Kirjoittaja Aihe: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 30166 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Taksissa ei ole tuota jatkettua takuuta, vaan ainoastaan 2 vuoden tehdastakuu ja taksin jakohihnan vaihtoväli on lyhyempi.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Motion&Emotion
Pysyykö se remmin vaihto väli aina 120tkm kun on ollut joskus taksi käytössä vai muuttuuko se 160tkm? Okei hyvä tietää toi takuu asia.
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
Siis lyhyempi väli johtuu vaan siitä ajatuksesta, että taksikäyttö on rasittavampaa, sisältäen paljon kaupunkiajoa, pysähdyksiä ja liikkeelle lähtöjä ja lyhyttä pätkäajoa. Monesti vastaa myös taksikäytön todellisuutta. Kun auto ei ole enää taksina, niin eihän se käyttökään välttämättä ole enää yhtä kuluttavaa. Kuitenkin kun tuolla autolla on liki 100 tkm ajettu taksina - kovin vähän muuten - niin hihna kannattaa ensimmäisen kerran vaihtaa noudattaen tuota taksin vaihtoväliä. Sen jälkeen voi hyvin siirtyä normaaliin vaihtoväliin, jos se seuraava vaihto edes koskaan itselle tulee.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

407 sw 1.6 Hdi

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
  • Motion&Emotion
Kiitos penguin ton halusinkin kuulla kun auton myyjä ei osannut vastata tohon kysymykseen. Mites iskarit onko syytä ottaa huomioon kun vanhaa taksia lähden ostamaan?  Muita seikkoja?
Peugeot 406 2.0 Hdi 2000 522tkm

Tozzi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peugeot 508 SW 2.0 HDi Allure
Hei

Onkos 508:n takuuta muutettu kaikessa hiljaisuudessa >:( ? 2011 ja -12 malleissa takuu on käsittääkseni 5 vuotta/100tkm, mutta vuodesta 2013 alkaen vain 3 vuotta/100tkm !! Voi vattu, olenko oikeassa ?

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/peugeot-508-myyntiin-5-vuoden-takuulla
http://www.peugeot.fi/uusi-peugeot-508-style/
http://www.palvelut.peugeot.fi/takuu/

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 864
On muutettu ja myös uutisoitu.

SaPeKa

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 206
  • form follows function
Riskit realisoitunut...  ::)
1.8 tq ex. 607 HDi, 406 Coupe, 307 wagon

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 399
Aiheesta keskusteltu myös foorumilla: Takuu ja hinnasto 1.1.2013 alkaen
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 781
    • http://peugeot505.info
Kaveri oli käynyt koeajamassa uudehkoa ja ilmeisesti aika vähän ajettua 508 SW:tä 2-litraisella HDi-moottorilla ja manuaalivaihteistolla. Huomio kiinnittyi negatiivisessa mielessä ohjaukseen, joka oli todella kevyt ja tuntumaltaan ohut, suorastaan ylitehostettu. Siis poikkeuksellisen kevyt verrattuna muihin uudehkoihin autoihin, joita hän on käynyt koeajamassa. Autossa oli alla nastarenkaat, mutta sillä ei kai tuollaista vaikutusta ole. Huolena taisi olla se, että jos kuivallakin asfaltilla ohjauksen tuntuma on noin huono, niin kuinka kamala ja tunnoton se onkaan liukkaalla talvikelillä.

Onko tuo 508:n ominaisuus, kun tuskin noin uudessa autossa mitään vikaakaan on tehostuksessa ollut? Koeajo- ja testiraporttien yhteydessä ei käsittääkseni ole mainuttu mitään ko. ohjauksen ominaisuudesta, vaan ajo-ominaisuuksia on pikemminkin kehuttu.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
No on se ainakin huonompi mitä 308, 406 ja 607 malleissa. Renkaat ja rengaspaineet vaikuttaa. Minusta huonointa 508ssa on lämmityslaite.
Peugeot 508 & Peugeot 607

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 155
Autossa oli alla nastarenkaat, mutta sillä ei kai tuollaista vaikutusta ole.

Kyllä sillä voi olla tuollainen vaikutus jos vielä ilmanpaineet ovat olleet yläkantissa.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 931
508:ssa on huomattavasti parempi ohjaus verrattuna 308:iin. Toki esim. 2-litraisessa HDI 163:ssa ja RXH:ssa on hieman kevyempi ohjaus mitä GT:ssä, mutta kumpikin on silti mielestäni parempi kuin 308:n ohjaus, joka sekään ei ole mikään huono.

Jos nastarenkaiden kanssa on kovin paljon liikaa paineita renkaissa, niin voi tuntua kovin kevyeltä. Lisäksi jos sinne on nuukuuksissaan laitettu alkuperäistä kapeammat renkaat, niin sekin tuntuu ohjauksen kevenemisenä. 508:ssa on kuitenkin sellaiset läskit alla, että pakko siellä on vähän tehostustakin olla. Kannattaa kokeilla miten se tehostus muuttuu eri nopeuksissa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 781
    • http://peugeot505.info
Kiitos tiedoista. Laitan kaverille tämän viestiketjun linkin ja yritän vakuuttaa hänet, että käy vielä testaamassa toistakin 508-yksilöä, jos kiinnostusta riittää. :-)
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 864
Olen kyllä valitettavasti samaa mieltä että etenkin uusilla nastarenkailla (minulla oli samana aamuna asennetut) 508:in ohjaus oli luokkaa surkea. Tarttis ajaa uudemman kerran ja samalla tarkastaa rengaspaineet? Kesärenkailla ihan hyvä, muttei niin hyvä kuin minun 308 SW GT 2l diesel jossa se on huomattavasti raskaampi.

sMoMcInnen

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 28
Laitetaan ihan päinvastainen kokemus ohjauksesta talvirenkain. Vertailukohtana edellinen kulkine farkku Octavia II (vm. 2008). 508 tuntuu huomattavasti vakaammalta ja tuntuma tiehen niin asfaltilla kuin lumella on parempi. Sivuttaispitoa tuntuu olevan paremmin ja kun ajonvakautus tulee peliin niin samanlaista säikähdystä se ei aiheuta kuin Octaviassa aikoinaan. Renkaina Pösössä on Michelin X-Ice North -setti.

Kesällä tietysti ero edelliseen on kaikin puolin eri planeetalta. :)

Suosittelen siis antamaan 508:lle toinen mahdollisuus.
Hyppy tuntemattomaan - Peugeot 508 SW Allure 156 THP 2013