Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 27345 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Juhuve

• Vieras
Lue myös: Käyttökokemukset - 308 (2013-)

Mitäs kokemuksia teillä on 308 THP ja Puretech moottoreista? Olen hankkimassa 308 vm-2014 ja kiinnostaisi tietää mitä käytännön eroja noissa moottoreissa on, muuta kuin bensankulutus? Onko yhtä luotettavia, kestäviä jne? Tarkoitus ostaa noin 10000km ajettu auto, jommalla kummalla moottorilla. THP koneellisia 308 saa noin 2000 e halvemmalla niin siksi kiinnostaisi tietää.

antsu

• Käyttäjä
Laita hakuun "THP"  ;)

PureTechistä ei paljon vielä kokemuksia voi olla.

Juhuve

• Vieras
Olen ostamassa 308 active verustetasolla ja mietinnässä on joko thp 125 tai puretech 1.2 moottori. Kumpaakin olen kokeillut ja molemmista pitänyt. Kumpiko olisi autoihmisten mielestä kannattavampi ostos ? Itse en juurikaan autoista / moottoreista / tekniikasta mitään ymmärrä, joten haluaisin plussia ja miinuksia kummastakin moottorista. Olen yrittänyt jo etsiä tietoa foorumin uumenista, mutta haluaisin lisää tietoa.

Pate

• Käyttäjä
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
1.2 Puretech EB turbo. Toistaiseksi kaikki mitä koneesta tiedetään on positiivista. Voihan asia tietenkin muuttua kun on olemassa AutoBild, Tuulilasi ja kilpailevien merkkien maahantuojat.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

• Käyttäjä
Älä nyt ainakaan THP 125:sta osta. Tai lue ainakin kaikki mitä THP:n ongelmista tällä foorumilla kerrotaan ja ymmärrä, että tulet kohtaamaan kaikki ne ongelmat sen kanssa. 125 ei ole mikään poikkeus.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

antsu

• Käyttäjä
1.2 Puretech EB turbo. Toistaiseksi kaikki mitä koneesta tiedetään on positiivista. Voihan asia tietenkin muuttua kun on olemassa AutoBild, Tuulilasi ja kilpailevien merkkien maahantuojat.

Asia voi muuttua kun moottorista saadaan kokemusta eikä se valitettavasti riipu lehdistöstä.

Pienistä isotehoisista moottoreista ei liene toistaiseksi millään valmistajalla kovin positiivisia kokemuksia. Mielenkiinnolla odotan tekeekö Puretech poikkeuksen.

Juhuve

• Vieras
Onko näissä 308 puretecheissä moottorinlämmitintä vakiona? Ei ole yhdessäkään ilmoituksessa siitä mitään ilmoitusta. Itselleni se on ns. itsestäänselvyys uusissa autoissa, joten voiko olla, että sitä ei edes mainita?
« Viimeksi muokattu: 18.12.2014, 09:11:14, kirjoittanut Juhuve »

HiTec

• Käyttäjä
  • Eipä turhia höttyillä :)
Itselleni se on ns. itsestäänselvyys uusissa autoissa

Eipä tuo taida lohkari olla mikään automaattisesti jokaiseen uuteen autoon kuuluva varuste, ei edes Pököllä = kyllä se on auton tilaajan ihan itse sieltä lisävarustelistalta mukaan ruksittava jos sellaisen autoonsa haluaa.
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Juhuve

• Vieras
Näin, vähän pelkäsinkin. Itselläni on vain semmonen kuva, että suomessa kaikissa uusissa autoissa semmoinen olisi jo asennettu. Olen katsellut nyt 1.2L puretech hatchbakkeijä, jotka ovat olleet esittelyautoina joten mittarissa noin 1000-14000km. Mitähän tuommoisesta viitsisi tarjota autokauppaan ? Vasrustetaso on active ja vm.2014.

jounil

• Vieras
Onko näissä 308 puretecheissä moottorinlämmitintä vakiona? Ei ole yhdessäkään ilmoituksessa siitä mitään ilmoitusta. Itselleni se on ns. itsestäänselvyys uusissa autoissa, joten voiko olla, että sitä ei edes mainita?

Puretch moottoria ei voi esilämmittää muutakuin paistinpannulla. Ja sehän ei mitään auta kun on -20 astetta celsiusta pakkasta.

Tehdaspolttoainekäyttöinen lämmitin siis tulee lämmittämään ainoastaan sisätilat jos sellainen edes koskaan tulee saataville tehtaan kautta. Näin kytketään jo jälkiasenteiset.

Euro 6 syynä.

buusba

• Käyttäjä
    • CitiX Oy
Jos autot on vanhoja esittely autoja, niissä ei välttämättä ole lämmitintä.
Alkupään 1,2 vapari 3 pyttysissä on jokin kampiakselin välys "ongelma" joka on seurausta kokoonpanolinjalla tapahtuneesta virheestä. Uudemmissa ongelma korjattu.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

• Käyttäjä
Sillä EB2:een laitettavalla säteilylämmittimellä ei tee yhtään mitään, kun pikkupakkasessakin pitäisi "korveta" tuntitolkulla. Ihan hukkaan meni ne rahat, vain sisätilanlämmittimellä on jotain tekoa.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

buusba

• Käyttäjä
    • CitiX Oy
Mä oon huomannu että automaatti ilmastointi alkaa puhaltaa kovempaa n. 200m aikaisemmin kun auto ollut lämmityksessä. En sitte tiedä johtuuko sisälämmittimestä vain...Pitäis kattoo vaikka testerillä joskus lämptiloja.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

jounil

• Vieras
Polttoainekäyttöinen tai verkkovirralla toimiva letkulämmitin aiheuttaa Euro 6 moottorissa yleensä vikakoodin imuilmantunnistimen ja jäähdytysnesteanturin liian suuresta erosta. Euro 6 autoissa on kuuden tunnin laskuri jonka jälkeen veden lämpiäminen suhteessa imuilmaan tulkitaan viaksi.

Esim. Mazda 6 tämä ominaisuus on itseasiassa poistettu päivityksellä diesel versioista. Fakta on kuitenkin se että skandinaaviaan myydään liian vähän autoja että asia sen kummemmin kiinnostaisi autonvalmistajia. Varmaan asiaan tulee muutoksia mutta ei ihan heti. Tilanne on vaikea lämmityksen suhteen.

HiTec

• Käyttäjä
  • Eipä turhia höttyillä :)
Polttoainekäyttöinen tai verkkovirralla toimiva letkulämmitin aiheuttaa Euro 6 moottorissa yleensä vikakoodin imuilmantunnistimen ja jäähdytysnesteanturin liian suuresta erosta. Euro 6 autoissa on kuuden tunnin laskuri jonka jälkeen veden lämpiäminen suhteessa imuilmaan tulkitaan viaksi.

Nyt ei tyhmä oikein ymmärtänyt :-[ Jos autolla ajaa pakkasessa, niin kyllä, moottori on lämmin ja imuilma kylmää. Tai jos auton sammuttaa ja lähtee kohta taas ajoon, niin startinkin hetkellä on "tilanne päällä". Miten moottorin esilämmitys tuota tilannetta muka muuttaa? ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16