Onko näissä pösöissä kenellekään sattunut sellaista, että öljynvaihdon jälkeen laatikko alkaa vasta oikutella ja menee lopulta remonttiin? Tuntuu saksalaismerkeissä olevan melko yleistä. Tämä varsinkin silloin, jos on ajettu reippaasti ilman ensimmäistäkään vaihtoa.
Tuli hankittua tuollainen vm 2003 607 2.2HDi ZF:n 4HP20 -laatikolla. Laatikko vaihtaa todella hienosti, enkä voi toimintaa moittia mitenkään. Mutta kun autolla on ajettu jo 300tkm, eikä kuittien perusteella äkkiä löytynyt laatikon öljynvaihdosta tietoa, niin tekisi mieli viedä tuo huuhteluvaihtoon tuohon korjaamolle, joka niitä tekee. Tässä tilanteessa tuntuisi tuo itse vaihdettu 3L suurimmalta riskiltä.
Suodattimen vaihto tuohon taitaa olla niin iso homma, ettei sitä viitsi korjaamolla teettää. Eikös siinä pidä tiputtaa voimapaketti alas, irrottaa laatikko ja sitten vasta pääsee suodattimeen käsiksi?