« Vastaus #18 : 14.05.2015, 11:02:26 »
Edelleen on yli 260'000km ajetun EW7A-koneeni veto ajoittain erityisen ponnetonta... Havaittu myös +10 asteen keleillä Itse huomaan osa-tasakaasuvedossa ajoittain hieman epätasaisuutta tai sanotaanko vaihtelua. Voin olla väärässäkin mutta tuntuu että esiintymistiheys on hieman kasvanut. Puolakannen ja tulppien uusiminen ei lopulta auttanutkaan. Ai niin, kaasuläppäkotelokin on uusittu.
Kun kiihdyttää täydellä kaasulla, veto tuntuu tasaiselta, mutta ns kierrosherkkyys puuttuu. Ts. Veto tuntuu normaalia ponnettomammalta.
Voisiko huonosti toimiva yhden sylinterin ruiskusuutin tai lambda-anturi aiheutttaa jotain vastaavia ongelmia? Kuinka noiden kunnon voisi tarkistaa esim pp2000:lla, mahdollisesti jopa tyhjäkäynnillä?
Mötönetin sivuilla lukee että joku suosittelee lambda-anturin vaihtoa 160 tkm välein. Liekö tuossa mitään todellista syytä? Voiko olla sillä tavalla viallinen että vaikuttaa käyntiin vaikka katsastuksen mukaan päästöt on ok?
Montakohan lambda-anturia tuossa koneessa on, onko ennen ja jälkeen katin?
« Viimeksi muokattu: 14.05.2015, 11:07:22 kirjoittanut vpera »
Kirjattu
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207