Kirjoittaja Aihe: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)  (Luettu 2792 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pazzio

  • Vieras
Auto: 2002 206 1,9 (diesel, WJY, n. 200 000 km).

Lyhyt alustus:

Vein jokin aika sitten auton pajalle, koska se päätti eräänä aamuna olla hehkuttamatta / pyörittämättä starttimoottoria. Viaksi paljastui konehuoneen puoleinen sulakerasia. Huoltoliike soitti, että sulakerasia oli vaihdettu, mutta nyt paloi moottorin vikavalo, airbag valo ja nopeusmittari ei toiminut. Hakiessani autoa pois, kaikki muut viat olivat hävinneet, paitsi tuo moottorin vikavalo.

Nopeusmittari on toiminut siitä asti eikä airbag valokaan ole palanut turhaan. Vein kuitenkin auton mäkelän koneeseen vikakoodien lukuun tuosta moottorin vikavalosta johtuen. Tulosteessa lukee seuraavaa: DCN2. Jatkuva vika. Pumppumoduuli ei vastaa-lukituksen avaus. Kuitissa lukee: Käynn. estomoduuli ei vastaa.

Koska kyseessä on jatkuva vika, sitä ei voi nollata. Olisiko peugeot asiantuntijoilla hyvää veikkausta, missä vika voisi olla? Ajossa en ole huomannut mitään erikoista, mutta välillä, ehkä kerran kuukaudessa tulee tilanne, että ovet eivät aukea kaukosäätimestä, vaikka kuinka rämppäisi. Kun odottaa 5-10 min, ovet yht' äkkiä aukeavatkin. Paristo on vaihdettu.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

pazzio

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #2 : 05.09.2012, 10:54:56 »
Kiitos vastauksesta. Saattoi jäädä viestistäni tosiaan epäselväksi, mutta auto tälläkin hetkellä käy ja kulkee ilman minkäänlaisia ongelmia. Haluaisin vain tuon moottorin vikavalon aiheuttavan vian korjattua leimaa varten (voihan sen polttimonkin nyppästä toki pois). Tuo avaimen satunnainen toimimattomuus oli vain pieni sivuinfo, joka liittyy tai ei liity varsinaiseen ongelmaan. Vaikka kyseinen vikavalo viittaa ajonestoon, ei minulla ole ollut mitään konkreettista ajonestoon liittyvää vikaa/oiretta. Tuo valo on tosiaan palanut sulakerasian vaihdosta asti, jota ENNEN auto ei startannut/hehkuttanut.

Vikavalo ei palanut muutamaan käynnistyskertaan asti testerillä käyttämisen jälkeen. En tiedä miksi.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #3 : 05.09.2012, 10:58:03 »
..(voihan sen polttimonkin nyppästä toki pois)..

Päästöihin vaikuttavat viat saattavat näkyä katsastusmiehen ottaessa päästöjä -> hylkää päästömittauksen.  :-\
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

pazzio

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #4 : 09.09.2012, 17:15:24 »
Osaisiko joku kääntää tuon "vika-ilmoituksen" oikeaoppisesti englanniksi, jos sillä vaikka voisi löytyä juttua tuosta. Jännä juttu, ettei Mäkelän koneen tulosteessa näy varsinaista vikakoodia. Löytyykö näistä vikakoodeista jotain kunnollista listaa, josta voisi etsiä oikean vikakoodin tuolle? Olisi  helpompi googletella.

ajaaskel

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #5 : 10.09.2012, 21:38:19 »
Auttaisikohan tämä listaus:

http://www.peugeotlogic.com/workshop/wshtml/diagnost/obd/obdcode.htm

Tai tämä:

http://www.pikit.co.uk/peugeotmt/psa%20eobd%20p%20codes.html

En kyllä tiedä miksi toisessa listassa on "P0"-alkuisia jai toisessa taasen "P1" -alkuisia koodeja, ehkä joku voisi kertoa tarkemmin ? Mistähän saisi ns. virallisen listan tuetuista koodeista eri vuosimalleissa, noissa lienee eroavaisuuksia vanhemmissa ja uudemmissa diagnostiikoissa ?

pazzio

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #6 : 11.09.2012, 17:51:25 »
Tässä on minun vahvin veikkaus käännöksestä (tosissaan vain veikkaus):
Immobiliser to PCM signal error
Vikakoodi: P1259

Eri asia onkin, mitä tuon pitäisi minulle kertoa ja miten lähestyä ongelmaa. Varmaan paras olisi viedä suoraan marmoritiskille tuo ei-minkään-arvoinen rotisko. Ongelma onkin siinä, että autossa ei ole mitään tuohon liittyvää oiretta havaittavissa.

RALE

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #7 : 12.09.2012, 13:52:55 »
Lieneekö tästä mitään apua:

Fundamentals
• The immobilizer system is a vehicle theft protection device that only allows an engine start with keys that have been registered previously. So it serves to prevent theft by means such as a forged key or electrical 'hotwiring'.

• During operation the engine start is prevented because the PCM (Powertrain Control Module) has not been activated to enable ignition, fuel supply / injection and starter. For their activation the PCM needs an enable signal that the right key is being used in the ignition lock.

• Therefore, each original key of the car is fitted with a microchip containing a unique ID-number (IDentification-number), which is registered in the control module of the immobilizer system.

• The immobilizer system activates itself automatically when the ignition switch is turned to ACC or LOCK position. The system can only be deactivated with a registered key.

• Depending on the immobilizer type the security light signalizes system activation and malfunctions or only system malfunctions.

• All immobilizer systems used at are equipped with an OBD (On-Board-Diagnostic) function to detect, indicate and diagnose malfunctions.

• A detected malfunction can be indicated as a DTC (Diagnostic Trouble Code) by a corresponding flashing pattern of the security light and / or can be retrieved from the immobilizer control module with the aid of the WDS (Worldwide Diagnostic System).

Benkku

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #8 : 12.09.2012, 14:02:54 »
Lainaus
...miksi toisessa listassa on "P0"-alkuisia jai toisessa taasen "P1" -alkuisia koodeja...

P0-alkuiset koodit ovat geneerisiä standardin mukaisia koodeja - eli merkitys sama riippumatta valmistajasta, tai automallista. P1-alkuiset koodit taas ovat ajoneuvovalmistajan määriteltävissä olevia, joten merkitys saattaa olla hyvinkin specifinen.

Alppu

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #9 : 03.02.2013, 19:52:13 »
Tuttu "vika". Omaan samanlaisen auton, johon vaihdettiin myös sulakerasia samasta syystä. Autojalonen etsi vikaa viikon, kunnes syy selvisi. Kyseessä on "sulakevika". Pitää poistaa sulakerasiasta ajotietokoneen sulake, se antaa virhe indikaation, kun autossa ei ole ajotietokonetta. Homma toimii.

plagu

  • Vieras
Vs: 206 - Jatkuva vika "pumppumoduuli ei vastaa" (diesel)
« Vastaus #10 : 09.04.2013, 15:28:15 »
Otsikon auto on nyt omalla pihalla, kyseisen vian aiheuttaa sulake nro 2, jota ei kuulu olla paikoillaan luukkaan purkilla varustetussa autossa. Melkoista arpomista oli oikean sulakkeen löytäminen, manuaalissa oleva taulukko kun on täyttä puutaheinää esim sulakkeet jotka merkattu "ABS" kun ottaa pois niin auto ei käynnisty (eikä autossa edes ole abs:iä), lisäksi pelkkä sulakkeen poisto ei auttanut vaan koodit piti käydä aina välissä nollaamassa.

edit: vikakoodina oli siis p1687