »
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=305

Voisiko löysät venttiilijouset olla ongelma ?

Edit: sitä olikin jo Benkun taholta epäilty näköjään...
« Viimeksi muokattu: 06.12.2011, 16:18:27, kirjoittanut Nemo »
Peugeot 308 SW 120 VTi -09 Entinen: Peugeot 307 1.6 SW -04

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #46 : 13.12.2011, 21:34:19 »
Threadi joka kannattaa lukaista. Voi löytyä jotain vinkkejä... http://www.207oc.com/index.php/topic,8246.0.html  (vaatii näköjään rekisteröinnin 207OC foorumille)
207 GT

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #47 : 29.01.2012, 20:03:45 »
Imukanavat ja venttiilit karstassa? Heitän siis vaan arvauksen. Korjauksena toimii kaasarinpuhdistusspray. Ilmaletku irti välijäähdyttimen jälkeen, kone tyhjäkäynnille ja ruiskuta ainetta koneeseen. Toista parikertaa. Asentamalla vesiruiskutuksen noista karstaongelmista pääsee kokonaan eroon.  Etunersilla juttua aiheesta: http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=324

Reilu 100tkm ajettu kansi purettuna:
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=357
207 GT

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #48 : 29.01.2012, 21:36:15 »
Reilu 100tkm ajettu kansi purettuna:
http://www.etuners.gr/en/index.php?s=12&t=357

'...cause loss of power...' - ei nyt aivan niinkään. Karstaa kertyy lähinnä venttiililautasen turbulenttiisiin kohtiin, toisinsanoen virtaus voi ja parantuu varsinkin pienillä nostoilla. Tehoihin vaikutus marginaalinen.

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #49 : 28.02.2012, 18:45:15 »
Sitikan huolto-ohje imusarjan ja karstojen puhdistukseen: Hesitation.pdf
Itse tein tuon 80tkm kohdilla kaasarinpuhdistukseen sopivalla spraylla. Maailmalta löytyy ihan oikeitakin tuotteita ko operaatioon.
- PSA:n koodilla: 1606394180
- http://www.tunap.com/en/ranges/automotive/products/p133.html
- Liqui moly: Pro-line Einlassventilreiniger fur direktenspritzer  koodi: 7628
- http://www.seafoamsales.com/sea-foam-spray.html
Ja perään vielä videovinkki vastaavasta operaatiosta VW:llä: http://www.youtube.com/watch?v=DmMvi7o6Ja4
207 GT

Legge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • M-B C180 CDI
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #50 : 29.02.2012, 10:47:54 »
Multa löyty nimenomaan tuo vikakoodi P1385 (Liian voimakkaan nakutuksen tunnistus). Lisäksi erilliset nakutuksen tunnistukset sylintereille 1, 2 ja 4. Tässä tapauksessa moottori käsiteltiin Forten puhdistusaineella. En tiedä onko tuo niin hyvää kuin nuo sprayt, mutta ainakin toimii tällä hetkellä paremmin.
Nyt: M-B S204 C180 CDI AMG -13
Ennen: BMW 316i -89 | 206 1.4 S-Edition -04 | 207 Sport 110 -06 | 207 RC -08 | M-B A180 Urban -13

Legge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • M-B C180 CDI
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #51 : 01.03.2012, 09:28:02 »
Lisätään nyt tähänkin vielä epäselvyyksien välttämiseksi, että tuo Forte ei ilmeisesti auta Jyken mainitsemaan vikaan, koska se ei imukanavia puhdista. Jotain se kyllä teki omalle autolle, koska älytön nykiminen täydellä kaasulla kiihdyttäessä hävisi. Onko joku muuten löytänyt luotettavan paikan ostaa tuota Sea Foamia?
Nyt: M-B S204 C180 CDI AMG -13
Ennen: BMW 316i -89 | 206 1.4 S-Edition -04 | 207 Sport 110 -06 | 207 RC -08 | M-B A180 Urban -13

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #52 : 01.03.2012, 09:56:20 »
Suomeen saa melko heikosti ulkomailta noita nesteitä ja painepakkauksia. Jotkut jenkit tekevät puhdistusliemensä jopa itse. Oma resepti joka on ollut mielessä olisi seuraava: CRC Venttilin puhdistaja + dieseliä ja tuolla youtuben neula+letkuvirityksellä imusarjaan muhimaan muutamaksi minuutiksi. Ehkä pari toistoa. Tuo voi olla kyllä aika extremeä jopa TSI huoltajille... Mutta ideaa saa vapaasti jalostaa. Kokeilisin itse mutta WAI kitin jälkeen auto on toiminut niin hyvin ettei ole tarvinnut murehtia näistä karstoittumisista(30tkm). ;D
207 GT

Legge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • M-B C180 CDI
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #53 : 01.03.2012, 11:34:02 »
Mitäköhän tuo CRC valve cleaner tekisi itsessään bensan sekaan kaadettuna? Vai onko moinen kärpäsen surinaa kunnolla karstaantuneessa THP:ssa ja aiheuttaa korkeintaan lisäongelmia?
Nyt: M-B S204 C180 CDI AMG -13
Ennen: BMW 316i -89 | 206 1.4 S-Edition -04 | 207 Sport 110 -06 | 207 RC -08 | M-B A180 Urban -13

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 116
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #54 : 01.03.2012, 11:35:25 »
Mitähän Fortea Leggelle laitettiin? Moottori pesua vai polttoainejärjestelmän pesua? ;D
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #55 : 01.03.2012, 11:46:20 »
Ei se tankkiin kaadettavan bensan seassa auta muuta kuin palotilan ja suuttimien puhdistukseen. THP toimii suorasuihkutuksella eli bensa suihkutetaan suoraan palotilaan. Perinteisemmissä koneissa suutin tai suuttimet on jossain kohtaa imusarjaa tai kanavaa, ja pitää näin imusarjan ja imukanavat pääosin puhtaana.
207 GT

Legge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • M-B C180 CDI
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #56 : 01.03.2012, 11:49:17 »
Moottoripesua laitettiin.

Tuo PSA:n numerolla tilattava aine on kuulemma hemmetin kallista, joten sitä ei viitsi paria pulloa huvikseen suihkutella ;)

EDIT: Ookko muuten Pouseri luetuttanut vikakoodeja viime aikoina? Löytyykö sulta noita nakutuksen tunnistuksia?
« Viimeksi muokattu: 01.03.2012, 11:54:31, kirjoittanut Legge »
Nyt: M-B S204 C180 CDI AMG -13
Ennen: BMW 316i -89 | 206 1.4 S-Edition -04 | 207 Sport 110 -06 | 207 RC -08 | M-B A180 Urban -13

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 116
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #57 : 01.03.2012, 12:30:40 »
En oo nyt talven aikana vikakoodeja kattonu, mutta aikaisemmin siellä ei ole mitään ollu.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • M-B C180 CDI
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #58 : 20.03.2012, 17:39:58 »
Nappasin ääninäytteen puhelimella tuosta omasta nakuttavasta äänestä. Alussa on ensin hieman kovempaa kaasuttelua, jolloin ääni oikeastaan peittyy puhelimella kuvattessa muuhun meteliin, mutta noin 20 sekunnin kohdalta alkaa pätkä, jossa naputtava ääni kuuluu selvästi. Mielipiteitä?

EDIT: Latasin Youtubeen, jottei tarvitse latailla pitkään. Äänet kannattaa vetää kaakkoon, koska luurin mikrofoni on kehno:

http://youtu.be/_SuQ0ieG7Qc
« Viimeksi muokattu: 20.03.2012, 18:17:33, kirjoittanut Legge »
Nyt: M-B S204 C180 CDI AMG -13
Ennen: BMW 316i -89 | 206 1.4 S-Edition -04 | 207 Sport 110 -06 | 207 RC -08 | M-B A180 Urban -13

Jykke

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 121
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #59 : 20.03.2012, 17:52:43 »
Kokeilin tuota raakaa "CRC valve cleaneria" vanhaan prätkän imuvenaan. Ei mitään vaikutusta. Valvolinen kaasarispray taas irroitti toisesta ventiilistä pinnassa olevat rasvat ja kevyen karstan hetkessä. Täysin puhtaaksi venttiileitä ja kanavia ei varmasti saa millään pikakäsittelyllä, mutta tekohengitystä voi koittaa antaa.

Ebaysta löytyy Tunap 133  http://www.ebay.ie/itm/280836523132 

Ja minimiesten seafoam+mekaaninen puhdistus: http://www.northamericanmotoring.com/forums/stock-problems-issues/187432-picture-of-my-valves-before-seafoam.html

Kuvat näkee kun rekisteröityy tuonne foorumille...
207 GT