Kirjoittaja Aihe: 607 - Antipollution Fault (HDi) (polttoaine- ja lämpötila-antureiden johdotus)  (Luettu 2795 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mihu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 607 - Antipollution Fault (HDi)


Ongelma:

Auto: 2004 607 2,2 HDi (98 kW, automaatti).

Johan nyt myrkyn lykkäs. Tankki melkein tyhjä ja tankkaus täyteen. Tästä oireena kaupan pihassa käynnistyy, mutta humppaa ja ei meinaa pysyä käynnissä -> no olisiko kosteata ollut ja polttoainesuodatin jumissa? Suodattimen vaihto ja kotio. Kotipihassa "fiksun" miehen jälkitarkastus, käynnistyykö kone. No vttu ei ja nyt pämähti päälle "anti-pollution fault" ensimmäistä kertaa ikinä.

Missä voisi olla vika? Hiukkassuodatinta ei ole vaihdettu, nyt ajettu 197 000 km. Noilla on enemmänkin ajettu, toki voi olla tukossa (mutta onko oireet samankaltaiset?). Onko tankissa jotain syöttöpumppua, jonka hajoaminen voisi aiheuttaa moista.

Ratkaisu:

No ratkesihan ongelma, kun päästiin paikallisen marmoritiskin softiin kiinni. Polttoaineen paineanturin ja lämpötila-anturin piuhat katki (?) tai ainakin kontaktihäiriötä ja tätä kautta kulku sekaisin. Hyvä juttu, että tuli korjattua. Huonompi juttu, että elämä on... Syödään ens kuussa vähän kevyemmin.  ;)

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 701
Lukaisehan vikakoodit niin varmaan helpompi lähteä purkamaan asiaa, tuo antipollution fault kun voi tulla monesta syystä. Esim. itsellä antipollution faulttia herjasi kun alipainejärjestelmässä oli vuoto.
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus