Kirjoittaja Aihe: 3008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 27398 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

juurito

  • Vieras
Olen suunnitellut otsikon mukaista (3008 Sport 120 VTi Business) autoa vuosimallia 2009/2010. Onko kyseisen auton 1.6 litrainen bensakone hihnalla vai ketjulla? Hihnan vaihto mielessä...? Mistä löytyy lisätietoa moottorista?

Salmiakkipatonki

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
  • 508 SW THP 156 Active -11
Ketjukone. Tällä foorumilla on pilvin pimein kirjoituksia malleista, joissa ko. VTi-konetta on käytössä (208, 308, 508, 3008, 5008...) ja sitä on kommentoitu ja ruodittu ihan reilusti.

Pesonen308

  • Vieras
Pitkästä aikaa taas takaisin foorumilla. Sellainen tauti puski päälle, että tuli mieleen paluu takaisin Pösö leiriin. 3008:a olen miettinyt kiisseliversiona. Ilmeisesti perus ongelma talvella, että vähän huonosti lämpiää. Saako autoa millään lämpimäksi ennen ajoon lähtöä tai lyhyellä ajolla? Itsellä tulee enimmäkseen lyhyttä kaupunkiajoa ja sen takia tuo hiukkasloukku arveluttaa. Toki välillä tulee pitkää siivuakin ajettua. Ei vain kiinnosta turbo bensakoneet (yhden turbon jo vaihtaneena) ja tuo 120 heppanen bensa taitaa olla vähän alitehoinen tuohon koppaan.

martymcfly

  • Vieras
Mielestäni 120hp VTi on juurikin alitehoinen 3008:iin, mutta toki tuo on maku- ja tottumuskysymys.

2.0 HDi:stä (toinen HDi 150, toinen HDi 163 aut) on 5008:ssa kokemusta viimeiseltä neljältä talvelta, ja lämpiävyys tai lämpimänä pysyvyys ei ole missään olosuhteissa ollut ongelma. Noissa on erilliset sähköiset vastukset lämpökanavissa, eli lämpöä alkaa tulemaan suuttimista jo ennenkuin kone on kunnolla edes lämmennyt. Toki sisätilanlämppärin tai Webaston käytöllä auto on lämmin jo startatessa, tosin 5008:ssa ainakin alkaa olla jo sen verran ilma tilavuutta että -27 asteessa 2100W puhallin sai olla päällä mieluusti parikin tuntia aamuisin jos meinasi ilman hanskoja lähteä tien päälle. Sama puhallin lämmittää aavistuksen pienemmän Fiat 500:n samassa kelissä noin 25 minuutissa.

TKI

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 205
Todellakin makukysymys. Nimittäin 120 hp Vti vääntää jo alta 2000 kierroksen ihan mukavasti, ei sitä dieselin vääntöihin voi toki rinnastaa, mutta pyytää jo isompaa vaihetta kun kierroksia on tuo 2000. Itselläkin on ollut vm.1988 205 1,9 Gti eikä kiihtyvyys aivan samaa luokkaa tietenkään ole, se on selvä asia. Tuossa vaan mitä tätä ketjua luin, tuli vähän sellainen mielikuva,ettei Vti 120 koneella varustetulla 3008:lla juuri mitään tekisi. Mullakin ikää on reilut 50 v. ja suht koht sinut olen itseni kanssa, joten enää ei tarvitse voittaa jokaista kiihdytyskisaa kun valoista lähdetään  ;) tuo ongelma on ehkä vähän nuoremmilla kuskeilla. Jos on tarvetta nopeammin ampaista valoista liikkeelle, niin silloin kannattaa ehkä harkita diesel versiota tai THP 156 mallia. Ei 120 Vti:llä kuitenkaan jalkoihinkaan jää, ja mitä tulee istuimiin, on ne ihan hyvät ainakin minulle 192 cm pituiselle. Ehkä pidemmälle eivät sitten enää ole niin hyvät, mutta itse koen että niissä on hyvä istua.
Peugeot 3008 Vti 120 vm. 2012

ervi

  • Vieras
Meikäläiselle olisi tarjolla reilu 60tkm ajettua 3008 sport vm. 2011 fap koneella. Tutkiskelin katsastustilastoja ja siellähän se tökötti melkein "kärkipaikalla" hylkäystilastossa 13.6% tuloksella. Suurin ongelman aiheuttaja näkyy olevan etuakselisto. Mitähän tuo käytännössä tarkoittaa? Onkohan kysymys väljistä pallonivelistä, raidetangon päistä vai mistä? Ennen kaikkea mitenkähän kallista hupia lie ko. ongelmien korjaaminen. Sinänsä en kauheasti ranskalaista pelkää sillä nykyinenkin auto on ranskalainen eikä siitä mitään kauhean pahaa sanottavaa ole.

http://www.a-katsastus.fi/documents/10180/254598/A-Katsastus-vikatilasto-2014_3-vuotta-vanhat-otettu-kayttoon-2011.pdf/e8dacfcf-1da9-4c20-bea2-2943f299a5e1

Onko 3008 omistajia langoilla...miten tiuhaan saa käydä pajalla?
« Viimeksi muokattu: 19.02.2015, 09:03:10, kirjoittanut ervi »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Olisiko samaa mitä 308 mallissakin, eli alapallonivel väljä tai koiranluu.
Peugeot 508 & Peugeot 607

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 288
    • CitiX Oy
Alapallo yleisin, maksaa orkkis osa 32€ ja vaihtaa alle puoleentuntiin...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ervi

  • Vieras
Pyöränlaakereita ilmeisesti tuntuu menevän myös. Tässäkin yksilössä on vaihdettu jo laakeri toiseen eturenkaaseen vaikka kilometrejä ei ole tosiaan kuin se 60 tkm ja rapiat. Nykyisessä Laguna II meni myös vasemman etupyöränlaakeri mutta kilometrejä olikin jo 250 tkm takana.

Vaihtoehtona olisi Toyota Corolla Verso. Kalliimpi, ei niin hyvä ajaa ja meluisampi....mutta ehkä myös kestävämpi. Toisaalta olen siitäkin nähnyt mainintoja kiisselikoneiden vikaantumisista...kannentiiviste ongelmia ilmeisesti.

Lähinnä tuon etuakseliston kohdalla toivon että ei ole samoja ongelmia kuin 407:a
http://www.peugeotforums.com/forums/407-41/407-lower-balljoint-replacement-13760/
http://i134.photobucket.com/albums/q116/trem1neil/407pics037.jpg

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 894
407 "ongelmaa" on liioiteltu hurjasti!

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 288
    • CitiX Oy
No mitään tekemistähän tuolla ei 407 alustan kanssa ole...

Tehtaalla asennetut laakerit tosiaan olleet heikkoja, uudet jälkiasennettavat ovat laadultaan parempia.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

ervi

  • Vieras
No kaupat on tehty. Sittenpähän tuota näkee mitä alkaa ilmaantumaan..toivottavasti ei ihmeempiä. Sellainen ongelma kuulemma ainakin on että jumalattomalla helteellä jos pysäyttää auton pitemmpäksi aikaa ja pitää moottorin käynnissä niin ilmastointi ei futaa. Jäähtyessään taas lähtee toimimaan.

ervi

  • Vieras
Hyvin on toiminut Pösö. Ainoa hieman ikävämpi ongelma on tuo ilmatoinnin brakaaminen lämpöisimmillä keleillä. Välillä toimii enimmäkseen ei. Jos ilman lämpötila on 20 asetetta tai alle niin toimii. Siitä jos mennään yli niin toimiia ainoastaan satunnaisesti...mikäpä lie syynä. Pitää käydä luetuttamassa vikakoodit. Ainoa yllätys oli että joku oli unohtanut laittaa takarekisterikilven polttimoja vaihtaessaan suojakuvut paikoilleen. Nyt ovat polttimojen pohjat umpiruosteessa ja vaihtokunnossa.

Muuten ei ole ollut mitän ongelmia

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 800
Ilmeisesti myös uusi 3008 on tasaisella takalattialla ilman keskitunnelia? Digimittaristo vaikuttaa siistiltä, saakohan kierroslukumittarin näytön konfiguroitua siten että lukemat kasvaa myötäpäivään?

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 894
On täysin tasainen mutta keskikonsoli tulee ehkä liiaksi taakse? https://youtu.be/4Hz6unfgcP0?t=275
Kierroslukumittarin suuntaan tottuu viikossa joten ei voi muodostua dealbreakeriksi? En tiedä voiko konfiguroida.