Kirjoittaja Aihe: 508 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet  (Luettu 31269 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tmex

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 800
Kaveri oli käynyt koeajamassa uudehkoa ja ilmeisesti aika vähän ajettua 508 SW:tä 2-litraisella HDi-moottorilla ja manuaalivaihteistolla. Huomio kiinnittyi negatiivisessa mielessä ohjaukseen, joka oli todella kevyt ja tuntumaltaan ohut, suorastaan ylitehostettu. Siis poikkeuksellisen kevyt verrattuna muihin uudehkoihin autoihin, joita hän on käynyt koeajamassa. Autossa oli alla nastarenkaat, mutta sillä ei kai tuollaista vaikutusta ole. Huolena taisi olla se, että jos kuivallakin asfaltilla ohjauksen tuntuma on noin huono, niin kuinka kamala ja tunnoton se onkaan liukkaalla talvikelillä.

Onko tuo 508:n ominaisuus, kun tuskin noin uudessa autossa mitään vikaakaan on tehostuksessa ollut? Koeajo- ja testiraporttien yhteydessä ei käsittääkseni ole mainuttu mitään ko. ohjauksen ominaisuudesta, vaan ajo-ominaisuuksia on pikemminkin kehuttu.

Tuo on tottumiskysymys. Ohjaus on kevyt mutta kun suuntavakavuus on kunnossa asian kanssa oppii elämään. Minä en totu uusien renujen rattiin millään, niissä on pykälä kun lähdetään keskialueelta kääntämään.En tiedä oliko koeajo renu scenicissä (2013) jokin vika. Suoralla tiellä pienikin korjaus liike kulkusuuntaan niin sentin verran kun rattia kääntää löytää sen pykälän jossa tehostus muuttuu, ihan persiistä. Auto oli muutoin suuntavakaa ja mukava. Olen tottunut hydraulitehtostajiin, tällänen playstation ratti tökkii. Pösöt on keveitä ohjastaa, onhan se outoa aluksi mutta luontevampaa minusta kun ei ole tuollaisia pykäliä joissa tehostus muuttuu. Ohjauksen vasteessa oleva kynnys tuli niin korkeaksi että renu liikkeenkin kynnys kasvoi ja auto jäi kauppaan.Oli aika lähellä tuossa Kyllösen höykytyksessä että olisin työsuhdauton laittanut.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
Uusilla renkailla ja väärillä rengaspaineilla varmasti kamala ajettava.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 894
Olen täysin samaa mieltä että toista yksilöä tulisi koeajaa.

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 81
(Auto: 2011 508 2.0 HDI 140 Allure, 79tkm)

Autoa ostaessa kannattaa käydä vähän nurkkapyöritystä pidemmällä koeajolla...

HKPL 7 ei taida olla sopivin rengas auton alle, tai sitten 508 on melkoisen uraherkkä ja todella sivutuuliherkkä. Itse olen ajanut vain tätä omistamaani yksilöä. Koeajon kun suoritin oli kesärenkaat alla, ja muistelen kuitenkin auton olleen ihan hyvä ajaa. Autoa hakiessa oli vaihdettu talvinakit alle.

Tuulisella ja uraisella tiellä ajamiseen saa keskittyä ihan tosissaan, tai ajo näyttää kuin juopon horjahtelulta.
Länsiväylä Espoosta Helsinkiin on hyvä esimerkki. Urissa saa pitää ratista kiinni, mutta kun mereltä alkaa puhaltaa tuuli, niin auto suorastaan heilahtaa kun joutuu sivutuuleen ja yksi kaista ei meinaa riittää, vaikka ratti pysyy täysin suorassa.

Eniten kuitenkin ajettavuudessa hatuttaa "vaeltelu" tyynillä säällä ja tasaisellakin pinnalla. Ratti pysyy suorassa, mutta auto lipuu hiljaa kaistan välissä puolelta toiselle, jolloin aina toisella reunalla on pakko tehdä korjausliike ja auto tuntuu jäävän kaartamaan hitaasti siihen korjattuun suuntaan, vaikka ratti olisikin suorassa.

Liekkö sitten alustassa jotain väljää, mutta ei ainakaan huollon mukaan.


Mutta pieni pettymys tää 508 on ajettavuudeltaan ollut kun on autoon ehtinyt vähän tutustua kuukauden ja 3tkm aikana. Tähän päälle kun laskee sen, ettei auto ole toiminut päivääkään ilman vikoja, niin ei voi kovin vahvaa suositusta ostolle antaa.

Kesäkelejä ja seuraavaa takuukorjausta odotellessa, jos ei ala luotettavuus/ajettavuus parantua, niin jäänee itselläni tuttavuus ranskalaisiin kovin lyhyeksi.  >:(
Saab 9-5 2.0T XWD - 10, C5 HDI240 -10

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 991
Kyllä kai se HKPL 7 on auton alle tarkoitettu, ainakin valmistaja mielestä.

Ei ainakaan GT ole mitenkään uraherkkä, eikä tuulikaan muuten kuin sopivasta etukulmasta puhaltaessa vähän riepottaa. Uraherkkyyttä toki ilmenee aina heti, kun auto käy merkkiliikkeessä huollossa ja jostain syystä laskevat paineet (ainakin talvirenkaissa) liian alhaisiksi. Ei se silloinkaan vetele, vaan muljuaa siinä urassa. Kun nostaa takaisin sopivaksi, niin taas menee auto suoraan. Olen noissa HKPL R:issä (225/45R18) käyttänyt vähän suurempaa painetta, mitä on ohjeistus kesärenkaalle (235/45R18). Jos laittaa tuon ohjeen mukaisen paineen, niin muljuaa urissa, mutta 0,2 baria enemmän ja on oikein sopiva. Kannattaa kokeilla miten pienikin rengaspaineen säätäminen vaikuttaa tuohon. Jos tuosta vielä lisää, niin sitten katoaa pito lumella.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 81
Kyllä minullekin vaihdettiin peruutustutkan anturi. Mulla hajosi kaksi samalla kerralla. Eri autoista vieläpä.

Onko vika pysynyt poissa anturien vaihdolla?

Toissapäivänä alotti itselläni ilmoittelemaan tästäkin. Ilmoitus tulee, kunhan kone on ehtinyt lämmetä ja ensimmäistä kertaa pysähtyy valoihin. Tämän jälkeen ei parkkitutka toimi. Lämpimänä antaa vikailmon heti käynnistettäessä.

Eipä keritty edes edellisiä sähkövikoja hoitamaan, kun porsii jo seuraavasta paikasta.. :(


Saab 9-5 2.0T XWD - 10, C5 HDI240 -10

zakkeus

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Heips. Olen tässä ajatellut kevättalvella autoistamme toisen vaihtoa 508:n, mutta siinä taitaa olla niin paljon miinusta, että jätän sen pois harkinnasta kokonaan. Peugeot 508 on kyllä hienon näköinen päältä ja sisältä, mutta kaikenlaista häikkää tuntuu olevan ihan liikaa. Harmi.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 451
Minkäslaista häikkää olet niistä lukenut?
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

turbofriik

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 103
  • CLA45 AMG 4Matic SB, 508 SW GT, 405 T16 EVO2
Esim. Kampiakselin takastefa vuotaa. 1,5pv huolto (laatikko irti yms). Maahantuojan piikkiin, ei taida tosin olla mikään suosittu kampanja..  ;D
Laut Nah Dran!

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 333
Miten noi pyöränlaakerit ovat kestäneet 508:issa?
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 800
Esim. Kampiakselin takastefa vuotaa. 1,5pv huolto (laatikko irti yms). Maahantuojan piikkiin, ei taida tosin olla mikään suosittu kampanja..  ;D

Missä moottoreissa tuollaista stefavuotoa on, kun luulisi  sitten muissakin malleissa samassa moottorityypissä vian vaivaavan ?
Ruotsalaisessa Auto Motor & Sportissa luki, että 508 on äärimmäisen ongelmaton lukuunottamatta tuulilasin pesusuuttimia, jotka vaihdetaan takuuna. Vikaprosentit kaikilla osa-alueilla aivan nollassa.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 678
508t ovat olleet vähävikaisia. Toki näistäkin voi löytyä maanantai versioita kuten muistakin merkeistä. 508 facelift mallia odotellessa. Oma 508 on ollut ihan hyvä joten seuraava on joko 308 sw tai 508 sw.
Peugeot 508 & Peugeot 607

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 81
Missä moottoreissa tuollaista stefavuotoa on, kun luulisi  sitten muissakin malleissa samassa moottorityypissä vian vaivaavan ?

Tästä kuulisin itsekin mielelläni lisää..

Hollantilaiselta sivustolta luin 2.0 HDI:stä (163hp), että n. 120 000km kohdilla oli mennyt. Tässä linkki: http://www.autoweek.nl/autoreview/30512/peugeot-508-blue-lease-executive-20-hdi-163pk

Onko tämä siis 2.0 HDI:n ongelma vai koskeeko yleisemmin jotain muuta moottorityyppiä?

______

Itsellä nyt reilu 4kk/10tkm takana(autolla takana n. 3v/85tkm) ja kun noi aiemmin mainitut keskustelussa viat saatiin korjattua, niin mukavaa on kyyti ollut, eikä uusia vikoja ole esiintynyt.

Siirtyminen kesärenkaisiin myös toi toivottua parannusta niin pieneen nypytykseen kuin suuntavakavuuteenkin. Hieno auto hintaansa nähden, kestävyys vielä vähän kysymysmerkki..Eli ajaakko autolla pari kolme vuotta vai vaihtaakko alle 30tkm ajettuun takuulliseen  ::)
Saab 9-5 2.0T XWD - 10, C5 HDI240 -10

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 333
Onko kellään tietoa laakereiden kestosta tässä autossa?
Ajossa: RXH -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

fara

  • Vieras
Omalla 508 1.6 HDi:llä on ajettu 123 tkm ja ainakin sen matkaa laakerit ovat kestäneet. Minun osalta kestotesti keskeytyy piakkoin kun auto lähtee kiertoon.