Kirjoittaja Aihe: 106 - Sammuu ajosta ja ei aina käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 2884 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

cansta

  • Vieras
Auto: 1997 106 1,4 (TU3JP, KFX).

Ongelma alkoi kun auto ei käynnistynyt -25 pakkasessa, sahasin akun tyhjäksi. Latasin akun, käyntiin kerrasta. N. 30 km ajon jälkeen moottori sammui kesken ajon kuin seinään. Kaikki vaikutti toimivan joten yritin käynnistää. Sahasin akun tyhjäksi, auto kotiin akku laturiin. Johtojen heiluttelua ja taas käyntiin, n. 15 km jälkeen sama homma.

Vaihdoin Motonetin YKK-anturin, koska bensapumppu toimi. Ei apua. Huomasin, että bensapumpulle ei tule enää virtaa. Bensapumpun johdon heiluttelulla alkoi pelaamaan. Toimi muutaman päivän ja taas sammui. Bensapumppu ei toiminut, auto kotiin. Vaihdoin akun ja laitoin virran suoraan akulta pumpulle. Auto liikkui n. 800m ja moottori sammui. Bensapumppu kävi hienosti. Ei käyntiin, auto kotiin.

Muutama päivä väliä ja auto käynnistyi taas suoraan ekalla. Vaihdoin kaksoisreleen ja otin pumpun piuhavirityksen pois. Bensapumppu alkoi pelaamaan uudella kaksoisreleellä ja auto käynnistyi. Pääsin ajamaan jonkin aikaa, kaksi kertaa moottorinvikavalo syttyi ja moottori sammui, mutta valo sammui heti ja moottori käynnistyi. Hetken päästä sammui taas ja siihen jäi, auto kotiin.

Ehdotuksia?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Lämpötila-anturi mahdollisesti viallinen.
Peugeot 3008 hybrid

cansta

  • Vieras
Tuolla viimeisellä kerralla bensapumpun virrat hävisivät jälleen.  Mihin kaikkiin pinneihin tuossa kaksoisreleessa pitäisi tulla virta koko ajan, että voiko olla jotain piuhoja hajoamassa? Eikö tuo rele ohjaa muutakin kun bensapumppua. Puhutaanko nyt imuilman anturista vai veden anturista?  ::)

EFL605

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 744
Motonetin anturilla voi heittää vesilintua, toimii silloin kun huvittaa.