Auto: 2002 206 1,4 (5-ovinen, automaatti).
Ystävälläni oli 206 ja ostohetkellä tammikuussa 2010 mittarissa 95 000 km. Parin tuhannen kilometrin jälkeen alkoivat samat oireet kylmänä, vilkutti sportti ja talviajovaloja kojelaudassa, eikä vaihtanut aivan helposti isointa vaihdetta silmään. Kun auton käynnisti uudelleen, "vika" hävisi, mutta ominaisuutena jäi, ettei neloselta tahtonut millään vaihtaa esim. ylämäessä pienemmälle.
Auto ostettu liikkeestä, jolloin passittivat paikalliseen Peugeot-merkkihuoltoon vaihdattamaan laatikköoljyt. Ei vaikutusta. Sama meininki jatkui, ajettiin pari tuhatta km ohjeen mukaan, mutta uudet öljyt eivät auttaneet. 206:een vaihdettiin seuraavaksi hydrauliikkayksikkö, ja se kuulemma on yleensäkin Pösöjen tomaateissa kulutustavaraa (maksoi liikkeelle 1000 e). Ensimmäinen ohje on merkkiliikkeestä: öljyt vaihtoon, mikäli se ei auta, sitten hydrauliikkayksikkö, joka sitten poistaa vian. Tämän huollon jälkeen vaihteisto toimi kuin pitikin, ja auto myytiin pois keväällä 2010 101 000 km mittarissa muistaakseni.
Merkkiliikkeeseen kysymään sitä tyyppivikaa, ainakin Porvoon Osla-autossa heti tiesivät, mikä on vikana. Kallista on, eikä välttämättä kannata enää ainakaan vanhimpiin yksilöihin, mutta meille se toi avun, eikä onneksi maksanut mitään.