Kirjoittaja Aihe: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua  (Luettu 4269 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 597
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #15 : 17.12.2014, 07:28:59 »
Etummainen lambda vaikuttaa vialliselta jos tuo luku on totta. Olihan kone lämmin, että moottoriohjaus oli suljetussa piirissä? Viallinen lambda aiheuttaa myös tuollaista "kulmikkuutta" esim. kun nostaa kaasulta.
« Viimeksi muokattu: 17.12.2014, 10:23:21, kirjoittanut ToniL »
404, Expert, C5
2CV4

VilleNi

  • Vieras
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #16 : 17.12.2014, 17:14:16 »
Vika tulee nimenomaan silloin kun kone on lämmin ja näin myös kuvailemassani tilanteessa. Jos lambdaa lähtee vaihtamaan niin motonetissä kehotetaan välttämään yleisanturin käyttöä etummaisena. Onko siis väistämättä reissu merkkihuoltoon edessä?

Tuota kampiakselin asentotunnistimen vaihtoa olen myös miettinyt, kun ei lähtökohtaisesti kovin kallis olisi. Kaverin Vectrassa oli ainakin auttanut. Käyköhän tämä osa tuohon 2004-malliin:

http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/109094/595527?ajoneuvo=434

micco

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 597
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #17 : 17.12.2014, 19:09:13 »
Ostat vain laadukkaan lambdan esim. Walker tai Bosch.
404, Expert, C5
2CV4

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 510
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #18 : 17.12.2014, 19:12:24 »
Ebay/mister-auto/rexbo.eu -akselilta pitäisi löytyä Boschin alkuperäinen lambda johtosarjoineen kohtuuhintaan.
Peugeot 607 3.0 manual '01

Capricorn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #19 : 06.09.2017, 09:14:09 »
Auto: 2001 406 2,0 (EW10J4, 148 000 km, VF38BRFNA81410629).

Ongelma on sama, kun aloittajalla. Nykäisee kaasupolkimen nostamisen yhteydessä ja uudelleen painettaessa. Onko porukka saanut selville mikä todennäköisimmin aiheuttaa kyseisen ilmiön? Kaasu myöskin jää ns. päälle. Olen mitannut kaasuläppäpotikan jännitteen. Tyhjäkäynnillä on n. 0,58v.

Jyrki

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #20 : 09.09.2017, 19:32:15 »
Nykiikö samalla lailla ilmastoinnin ollessa kytkettynäkin?
Omassa -03 loppuu se nykiminen.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 141
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #21 : 10.09.2017, 00:00:36 »
Auto: 2001 406 2,0 (EW10J4, 148 000 km, VF38BRFNA81410629).

Ongelma on sama, kun aloittajalla. Nykäisee kaasupolkimen nostamisen yhteydessä ja uudelleen painettaessa. Onko porukka saanut selville mikä todennäköisimmin aiheuttaa kyseisen ilmiön? Kaasu myöskin jää ns. päälle. Olen mitannut kaasuläppäpotikan jännitteen. Tyhjäkäynnillä on n. 0,58v.

Hdi:ssä kanssa nyki pikkasen 80 vauhdissa, vaihdoin sen sähköisen kaasujutun, onko se just potikka, niin korjaantui. Jos siellä on hiilet ja hiilipöly jotenkin antaa vääriä käskyjä niin sehän aiheuttaa nykimistä. Mutta voihan vika olla muuallakin.

Capricorn

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 94
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #22 : 10.09.2017, 12:10:32 »
Tilasin tuossa uuden kaasupotikan ja tyhjäkäyntisäätimen. Toivotaan että noilla tokenisi.

406Coupe

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 23
Vs: 406 - Nykiminen painettaessa ja löysättäessä kaasua
« Vastaus #23 : 17.09.2017, 09:42:21 »
Minulla on myös ollut jonkin aikaa juuri samaa oiretta vuoden -97 coupéssa XU10-moottorilla. Vikakoodeja en ole pystynyt lukemaan koska PP2000 ei jostain syystä saa moottorin ECU:un yhteyttä.

Jonkinasteista nykimistä esiintyy aina kun kaasun löysää ja alkaa painamaan sitä uudelleen. Kuitenkin ajoittain kesken ajon autoon tulee ilmeisesti jokin häiriö ja nykimisestä tulee erittäin häiritsevää ja huomattavaa. Tällöin myös tyhjäkäynti on hyin epätasainen ja heiluu 800 ja 1500 kierroksen välillä. Useimmiten häiriö menee kuitenkin ohi sammuttamalla auton ja käynnistämällä hetken päästä uudelleen...

Moottorin tukikumit ovat kaikki uudet joten niistä nykäykset eivät voi johtua... Johtunee siis jostain viallisesta anturista tms. Pitää yrittää mitata ainakin lambdan ja MAPin arvoja auton käydessä jos vaikka sattuisi vika löytymään. Mikä anturi olisi todennäköisin aiheuttaja tällaiselle vialle? Voiko tyhjäkäynnin säätömoottori aiheuttaa tällaista oiretta?
Peugeot 406 Coupé 2.0 -97
XU10J4R