Kirjoittaja Aihe: 3008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 26957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
  • 208 Vti82 -13 sekä monta italialaista.
Ei tästä ole edes kauan, kun jossain toisessa ketjussa 3008-kysyjälle mainitsin kokemukseni 110:n tehorajoitteista ja kirjoitinkin juuri tuosta 2.0 HDi:n mahdollisesti paremmasta sopivuudesta.
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 781
    • http://peugeot505.info
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

saraja

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 56
Joo, edelleenkin hakusessa 3008 isolla dieselillä.Thp, Vti ja pikkudieselin olen ohittanut. Vti ja pikkudiesel ehkäpä tehottomia ja thp:n en taida uskaltaa koskea. Isoja dieseleitä vähän tarjolla, joten ootellaan ja haeskellaan. Värilläkin on vielä väliä.
exät: 350 four, 750 four, gw1100, gw1200, vw bussi, saab 99, 405 break.
nyxät: 404 -63, 407sw -05, 206cc -01, gw 1500 -95, 207cc -07

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Eipä noita niin hirveästi ole isommilla moottoreilla myytykään ja uusia ei isolla moottorilla tule kuin Hybrid4:sena (HDI 163 + Sähkö). Muut moottorivaihtoehdot uusissa ovat VTi 120 ja HDI 115, ettei ainakaan pääse se isompien koneiden valikoima kasvamaan käytetyissä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

martymcfly

  • Vieras
^ Onko tosiaankin oikeesti noin, että isoja dieseleitä ei tule enää 3008:in saamaan muuta kuin sähkön kanssa? Itse luulin että ne puuttuvat nykymallistosta vain koska facelift on nurkan takana. Ja koskeeko sama 5008:kin? Sorry OT.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
Ulkomailta tuotuna saa. Suomen maahantuojan typerää kikkailua. Samoja virheitä toistettu jo vuosia.
Peugeot 508 & Peugeot 607

martymcfly

  • Vieras
No niinpä näkyy. Eli minullekin AK:n myyjän taannoinen kommentti malliston väliaikaisesta kaventumisesta FL:n tulon johdosta oli pelkkää p*skaa, koska Ruotsin ja Saksan hinnastossakin isot dieselit näkyvät olevan. Todella tyypillista, ja kuten PUG sanoi niin samoja mokia tehdään uudestaan ja uudestaan. Kavennetaan mallistoa ja sitten ihmetellään kun myynti ei vedä. Kekkonen oli oikeassa. S*atanan tunarit.

Tästä päästäänkin sujuvasti siihen että, nyt sitten ei ole enää Pösön mallistossa minulle yhtäkään varteenotettavaa autoa nykyisen liisarin loppuessa. Merkki vaihtuu. Tai ostan oman käytetyn.

Eikös tästä maahantuojan kämmäilystä ole jo kirjoiteltu aikaisemminkin jossain toisessa ketjussa? Nämä viestit voisi toki varmaan siirtää sinne, koska aletaan olemaan suht kaukana 3008:in mahd. vikakohteista. Ellei sitten ison dieselin puutetta lueta viaksi.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Ulkomailta tuotuna saa.

Tuo on monelle yhtä kuin että ei saa. 5008:ia en ole katsonut, onko karsittu vielä lisää. 3008- ja 5008-mallistot karsittiin jo vuoden vaihteessa ja ainakin 3008:n osalta karsintaa on vain jatkettu. Huomasin että myös 308:n mallivalikoima on supistunut täysin olemattomiin. Syyksi kuulin tänään sen, että uusi 308 tulee ensi vuonna, joten mallistoa on karsittu siksi. Siis ensi vuonna eli aikaisintaan 9 kk päästä tulee jotain uutta ja siksi mallistoa on jo nyt karsittu.

Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

alokas

  • Vieras
No niin, sitten on bensa- 3008 koeajettu.  Ei ihan toivoton, mutta kyllä dieselin alavääntö pesee VTi:n puhtaasti.   Aika kevyen tuntuisesti bensakoneinenkin menee ja pitää nopeutensa ainakin loivahkoissa nousuissa ihan hyvin, mutta kulutusmittarin lukemat vaihtelevat herkemmin, ja ovat 2-3L/100 km korkeammalla kuin dieselissä....  Ja kaasupolkimessa on liikevaran jälkimmäinen puolikas turha, ei vaikutusta kiihtyvyyteen.  Ehkä sillä kuitenkin jaksaisi ajella, moottoritielläkin ja pitempääkin matkaa, ilman kiirettä  :)
Elikäs 3008 Sport Hdi olis haave ja unelma, mutta uskaltaako sen riskin ottaa  :-\    Bensakoneisia Sport-versioita on myös huomattavasti vähemmän tarjolla, eikä tällä hetkellä ainakaan kovin lähelläkään.  No, aika näyttää....

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 155
ja ovat 2-3L/100 km korkeammalla kuin dieselissä.... 

Sitä varten diisselveroa maksetaan tai ollaan maksamatta.

Jos tavoitteena on pelastaa maailma...

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 864
...ja sitten tankataan, kuten minä, kalliimpaa Neste ProDieseliä jotta kulutuslukemat saadaan vielä pienemmiksi. :D Tepsii todellisuudessakin 1.6 ja 2.0 dieselikoneiden kanssa.  :o
Kyllä itse olen tyytyväinen 1.6 dieselin alavääntöönkin, tosin pienemmässä 207:ssa (jossa ei FAP:ia, hyi! minua!).

alokas

  • Vieras
Itse ottaisin DV6:n jos noista pitää valita. Tietty dieselveron kohdalla täytyy jokaisen laskea omalle kohdalleen. Fapin pystyy myöskin pesemään jopa kaupallisin konstein, kustannus n. 250 euroa, muutama on nyt pesty ja kokemukset ainakin vielä hyviä (Liqui Moly on aineen nimi). Myöskään nyky huoltoohjelmassa ei ole Fapin vaihtoa kuin vasta auton siitä ilmoittaessa. Moottoriöljyn laatu ja vaihtoväli riittävän usein parantaa ennustetta huomattavasti.

Millainen operaatio tuo pesu on? Ja missä sen voi teettää, epäilen et tuskin ainakaan merkkikorjaamossa...  Ja jos öljynvaihdon pystyisi (pystyykö?) tekemään itse, sen voisi tehdä vaikka keväällä ja syksyllä, olis varmaan ainakin tarpeeksi usein.....  :)   Me ollaan kovasti keikuttu 3008:n ja C4:sen välillä, ja tässäkin ketjussa on tullut myös puoltavia kommentteja Pösö-dieselin puolesta, ja jälleen sain henk.kohtaisessa keskustelussakin mielipiteen, ettei sitä FAP:ia niin kovin kannattaisi pelätä.  Jos bensakoneeseen vaihdan, niin sitten se on tuo yksi tietty C4, jos se pysyy myytävänä päätökseeni asti.... ???
Antsulle:  Enhän minä sitä maailmaa yksin pysty pelastamaan, mut silti dieselin ajomukavuus houkuttaa.....   :D

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 315
  • 208 Vti82 -13 sekä monta italialaista.
Vaikkei nyt suoraan liitykään enää 3008:iin, mutta mikäli C4 on vaihtoehtona, niin käypäs koeponnistamassa joku yksilö samalla 110 heppaisella dieselillä. On kuin eri moottori johtuen kevyestä kopasta ja liikkuu riittävän ripeästi.
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

alokas

  • Vieras
Auto: 2010 3008 1,6 HDi 110 FAP Sport.

No niin, sitten on ylläoleva auto tallissa, kaikista varoitteluista huolimatta  :).  Alku on tuntunut ihan hyvältä, on ajettu aiemmin kerrottua työmatkaa, mutta käytiin jo myös moottoritiellä.  Auto on hiljainen, hyvä ajaa, moottori vetää hyvin, autossa istutaan mukavan korkealla ja siihen on helppo mennä ja tulla ulos. Ja se lasikatto...... ;D
Muuten siis kaikki hyvin, se hiukkassuodatin tuolla takaraivossa hiukan vaivaa, mutta aikahan sen näyttää.

P107

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 25
Onnea hienoon autoon ja toivottavasti menee hyvin vaikka onkin lyhyttä ajoa. Oma samanlainen meni silti vaihtoon kun öljytaso nousi luultavasti johtuen siitä että FAPin poltto epäonnistui kun ajoin pääasiassa lyhyttä kaupunkiajoa. En osaa sanoa kuinka suuri riski oli että jotain vaurioituisi siitä johtuen mutta en ottanut riskiä.
Nykyiset: Peugeot 308 SW GT THP 205 -15 & Peugeot 207 CC VTi 120 A -07
Entiset:Peugeot 208 GTi THP 200 -13, Peugeot 208 Allure VTi 120 -12, Peugeot 3008 Sport HDI 110 FAP -10, Peugeot 407 SW 2.0 Confort -05