Kirjoittaja Aihe: 306 - Korkea moottorin käyntilämpötila (kansitiiviste)  (Luettu 1604 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hurri87

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 1997 306 1,8 (8-ventt., automaatti, 118 000 km).

Olisi seuraavanlainen ongelma uudessa perheenjäsenessä: nostelee lämpöjä ja kerää jäädyttimeen kovan paineen. Mistä alkaisi etsimään ongelmaa? Termostaatti, jäähdyttimen korkki, kansipahvi tai kansitiiviste?

Ratkaisu:

Paljastui kansi/kansitiivisteongelmaksi. Lämpöt tapissa, tuuletin pyörii, kahvikermat öljykorkissa ja savuttaa paljon kummallisen tuoksuista pakokaasua.

MJ

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 4 712
Vs: 306 - Korkea moottorin käyntilämpötila (kansitiiviste)
« Vastaus #1 : 24.02.2012, 22:30:46 »
Millä tasolla ne lämmöt ovat? Tuleeko jäähdyttäjän korkin alta nestettä tai höyryä ulos? Toimiiko jäähdyttimen puhallin paikoillaan käytettäessä, ja missä lämpömittarin lukemassa?

Jos lämmöt on mittarin mukaan enimmillään n. 105 astetta (alle 110), eikä kone puhalla nesteitä pihalle, on lämmöt todennäköisesti normaalit. Kohtuullista nopeutta ajettaessa lämpöjen tulisi olla noin 90 asteen tuntumassa.
« Viimeksi muokattu: 16.03.2012, 22:31:55, kirjoittanut ToniL »

Hurri87

  • Vieras
Vs: 306 - Korkea moottorin käyntilämpötila (kansitiiviste)
« Vastaus #2 : 16.03.2012, 21:26:46 »
No niin, kansipahvi oli vioittunut 2-3 sylinteriputken välistä ja toinen pää kannesta hieman vääntynyt. Kannesta lastu pois, uusi pahvi ja nyt toimii taas, vielä pitää vaihtaa jakohihna ja pääsee kokeilemaan pösöä.