Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 118098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 566
Mä maalautin ja laitatin teipit helmoihin. Ei kestä siinä ne. Laitan roiskeläpät.

ReimaLi

  • Vieras
Hei. olen vaihtamassa autoa ja kysyisin mitä vikoja/ ominaisuuksia kannattaa huomioida. Mitä kokemuksia kyseisetä mallista on? Auto on vm.2015, ajettu 99000km automaatti.

ReimaLi

  • Vieras
Kyseinen auto on allure varustuksella ja sw.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Hei, tuolta lueskelemaan.
2.0 hdi:stä ei siellä ole kirjoitettua kokemusta, mutta tuo motti nyt on vähintään yhtä hyvä kuin ne kaikki muut.
Muuten nämä monet ominaisuudet ovat pääasiassa yhteneväiset kyseisen mallin kanssa.
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=71819.0
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 067
Itselleni tulee äkkiseltään mieleen seuraavat:
-helmat, etupyörät puhaltaa ne aika tehokkaasti maalista puhtaaksi ilman roiskeläppiä
-tuulilasin pesunestesäiliö, vuotaako
-penkilämmittimien toiminta
-ilmastoinnin toiminta
-pitääkö ratti ääntä käännellessä
-takaluukun kaasujouset

Yleisesti ottaen kannattanee selata tämän alueen otsikot läpi.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

MTN

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 235
Kannattanee tarkistaa merkkiliikkeestä, että kaikki huoltokamppikset on tehty. Näissä on ainakin urea-säiliön korkkia vaihdettu ”hengittävämpään” malliin kuten itsellänikin. Tosin silti urea-pumppu hajosi n. 70 tkm mittarissa ja säiliö jouduttiin vaihtamaan. En tiedä kuinka yleistä mutta kyllä netistä löytyy aiheesta tarinaa.
308 SW GT BlueHDi 180 Aut. -15, 306 Cab 2.0i -94, Citroen C3 Picasso 1.6 HDi -09.
ex: 308 HB Sport 1.6 HDi -08, 206 HDi -01, 605 SRi -90

hoku

  • Vieras
Omiin kokemuksiini perustuen en ostaisi, paitsi uutena. Sen verran on ollut vikaa omassa vm-16 Puretechissa, että menee vaihtoon ennen kuin takuu loppuu. Ei kiinnosta alkaa kinaamaan takuuajan jälkeen apulaitehihnoista joita menee 50tkm välein, karstottuvasta moottorista tai murenevasta jakohihnasta. Sääli sinänsä, moottori on oikein mukava ja ei vie paljoa polttoainetta. Mutta kovin luotettavana en sitä pidä.

Puretech? Itselläni on Puretech 130. Se kesti alle 70000 kilometrin ajon. Takuu oli mennyt n. vuotta aiemmin umpeen, joten tuhansien eurojen lasku tuli. Se siitä sitten: Puretech ei vakuuta. Tosin onhan se hitsin hyvä moottori. Ei vain kestä. Ei ainakaan mun tapauksessani. Harmittaa. Tästä lähtien en moiseen sortune, vaan kerta riitti.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
Missä te oikein huollatatte niitä kun ei sellaisesta joka on ajallaan huollettu jää itselle mitään maksettavaa. Tehdas maksaa remontit vaikka takuu on loppu. Vai onko ongelma se että merkkihuolto on kallis eikä sinne voi viedä kun ne kusettaa?
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kjarvinen

  • Vieras
Tervehdys. Itselläni on mukava 307 SW. Josta alkaa olla kilometrit täynnä. Pari kysymystä mahdollisesta 308 vastaavasta

- Onko se todella kolmesylinterinen? Tiedän että suuntaus on tällainen muuallakin. Riittääkö tehot eikä huuda kuten formula?
- Tämä kosketusnäyttö. Vierastan KAIKKEa rikki menevää elektroniikkaa. Saako 308 tyyliin "307 hallintalaitteisto"; eli EI mitään tietokoneita.
- Kierroslukumittari pyörii väärään suuntaan. Onko näin?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 143
  • Kuolema kuittaa univelat...
- onko se todella kolmesylinterinen? Tiedän että suuntaus on tällainen muuallakin. Riittääkö tehot eikä huuda kuten formula?

On, En ole koskaan ajanut muuta kuin puretech 130, se käyttäytyy normi ajossa samalla tavalla kuin saman tehoinen diesel, sillä erolla että kun diesel osuu rajoittajaan niin tämä jatkaa vielä 2000 RPM ylemmäs maksimi teholla. Vääntävä ja vaivaton ajaa, Jos et uutena osta niin kannattaa katsoa että on aukoton huoltohistoria ja selvittää missä auto on huollettu ja mitä öljyä on käytetty.

- tämä kosketusnäyttö. Vierastan KAIKKEa rikki menevää elektroniikkaa. Saako 308 tyyliin "307 hallintalaitteisto"; eli EI mitään tietokoneita.

Aina voi hankkia Access mallin missä ei ole kosketusnäyttöä, tosin jos nyt kuitenkin olet varusteiden perään niin jos toivoo vähänkään parempaa varustelua niin mukana tulee aina kosketusnäyttö. Kolmen eri kosketus näytöllisen kokemuksella voin sanoa että jos autossa on automaatti ilmastointi niin omaksi hommaksi jää lähinnä radiokanavan vaihtaminen, ilmastointi vaatii varsin vähän huomiota ja sille vähälle on erillinen nappi (huurteenpoisto tuulilasille)

- kierroslukumittari pyörii väärään suuntaan. Onko näin?

Kyllä, meillä on kaksi autoa joissa liikkuu ko mittari eri suuntiin, ei sitä tule edes ajatelleeksi normi käytössä.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Automaattivaihteisessa ihan tarpeeton koko kierroslukumittari ja manuaalivaihteisessa kyllä kuulee, koska pitää vaihtaa eli tarpeeton siinäkin. Oikeasti kyllä se minun mielestäni autossa pitää olla, mutta ei sitä todellisuudessa tule juuri katseltua. Meillä on toisessa autossa HUD ja toisessa i-Cockpit ja jälkimmäisestä tulee ihan informaatioähky, kun on tottunut siihen, että oikeasti ainoat kiinnostavat mittariston tiedot ovat nopeus ja vakkarin asetus ja nuo näkee HUDista.

Jani

  • Vieras
Mä maalautin ja laitatin teipit helmoihin. Ei kestä siinä ne. Laitan roiskeläpät.
Itse maalaan joka kesä autosta uudet lommot umpeen, hyvin on toiminut tähän asti. Nopeaa ja helppoa puuhaa ei tarvi kuin 15€ meikkaussetin missä lakka ja maali. Pienenpiä pensseleitä meinasin tosin hankkia esim joku jota käytetään miniatyyrimaalaukseen voisi olal hyvä.

ReimaLi

  • Vieras
Mikä on arvioitu kestävyys 2.0 bluehdi koneelle? Onko yhtä kestävä kuin 2.0hdi? Tuo päästönormi tuo kaikkiin hankaluuksia ja keston ongelmia.

ex-mersumies

  • Vieras
 Moro, täällä uus foorumilainen.

Nyt olis nimittäin saksalaisten ongelmatapausten jälkeen tulossa talouteen 136 000 km ajettu bensa SW Active PureTech 130 vuosimallia 2014, automaattivaihteistolla.
Olen lukenut joistain ongelmista esim. jakohihnan murenemisesta. Ko. yksilöön on hihna vaihdettu 127 000 km kohdalla viiden vuoden tultua täyteen.  Hieman epäilyttää ehkä tuo pitkä vaihtoväli  ;D

Vaihteistoon ei ole öljyjä vaihdettu joten ajattelin heti ensitöiksi sen hoitaa. Muuten kyllä huolto-ohjelmaa noudatettu 20k välein.

Mitään käytännön vinkkejä koeajon varalle?

308GT20

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 55
Kannattaa varautua henkisesti moottoriongelmiin, ei ole aivan ongelmaton moottori kyseessä.