Kirjoittaja Aihe: 106 - Käyntiongelmat lämpimänä  (Luettu 2502 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Satakuus

  • Vieras
Vs: 106 - Käyntiongelmat lämpimänä
« Vastaus #15 : 27.11.2014, 08:26:53 »
Eilen ajoin yli 200 kilometriä ilman ongelmia. Ilmeisesti vika oli bensapumpun releessä, jos se on se kahden tulitikkuaskin kokoinen 15-pinninen mötikkä ecun alla? Avasin sen, siellä oli piirilevy ja pari käämiä, putsasin elektrosprayllä ja juotin muovikuoren takaisin kiinni.

Tarkoitatko eeeno sylinterinkannen tiivistettä vai venttiilikopan tiivistettä? Missähän tässä on tuo kaasunasentotunnistin? Muutenkin tosi vaikea löytää tästä 1.1 koneen sähköistä mitään tietoa. Tai vissiin nuo sähköhommat on muutenkin itsellä vähän hämärässä.

Olisi nyt ylimääräinen ecu myynnissä, jos joku tarttee, kun ei vika ilmeisesti ollut siinä..

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 744
Vs: 106 - Käyntiongelmat lämpimänä
« Vastaus #16 : 27.11.2014, 11:01:37 »
Konehuoneesta pitäisi löytyä joku tämän näköinen kaasun asento-anturi, josta menee ilmeisesti vaijerit kaasupolkimelle. Englantilaisen foorumin mukaan niitä pitää joskus putsailla katkomisen takia.

http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_kw=peugeot+206+throttle+position+sensor

eeeno

  • Vieras
Vs: 106 - Käyntiongelmat lämpimänä
« Vastaus #17 : 28.11.2014, 09:52:33 »
Olet mahdollisesti korjannut vian. Sinun ei ehkä tarvitse vaihtaa kaasunasentotunnistinta, jos auto vastaa kaasuun ongelmitta.

Voisit varmuuden vuoksi vaihtaa sen releen uuteen, koska eivät ole erityisen kalliita ja eipähän alkaisi oikutella uudelleen.

Tarkoitan venttiilikopan tiivistettä, joka on se suorakulmion muotoinen siinä teräksisen kopan reunassa, josta saa öljyt lisättyä.  Ne vuotavat helposti. Jos ei vuoda tai ole pykinyt, niin älä suotta vaihda.

jappe_

  • Vieras
Vs: 106 - Käyntiongelmat lämpimänä
« Vastaus #18 : 19.04.2015, 15:39:04 »
Auto: 1994 106 1,1.

Auton ongelma on, että sammuu satunnaisesti risteyksiin, kun painaa kytkimen pohjaan. Sitten toinen ongelma on, että moottoritiellä, kun ajaa 120 km/h tasakaasulla, niin yhtäkkiä saattaa tehdä sellaista, että ihan kuin tekisi moottorijarrutuksen, vaikka painaa kaasua. Tuntuisi kuin se katkaisisi ajossa syötön. Ja nämä ilmenevät vain ja ainoastaan silloin, kun auto on lämmennyt. Tulpat on vasta vaihdettu.

Voisiko tyhjäkäyntimoottori tehdä tuollaista? Ideoita kaivataan?

uffa

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 46
Vs: 106 - Käyntiongelmat lämpimänä
« Vastaus #19 : 16.06.2015, 15:28:03 »
Kaasuläpän asentotunnistin?
1987 309 1,9 GTI (XU9JA, B6D, Bosch LE2-Jetronic)