Kirjoittaja Aihe: 306 - Useita vikakoodeja, vikavalo ei pala (HDi) (lämpötila-anturi)  (Luettu 1278 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nollakuutonen

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 2001 306 2,0 HDi (farmari).

Kävin taas tarkistamassa pösön sielun elämää, tällä kertaa tulos oli.

- Closed throttle position switch
- Exhaust gas recirculation control circuit
- Engine coolant temperature sensor 1 circuit.

Sen verran yritin suomentaa että kyseessä on vissiin kaasuläppä anturi, egr-venttiili ja moottorin lämpöanturi??? Auton oireet ovat että pienellä kaasulla ajettaessa nykii, varsinkin taajama nopeuksissa, tyhjäkäynti "heijaa" koko ajan ja vastaa laiskasti kaasupolkimeen. Kaasuläppä anturille meneviä johtoja äsken tutkin ja ne ovat ainakin jo kertaalleen liitetty/tinattu. Mitäs se lämpöanturi??? Mittarissa ainakin lämmöt pysyy ihan normaalissa, onko koneessa useampiakin antureita??? Ja missä ne mahtaa olla???

Edellisen omistajan toimesta oli otettu ne egr-venttiilin pistokkeet irti vänkärin puolen etuiskarin takaa, laitoin ne paikoilleen noin pari viikkoa sitten, mutta taas se herjaa sitä venttiiliä. Viimeksi syttyi vika-valo ja pahin aiheuttaja oli polttoaineen paineanturi ja sen johtosarja, kahdesta eri kohdasta piuhat poikki ja karvat yhdessä. Mittaristossa ei kuitenkaan pala se vika-valo tällä kertaa.

Vaihdoin jarrupalat samalla kun tuli tuota rassattua, vänkärin puolen etujarru palauttaa hitaasti jarrutuksen jälkeen. Liukutapit liikkuu todella herkästi ja samoin mäntä, jarruletku päällisin puolin ehjän näköinen... Mikä siellä voisi ahdistaa???

Ratkaisu:

Toimii. Lämpötila-anturi pimeänä ja jarruletku oli tukossa.

nollakuutonen

  • Vieras
Serkku-pojan kanssa laitettiin testeri uudelleen kiinni ja lähdettiin koe-ajulle, moottorin lämpöjä seurattiin ajon aikana ja ensin lämmöt nousivat ihan normaalisti mutta sitten yht-äkkiä testeri näyttikin että koneessa onkin vain 20 astetta lämmintä. Pienen ajan kuluttua se näytti taas noin 70, muutaman kerran teki saman tempun ajon aikana... Uusi anturi tilattu.