Kirjoittaja Aihe: 306 - Venttiilivälysten säätö (DW8)  (Luettu 5108 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KARRI1

  • Vieras
306 - Venttiilivälysten säätö (DW8)
« : 31.03.2010, 23:31:03 »
Auto: 1999 306 1,9 (DW8, 280 000 km).

Kun kansi oli pöydällä, niin pakoventtiileistä löytyi välystä 0,30 mm ja imuventiileistä 0-0,05 mm. Autodatan mukaan kylmän koneen venttiilivälysten pitäisi olla:

Imu: 0,15 mm (± 0,08 mm)
Pako: 0,30 mm (± 0,08 mm)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 781
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Venttiilivälysten säätö (DW8)
« Vastaus #1 : 01.02.2012, 15:24:13 »
Välykset säädetään Peugeotin korjaamokirjallisuuden mukaan säätöpaloja vaihtelemalla moottorin ollessa kylmä (moottorin annettava jäähtyä vähintään kaksi tuntia) arvoihin 0,15 ± 0,07 mm (imu) ja 0,30 ± 0,07 mm (pako). Kiristysmomentteja: nokka-akselin laakerikansi 20 Nm, alempi venttiilikoneiston kansi 4,3 Nm ja ylempi venttiilikoneiston kansi 8 Nm.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info