Kirjoittaja Aihe: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 30129 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 979
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #135 : 08.03.2017, 17:57:51 »
Onko kenelläkään tietoa 508 rxh hybridissä  olevan 2.0 Hdi:n sielunelämästä? Tarkoitan sitä, että moottorihan sammuttelee itseään vähän väliä. Jääköhän öljypumppu kuitenkin pyörimään, vaikka moottori sammuu. Mietin vain, kun olen ollut melko narsistinen turbon jälkikäyttäjä. Pelkään sitä, että kyseisessä järjestelmässä turbo tulee nopeasti tiensä päähän jatkuvan sammuttelun takia, kun ahdin ei ehdi kunnolla jäähtyä.

Olikos näissä nykyaikaisissa turbodieseleissä se nestekiertoinen jäähdytys, eli jäisi vähäksi aikaa kiertämään sammutuksen jälkeen. En nyt löytänyt haulla siitä mitään.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 398
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #136 : 08.03.2017, 19:47:33 »
Onko kenelläkään tietoa 508 rxh hybridissä  olevan 2.0 Hdi:n sielunelämästä? Tarkoitan sitä, että moottorihan sammuttelee itseään vähän väliä. Jääköhän öljypumppu kuitenkin pyörimään, vaikka moottori sammuu. Mietin vain, kun olen ollut melko narsistinen turbon jälkikäyttäjä. Pelkään sitä, että kyseisessä järjestelmässä turbo tulee nopeasti tiensä päähän jatkuvan sammuttelun takia, kun ahdin ei ehdi kunnolla jäähtyä.

Jos oikein tuota ServiceBoxin tietoa tulkitsin, niin turbon kautta kiertää jäähdytinneste ja ainakin lämppärin kennolla oleva vesipumppu pyörii kun polttomoottori on sammutettu. Jos jäähdytinnesteen lämpötila alkaa nousta polttomoottori sammutettuna, niin myös keulalla oleva jäähdyttimen puhallin käynnistetään. Lisäksi on myös sammutuksen jälkeinen jäähdytys, jos jäähdytinnesteen lämpötila ylittää raja-arvon.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #137 : 28.05.2017, 08:27:33 »
Alkaa miljoona kilometriä omaa ajoa olla jo takana mutta tähän asti kaikki bensakäyttöisillä aparaateilla, nyt ajattelin vaihtaa dieseliin ennenkuin Berner tai EU tappaa tämänkin lystin. Olen käynyt katsomassa ja koeajamassa kahta vähän ajettua 508 HDI 163 ('13) mallia ja aika positiivisin mielin lähtenyt liikkeistä, yksi asia näin diesel-newbietä on jäänyt askarruttamaan, nimittäin tuo käyntiääni. Toisessa oli havaittavissa ainakin tyhjäkäynnillä hento mutta kuitenkin selvä "perinteinen" nakuttava ääni joka toisesta puuttui tyystiin, mistäs moinen voi johtua? Ajon aikana en moista enää havainnut mutta koeajolle lähdettäessä auton ulkopuolella sen kyllä havaitsi...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #138 : 01.06.2017, 08:33:27 »
Toisessa oli havaittavissa ainakin tyhjäkäynnillä hento mutta kuitenkin selvä "perinteinen" nakuttava ääni joka toisesta puuttui tyystiin, mistäs moinen voi johtua?

Itse itselleni vastaten, mekaanikko kertoi kyseessä olevan jonkin sorttisen tyyppivian eli ruiskusuutin(/-suuttimet) on "löysällä" ja kiristämällä ongelma katoaa. Ja näin ainakin tässä yksilössä tuo pieni nakutus katosi huollon jälkeen...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

PgPete

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 979
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #139 : 01.06.2017, 11:50:04 »
Voihan olla että tyyppivikakin, en muista tässä moottorissa kuulleeni/lukeneeni siitä kuitenkaan. Itse olettaisin että kylmänä vähän kovemmin nämä nokivasarat raksuttaa. Mutta pääasia että tuli kuntoon ja olet tykästynyt 508:iin. :)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Henkakaa

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #140 : 28.08.2017, 07:39:33 »
Hei!Itselläni heräsi kiinnostus 508:n mallista, harkitsen 407 3.0 bensamallin vaihtamista 508 1.6 robottiautomaatti dieseliin. Onko foorumilaisilla tietoa kyseisen mallin/moottorin kestävyydestä? Autolla jota olen katsonut on n. 140 tkm ajettu 508 2012 Allure HDi 112 FAP 2Tronic, kannattaako näinkin paljon ajetun yksilön osto? Kyseisillä autoilla on kuitenkin vielä hintaa ( ainakin omassa mittakaavassani), toivoisin kokemuksia kyseisestä mallista, niin tiedän mihin rahani laitan jos laitan? Netistä olen koittanut tietoa etsiä, mutta huonoin tuloksin ja muutamia yli 200 tkm yksilöitäkin kyllä myynnissä on, että kai ne sinne asti kestävät. Myös mietityttää tämä talvikäyttäytyminen tuolla 1.6 dieselillä, itselläni ei dieseliä ikinä ole ollut, että jäätyykö sinne ohjaamoon, katsomassani yksilössä on lohkolämmitin.

GTpesonen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 6
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #141 : 28.08.2017, 07:48:14 »
Itse itselleni vastaten, mekaanikko kertoi kyseessä olevan jonkin sorttisen tyyppivian eli ruiskusuutin(/-suuttimet) on "löysällä" ja kiristämällä ongelma katoaa. Ja näin ainakin tässä yksilössä tuo pieni nakutus katosi huollon jälkeen...

Omaan kokemuukseni vedoten noista löysistä suuttimista, niin kiristämisen jälkeen oli hyvinkin pian vaihto edessä. Eivät pysy enää tiiviinä.
Entiset psa tuotteet: bx16 trs -88, bx16 gti -91, 406 2.0 -04 ja 3008 1.6 hdi -09.

Nykyinen: 508 gt -11

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 70
Vs: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet
« Vastaus #142 : 28.08.2017, 08:45:14 »
Taisivat huollossa antaa kuitenkin vain valohoitoa koska huomasin heti tuon jälkeen että ei se nakutus ole mihinkään hävinnyt, se vaan katoaa hyvin pian koneen lämmetessä. Täytyy nyt seurata tilannetta, käynnistyvyys ja käynti on muuten ihan priimaa toistaiseksi ja uusia suuttimiahan saa kaupasta...
508 HDi 163 Allure ´13, man.