Kirjoittaja Aihe: 406 - Takavaimennin  (Luettu 7400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
406 - Takavaimennin
« : 29.02.2012, 11:07:07 »
Auto: 2000 406 3,0 V6 SV (1. mallisarja, automaatti-ilmastointi).

Takapönttö on vaihtokunnossa. Motonetistä näyttäisi löytyvän hintaan 85 e, onko tuosta kyseisessä liikkeessä myytävästä pöntöstä kokemuksia?
Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

rantpe

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #1 : 29.02.2012, 14:03:08 »
Hei.Laitatin Tikkurilan vieressä Stainless Steel pakoputki liike ,rosterista koko putkiston asennettuna 500 euroa ja ikuinen takuu niin kauan kuin auto on sinulla. Nyt noin 3,5 vuotta ja kuin uusi vielä.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #2 : 29.02.2012, 14:15:12 »
405:ssa aavistuksen verran ääni koveni suhteessa alkuperäiseen, mutta ei mitenkää häiritsevästi. Hinta-laatu suhde mielestäni hyvä.  :)
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

karvamooses

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #3 : 29.02.2012, 17:40:26 »
Vaihdoin hiljan motonetin pöntön omaani, mieleen jäi hirveä painoero alkuperäiseen verrattuna. Vanhaa takaosaa siirteli ja kannatteli kevyesti yhdellä kädellä, tarvikeputken kanssa tuli tuskanhiki kaksin käsinkin jo kassalle kantaessa. Olin toisaalta tyytyväinenkin tuohon asiaan, kai se "ylimääräinen" paino kertoo paksummista ainevahvuuksista ja siten pidemmästä käyttöiästä. Putken asennuksen jälkeen tuttu lähti käymään asioilla samaisella pirssillä, ei mennyt montaa minuuttia kun naapuri soitti ja kysyi mihin lähdin, epäili että onko tallissani syttynyt tulipalo kun koko tienpätkä on kovassa savussa ja paikalla leijuu erittäin epämiellyttävä palaneen käry. Kaveri tuli hetken päästä sitten takaisin ja sammutti auton, savun tulo putkesta jatkui vielä pitkän aikaa. Taisi pöntössä olla kunnon varastorasvat. Ihan hyvin tuo on kuitenkin toiminut ja hinta oli vähintäänkin siedettävä, sopivuudesta ei liioin ole pahaa sanottavaa.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #4 : 29.02.2012, 21:21:46 »
Motonetissa myyvät ainakin osin Fenno steelin tekemiä putkia 406:een. Liekö muitakin en tiedä. Fennon ovat ainakin hyviä. Mainostan aina kun niistä on oikeasti vain hyviä kokemuksia. Motonetistä en ole ostanut niitä, sanoivat siellä niiden olevan Fennon laatua eikä Motonetin laatua. Jos ties olisikin niin
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

back in black

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #5 : 01.03.2012, 11:58:13 »
Minulla -02 406 3.0 SV ja kun minulta takapönttö oli vaihtokunnossa(n 1,5 vuotta sitten) niin menin Motonetin pakoputki hyllylle ja sieltä Simonsin tarvike pönttö.En nyt muista mikä niistä(joku musta se oli) mutta löytyy eri kokoja. Pöntöt pienempikokoisia ja hieman äänekkäimpiä mutta paljon kevyempiä ja helppoja asentaa. Kannakkeet vaan joutuu hitsaamaan. Eli sulla vaan tarttee olla paikka missä hitsata. Samasta hyllystä löydät myös putken pätkiä, supistajia, mutkia, jatkoja tai mitä tarviit

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #6 : 01.03.2012, 22:07:27 »
Mullakin suora pyöreä läpivirtaava simonssi, mut hdi:ssä. Helppo asentaa, kestää.

El Capitan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 374
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #7 : 23.03.2012, 12:28:19 »
Auto on juuri takapöntön vaihdossa huoltamolla (samalla myös muuta perushuoltoa...) ja sieltä kerrottiin että tuohon V6:seeni ei muka sopinut V6 tarvikepönttö, mutta kaksilitraisen mallin pönttö sopisi  :o Koko muu putkisto näyttää kunnoltaan moitteettomalta. Onkohan autooni vaihdettu joskus ihan väärän mallin putkisto (onko edes mahdollista?)

Nykyiset
Peugeot 308 SW Allure Pack Launch Edition, 2008 Allure Pack Motion & 304
Entiset:
308 Allure, 406 SV 3.0, 305 GL, 305 GR, 309 GR, 505 GTI, 605 SLI, 605 SR 3.0, 305 Cristal, 306 XT, 807 ST

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #8 : 24.03.2012, 15:46:32 »
Luulisi olevan mahdollista, alkupää on saattanut vaatia jotain muokkausta? Ehkä tarkoituksena on ollut säästää pakoputkikuluissa, kun V6:n putkiston osat ovat kalliita.

Jos todellakin 2,0:n vaimennin käy, niin sitten kyllä pösön tiskiltä pönttöä sinne, eikä tarvikeromua, koska hinta on enää "reilu satanen".

kilroy

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 342
  • L'herbe est toujours plus verte de l'autre côté.
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #9 : 24.03.2012, 17:47:43 »
Ainakin 2,2litraisen näyttää samanlaiselta kun veekutosen takavaimennin, suurempi kun 2 litraisen, korkeampi ja kulmikas muoto.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #10 : 26.03.2012, 10:33:43 »
Kysymys hodarin takapöntöstä. Mulla on 2004 mallin farkku ja katalogit ehdottaa siihen omaa pönttöä merkinnällä kiinnitys erilainen. Autoon laitettiin kuitenkin ilman kiinnityksen muutoksia vm. 2000 vastaava pönttö. Osaako kukaan kertoa, mikä ero noilla pöntöillä todellisuudessa on (muuta kuin se koristepelti ulostuloputken päällä jotta se näyttäisi suoralta rööriltä).

taeo

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #11 : 10.04.2013, 20:54:14 »
Auto: 2002 406 3,0 V6 (porrasperä).

Tänään takapöntön vaihdossa,eikä sinne sopinutkaan v6 autoon tarkoitettu pönttö. Verrattuna vanhaan ilmeni,että pöntön kiinnikkeistä taaksepäin mitattuna n.30 mm liian pitkä pönttö. Soitin samantien varaosaliikkeeseen ja informoin asiasta. Sanoivat tarkistuksen jälkeen että kyllä sen pitäisi sopia, koska kirjat antaa kyseiseen malliin juuri sen osan. Sovittiin että menen huomenissa sekä vanhan että uuden pöntön kanssa liikkeeseen ja katsotaan että mikä mättää. Kyseinen vaimennin made in italy ja hintaa n.150€+jatkopanta. Laitan jatkosta juttua kun muistan.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #12 : 11.04.2013, 08:33:30 »
Sen verran farkkuhodarin putkesta, että viimeisimpiin malleihin joidenkin katalogit kertoo takapöntön olevan erilaisen, mutta ero onkin väliputken kiinnikkeissä, takapönttö on samanlainen kaikissa. Uusimmissa on välikiinnike eri puolella kuin hieman edellisissä malleissa, muuten putki on sama.

taeo

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #13 : 12.04.2013, 14:26:30 »
Palautin pöntön liikkeeseen ja rahat takaisin, kun heillä ei ollut tarjota muita vaihtoehtoja. Menin siitä merkkiliikkeeseen tiedustelemaan pönttöä ja hintaa, olisi löytynyt 2-3 päivän viiveellä hintaan 292+rapiat. Mietin hetken ja jätin tilaamatta. Eilen kävin vanhan pöntön kanssa Motonetin tiskillä tiedustelemassa apuja. Ystävällisen myyjän avulla vertailtiin kaikki mallit 406 ja kaikkein lähemmäs osui farmareiden 2,2 ja v6 pönttö. Täysin sama mitta, ainoastaan toinen kiinnike ja ulostuloputken lyhennys jää itselle hommaksi, hintaa 90 e jatkolemmarin kanssa. Vaikka laskee bensakulut mukaan kannattaa silti ennenkun merkkiliikkeestä osto.

Japa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 236
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #14 : 14.04.2013, 18:21:07 »
Sen verran farkkuhodarin putkesta, että viimeisimpiin malleihin joidenkin katalogit kertoo takapöntön olevan erilaisen, mutta ero onkin väliputken kiinnikkeissä, takapönttö on samanlainen kaikissa. Uusimmissa on välikiinnike eri puolella kuin hieman edellisissä malleissa, muuten putki on sama.

Ainakin viimeisien vuosimallien originaalipöntössä on kromattu putkenpää :)
Ajossa: 406 HDi (RHZ) -00 + C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90