Kirjoittaja Aihe: 406 - Takavaimennin  (Luettu 7404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #15 : 15.04.2013, 07:58:08 »
Juu, niin oli myös Motonetin tarvikepöntössä. Itseasiassa originaali "kromi" on vain palanen kromattua peltiä vakiopöntön putken päälle hitsattuna, helppo siirtää uuteen jos haliaa, kolme heftiä hitsillä.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #16 : 15.04.2013, 13:23:44 »
Mulla Motonetin ulostulo oli tavallinen, onkokaan niillä koristeltua päätä? Originaali eikö ole rosteria? Irrotin sen talteen edellisestä alkuperäisestä pöntöstä.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #17 : 15.04.2013, 13:27:12 »
Motonetin osissa on vaihtelua, pojan autoon ostetussa ei ollut kromia, mutta toisessa omaani ostetussa oli koristeholkki paikallaan. Saattaa se alkuperäisen peltipala olla rosteria, en katsonut tarkkaan.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 591
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #18 : 15.04.2013, 13:46:03 »
Takapönttöä saa koristeella ja ilman. Tarvikeliikkeissä muualla on usein vaihtoehdot, Motonetissa ei nyt ollut kuin tämä tavallinen enkä aiemmin ole sieltä ostanutkaan. Koristeellinen on suhteettomasti kalliimpi, taitaa olla liki tuplat tyyriimpi.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver, Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire

Present time Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

zman

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #19 : 16.04.2013, 08:59:33 »
Auto: 2001 406 GW 2,0 (275 000km).

Niin mukavasti kävi että 3-vuotias tarvikepönttö on jo puhki aivan takaa, saumasta. Merkkiä en muista, kuitenkin luokkaa edullisin tarvike varaosaliikkeestä. Olen silti melko pettynyt kestoon. Joka tapauksessa pitäisi tänään hakea uusi Motonetistä ja heittää paikalleen, sen verran kääntää pösö jo katseita (oletan että johtuu murinasta vaikka kaunis auto onkin ;) ).

Tämä lienee oikea pönttö: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=14-4849

Ajattelin ostaa kiinnikkeen mukaan varalle koska monesti eivät ole tulleet ehjänä irti, mutta kumpi näistä mahtaa olla oikea: http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=14-0399 vai http://www.motonet.fi/web/guest/etusivu#productid=14-0324 ? Eroa tosin vaikuttaisi olevan 1mm joten varmaan molemmat kelpaa?

SEL

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #20 : 16.04.2013, 12:04:33 »
Kannattaa ottaa se kaksiruuvinen klemmari, sillä se istuu helpommin paikalleen.

zman

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #21 : 16.04.2013, 20:09:27 »
Kiitos vastauksesta! Hain pöntön ja sen kaksiruuvisen kiinnittimen ja laitoin pöntön paikalleen, nopea ja helppo homma. Vanha kiinnitin oli samanlainen ja toki siitä meni ekalla väännöllä pultti poikki. Ihan niin hyvin ei uusi pönttö osunut paikalleen kuin vanha - putken pää on nyt lähes puskurissa olevan aukon oikeassa laidassa. Ei sitä kyllä oikein passaa väkisinkään vääntää kohdalleen, vai?

savonhumu

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #22 : 17.04.2013, 12:59:04 »
Liitos hieman löysälle ja hiukan pyöräytät sitä pöntöö ja samalla kampeet niitä kannatinkumeja rungon puolelta silleen että pyrkii kääntämään pöntön kohilleen. Sitte kun putken pää on kohillaan niin liitos takas pänninikiin ja sormet ristiin ettei kirratessa enää liikuta putken päätä. Väliputkee voi koittaa säätää samoilla opeilla joka taasen vaikuttaa takavamentimenki asentoon...

Busso

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #23 : 16.05.2015, 23:49:04 »
Auto: 1997 406 2,0 ST.

Omasta 406:sta kosahti takapöntön ja putken välinen liitos auki. Eli takapönttö on ihan irti siitä putkesta ja pakokaasut tulee sieltä väliputkesta, auton alta. Auton alle menemättä vaikea sanoa onko takapönttö itsessään vaihtokunnossa mutta huoltokirjaan on kirjoitettu että sitä olisi hitsailtu joskus muutama vuosi sitten. Tästä päättelen, että kyseessä jopa alkuperäinen takapönttö? Sen sijaan tämä väliputki näyttää olevan aivan täysin pehu ja puhkiruostunut (kun sormella painaa niin lohkeaa).

Pahimmassa tapauksessa siis pitäisi uusia takapönttö ja tuo väliputki. Mutta jos jotkut tarvikepöntöt kestävät vain 3 vuotta kuten täällä joku totesi, taitaa olla väärässä paikassa säästöä. Olisikohan siis tuo motonetin pönttö hyvä kompromissi?

pepez

  • Vieras
Vs: 406 - Takavaimennin
« Vastaus #24 : 08.08.2016, 20:13:22 »
Auto: 2002 406 GW 2,0 HDi 110.

Itsellä katosi Motonetin tarvikeputkesta takavaimentajan ja väliputken välinen kiristin. Otin takapöntön talteen ettei putoa tielle. Luulin ensin että oli ruostunut poikki mutta ihan muodoissaan oli molempien päät. Pitää jossain vaiheessa laittaa kiinni, kovin pahat äänet ei HDI:ssä ole ilman viimeistä pönttöä ja moottoritiellä ei kaasut pääse sisälle asti...  ;D