Kirjoittaja Aihe: 508 - Viimasuoja  (Luettu 12740 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #15 : 18.01.2014, 11:30:19 »
Ymmärtääkseni näin. Ainakaan mun auton mukana sitä alasuojaa ei tullut ja mitäpä sillä tekisikään, kun kaihdin hoitaa homman.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 837
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #16 : 18.01.2014, 13:44:37 »
Eikös Bemarissa ja Ford Mondeossa ottaneet testerillä pois käytöstä noita kaihtimia kun loskakelin jälkeen jäätyivät kiinni.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #17 : 18.01.2014, 21:52:20 »
Tää 508 ei ole bemari eikä voortti.

Miten niin THP 156 ei muka lämpene? Se kone tuottaa niin paljon hukkalämpöä, että varmana lämpenee tai vaihtoehtoisesti anturit/mittarit näyttää puuta heinää.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #18 : 19.01.2014, 14:50:52 »
Eihän se nyt niin hidas ole kuin esim. Vag konsernin tuotteet mutta kun webasto sammuu, niin loppulämpiäminen 80 eteenpäin on aika hidasta. Noin 20km moottoritietä vaatii parinkympin pakkasella. Ilman webastoa voisi siis olla aika tuskaista. Liekö mulla sit termostaatti ollu sökö uudesta asti tms.
Edellinen 406 2l bensamoottorilla lämpesi huomattavasti nopeemmin ilman webastoa ja mitään maskisuojia.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #19 : 19.01.2014, 19:12:09 »
Onkos se moottorin alusta suojattu jotenkin vai täysin avoin?

Onhan tuo 156:nen toki vähän kehittynyt pihimmäksi mitä 150 oli/on, mutta että siinä noin suuri ero olisi. En kyllä ole 156:stakaan huomannut mitenkään hitaaksi lämpenemään, mutta voihan se olla aistihavaintojen puutettakin. THP 150 lämpeni ainakin 308 SW:n nokalla siihen tahtiin, että tuonne kylälle kun lähti niin jo 5 km:n päässä heilui lämpömittarin neula 90:ssä. Tosin, jos lähti suoraan kylmänä ajamaan moottoritienopeuksia, niin sitten sai kyllä ajaa ainakin 20 km, että lämmöt nousi. Toisaalta siinä oli keula aina vähän auki, vaikka olisikin ollut viimasuoja paikallaan.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #20 : 19.01.2014, 21:06:26 »
Mulla 163 HDi ei lämpene yli 85:n vedet vaikka ajais miten. Öljy on 90 kiltisti. Viimasuoja on maskissa.

kkesanen

  • Vieras
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #21 : 19.01.2014, 21:36:28 »
Moottoritila on alhaalta suojattu kokonaan. Moottoritiellä siis lämpiää nopeemmin. Kaupunkiajossa lämpiäminen herkeää siihen kun webasto lähtee pois kuvioista.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #22 : 20.01.2014, 09:33:14 »
Ensimmäinen talvi ja kunnon pakkaset 156 THP:n kanssa ja kyllähän tuo tuon lisälämmittimen kanssa lämpiää mukavasti lyhyellä (n. 5km) työmatkalla. Aamulla liikkeelle lähdetään toki tolpasta, mutta iltapäivällä ihan kylmiltään ja 70-80 asteen huitteille ehtii 15-20 asteen pakkasissa lämpiämään. Verrokkina vielä viime talvena ollut Octavia 1,8 TSI, jossa ei juurikaan lämpömittari näillä pakkasilla ehtiny värähtämään.

Tuo alempi viimasuoja on nätisti paikoillaan. Toista vaihtoehtoa en edes ole nähnyt. Ylemmäs en ole suojaa edes ajatellut. Olisiko siitä edes vastaavaa hyötyä?
Hyppy tuntemattomaan - Peugeot 508 SW Allure 156 THP 2013

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #23 : 20.01.2014, 12:43:05 »
Alempi suoja ei tuki kuin n. 5 cm korkean aukon, kun ylempi tukkii kooltaan (hiha-arviona) kolminkertaisen aukon. Kuva ylemmästä viima suojasta löytyy tästä samasta aiheesta. Ylemmästä viimasuoja on eri varaosanumerolla sen mukaan onko auto GT, Hybrid4/RXH, e-HDI, vai joku muu. Kolmessa ensimmäisessä kun on maskissa kromattu kyseisestä ominaisuudesta kertova merkki, niin sille on tila maskusuojassa ja myös sama aihe on toistettu siitä suojassa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #24 : 20.01.2014, 22:41:42 »
Mulla 163 HDi ei lämpene yli 85:n vedet vaikka ajais miten. Öljy on 90 kiltisti. Viimasuoja on maskissa.

140 HDi puolestaan nostaa motarilla lämmöt noin 88c asti ja sen jälkeen lämmöt tippuu hetkessä takaisin 82 asteeseen ja pysyy siinä tiukasti niin kauan kuin nopeus pitää..

Viimasuoja alhaalla käytössä, pitäs varman laittaa toi isompikin kolo tukkoon.

Jännää miten hyvin auto lämpeni -10 pakkaslukemiin asti, mutta -15 paikkeilla tuntuu kestävän ikuisuuden saavuttaa normaali käyntilämpötila.

Saab 9-5 TTID Aero -11, C5 HDI240 -10, C6 3.0i V6 -06

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #25 : 21.01.2014, 04:20:26 »
Eilen ajelin pienen rengasmatkan viemässä metallia ja elektroniikkaa kierrätykseen ja ei tuossa 2,2-litraisessa koskaan nouse jäähdytysnesteen lämmöt 90°C yläpuolelle ja siihenkin saa ajella tosi kauan tuossa -20°C pakkasessa. Öljyn lämpömittarin asteikosta ei ota selvää mitä mikäkin merkitsemätön viiva siinä tarkoittaa lämpötilana, mutta ei se mittari nouse koskaan 90 lukemaan asti. Tai itseasiassa kerran nousi ja se oli viime heinäkuussa kun perässä oli 1,5 tonnin asuntovaunu ja nokalla vielä viimasuojat paikallaan.


Tässä hyvin normaalit lukemat lämmöille ja lämpöä on kyllä kabiiniin piisannut.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
  • C'est Chic!!
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #26 : 21.01.2014, 08:23:12 »
Lämpömittarin kalibrointikin saattaa olla pielessä - ei kovinkaan harvinaista.
Mielipiteet eivät ole samanarvoisia. On tietoon ja ymmärrykseen pohjautuvia, ja on asenteellisuuteen, uskomuksiin ja ennakkoluuloihin perustuvia.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #27 : 23.01.2014, 03:22:13 »
Ei noita mittariston mittareita mitenkään kalibroida. Niiden näyttämille arvoille on ihan omat kaavansakin softassa ja poikeaa tarkoituksella niistä lukemista mitä testeri näyttää. Tai ei välttämättä kaikissa tilanteissa lukemista, mutta muutoksia tasoitetaan mittaristossa, verrattuna todellisuuteen. 308:lle muistan löytäneeni oikein asetuksen testeristä miten paljon todellisuutta kaunistellaan.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

macceS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #28 : 17.12.2014, 08:27:17 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi 112 Active Business.

Kuuluuko (kuuluiko) 2011 mallissa olla viimasuoja mukana jo alunperin? Omani ostin pari viikoa sitten, eikä auton mukana tullut tätä maskinsuojusta. Onkohan jäänyt ed. omistajalle, vai pitääkö lähteä huollosta tilailemaan uutta?
Peugeot 508 Hdi 112 Active Business 2011

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Vs: 508 - Viimasuoja
« Vastaus #29 : 18.12.2014, 02:05:04 »
GT:ssä on tullut tehtaalta mukana molemmat, suurimmassa osassa vähemmän varusteltuja ei ole tullut kuin alempi viimasuoja. Ylempää suojaa on neljää erilaista sen mukaan onko maskissa e-HDI-, Hybrid4- vai GT-merkki vai ei. Noista viimeisin ei mahdu paikalleen noilla varustelumerkeillä koristeltuun maskiin. Muut saattavat sopia keskenään ristiin.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä