Kirjoittaja Aihe: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)  (Luettu 5388 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 861
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #15 : 28.10.2014, 21:17:44 »
Lukee juu, mutta huollossa sanottiin ettei toimivaa nyt lähdetä vaihtamaan.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 240
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #16 : 29.10.2014, 12:54:49 »
No juuri siksi en vaihtanutkaan. Kyllä se herjaa kun on oikeasti aika vaihtaa.

Kysymys olikin, että onko kellekään tullut vielä auton herjaa vastaan ja jos niin missä kilsoissa? Edellisellä 407:lla ei vielä 200000 kilsassa ollut tullut herjaa.

Zoorni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 20
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #17 : 21.01.2016, 19:50:09 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi (216 000 km).

Minulla tuli myös tänään ekaa kertaa moinen herja näyttöön. Hiukkasloukku on vaihdettu 138tkm kohdassa 2v sitten. Nyt se olisi tukkeentumassa 80 tkm ajon jälkeen? Voisiko kysymyksessä tosiaan olla tämä pakkanen ja pienillä kierroksilla ajaminen. Samoin moottorilämpö ei ole aina normaalitilassa, koska ei ole lisälämppäriä. Onko niin, että kovaa ajoa vain?
Skoda Octavia,Fiat 1500, Volvo Amazon 2kpl, Saab 99, Sunbeam 900, Datsun 1000, BMW 2002, BMW 320, BMW 318i, Toyo Landcruiser, Mitsu Pajero, MB 107D, MB 200D, MB220D, MB 200, Citroen C5, MB 270cdi, MB 220cdi, VW Golf, Peugeot 306, Peugeot 307,  Peugeot 508

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 672
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #18 : 21.01.2016, 22:29:12 »
Kovaa ajoa/kierroksia koneessa aina, kun poltto menee päälle ja se poltto kestää sen n. 10km. Huomaa yleensä hetkellisen kulutuksen nousemisesta ja esim. Moottorijarrutuksessa kulutus ei mene 0l/100km. Hiukkaspoltto on vähän sama kuin takassa puiden poltto. Pienellä liekillä takka mustuu. Kunnon tuli pesässä, niin takka on ihan puhdas.
Peugeot 508 & Peugeot 607

macceS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #19 : 22.01.2016, 19:28:57 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi 112 Active Business.

Mulla tulee juuri näillä näppäimillä 120 000 km täyteen, ja autolla ajetaan 80 % pitkää matka-ajoa ja 20 % taajama-ajoa. Olenkin pohtinut myös sitä, että tarviiko loukkua vaihtaa tai ainetta lisätä jo nyt (huoltokirjan mukaan pitää), vai voiko siihen luottaa, että auto ilmoittelee ajoissa vaihtotarpeesta? Laakkosella sanoivat, että ei välttämättä tarvitse vielä vaihdella...
Peugeot 508 Hdi 112 Active Business 2011

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 852
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #20 : 22.01.2016, 19:36:32 »
Noilla 1.6 loukuilla on mun tietojen mukaan päästy jotain 160 ja 300 tkm välistä, maantieajon suuri osiis voi tehdä senkin ettei sitä tarvitse ikinä vaihtaa.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #21 : 22.01.2016, 22:21:55 »
Eylos ainetta lisää ehdottomasti.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 852
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #22 : 22.01.2016, 22:23:10 »
Mulla oli eolys ainetta jäljellä toista litraa 200 tkm kohdalla
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

macceS

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #23 : 24.08.2017, 18:22:59 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi 112 FAP Active Business (168 000 km).

Mulla tuli sama viesti eilen pari-kolme kertaa, ja ihan kesken maantieajon. Ensimmäisen kerran tuli viesti kiihdytettäessä... Viesti katosi joka kerta n. 1 minuutin päästä, ja jatkoin ajoa kun mikään ei muuten tuntunut olevan pielessä.
Autoon on lisätty Eolysiä n. 20tkm sitten huollossa, joten ei kait pitäisi loppu olla?

Mitä tuolle pitää tehdä, vaiko vain antaa hanaa? Eli; onko syytä huoleen?
Peugeot 508 Hdi 112 Active Business 2011

peukku

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - Nykiminen ja "Risk Of Particle Filter Clogging" (HDi)
« Vastaus #24 : 25.08.2017, 16:13:05 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi Active.

Sama kävi mulle suuttimen vaihdon jälkeen, oli jäänyt ilmeisesti suuttimien vaihdon yhteydessä sopeuttaminen tjms. tekemättä.