Kirjoittaja Aihe: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)  (Luettu 3920 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #30 : 31.10.2013, 06:56:14 »
No, auto taas kasassa ja toimii ja hyrrää kuin junan vessa. Venttiilien säädön jälkeen aika hiljainen motto, pistin 0.15 ja 0.30 arvoihin.
Kansiremppa tuli maksamaan: pakoventtiili 10€, hihna 16€, kansipahvi 26€, ohjurinkumit 10€, tiivistetahnat imu ja pakopuolelle ~10€, venttiilipuristin 16€, venttiilien hiomatahna ~7€, Moottoriöljyt ~23€ eli yhteensä 118€. Hinnoissa saattaa olla euron.parin heittoja ulkomuistista heitettynä. Ainiin, ja tallin lainanneelle kori kaljaa , noin 23€. Eli ei kannattanut paalata näillä remonttikustannuksilla  ::) . No rahamiehet käyttää Käyttöautolla huollossa ja paalaa epätoivoiset tapaukset. ;D
Vertailun vuoksi paikallinen moottorihiomo olisi ottanut pelkästä vian diagnoosista parin tunnin homman , eli pyöreesti 200€

Mikäs siinä jos on ylimääräistä aikaa, kuitenkin remppaan menevillä rahoilla ostaa lähes 10v tuoreemman käyttiksen.


Kerro toki mistä saa noita käyttiksiä tuohon hintaan? ;)
« Viimeksi muokattu: 31.10.2013, 07:02:18, kirjoittanut uffa »
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

J-PR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 329
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #31 : 31.10.2013, 08:31:51 »
Muistitko laittaa jäähdytinnestettä...?  ;)

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #32 : 31.10.2013, 10:01:47 »
Mistäs tuon oikean kannentiivisteen tietää? Useampaa mallia ja mitä jos kone on joskus vaihdettu?

Vastataan itselle. Pösö tekee paksumpia tiivisteitä plaanatuille kansille. Tosin normi ohuemmatkin käy plaanatuille.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=56191.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #33 : 31.10.2013, 11:06:16 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=56191.0

Moottorikoneistamo kertoi noista paksuuseroista. Uskon kyllä ammattitaitoakin...

Muistitko laittaa jäähdytinnestettä...?  ;)

Ei kaikkea tarvi ostaa kahdesti. Läppäysimukuppikin löytyi hyllystä  ;)
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 753
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #34 : 31.10.2013, 12:44:14 »
Onnittelut kaikin puolin onnistuneesta korjauksesta. Jos joutuu ongelmiin, ei ole viisas (kuten hihnan katkeaminen), muuta järkevä selviää takaiskuistakin ...
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PeugeotDriver

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 283
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #35 : 31.10.2013, 13:13:34 »
Entäs kuvat? Että raati pääsee kattelemaan ja kommentoimaan. Oliko männässä mitään jälkiä. Ittellä on samassa koneessa kymmenysmilli ja viidennesmilli välystä ja käy oikein sievästi. Ja ei kanna vaikka hinkkasin kesällä Sallaja jolloin syttyi lämpövalo. Ja minkälaiset ne kohistustpi oli. Että miten ne oikein sieltä nousee josne lyö alas.

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 106 - Jakohihnan katkeaminen (TU)
« Vastaus #36 : 31.10.2013, 14:39:29 »
Kuvia nyt ei paljoa ole, mutta männässä pieni jälki, joka tuskin haittaa. Joo hihnasta ei ollut dokumenttia myyjällä mutta vakuutteli sen oleen 1.5v vanha. Uskon sen kyllä sillä hihnassaa oli jälki, niinkuin jokin olisi päässyt väliin ja aiheuttanut sen heikentymisen ja katkeamisen. No näitä sattuu paremmissakin piireissä eikä suurta vahinkoa kuitenkaan tullut, ksoka autokaan ei ollut kallis.
Kohdistustapit oli molemmin puolin yläkulmissa kun auton edestä katsoo. En lyönyt tappeja sisään kun ei löytynyt sopivaa tuurnaa tms.
Kolautin parin kilon lekalla puukapula välissä kannen molemmin puolin sillai napakasti, että putket irtosi kannesta.
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)