Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 29084 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 087
Noin pitkällä voisi olla hyvä olla sähkösäätöiset penkit. Niissä vähän paremmin saa istuvuutta. Istuinosaa olisi hyvä voida säätää joka suuntaan.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Mysc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Aina kun ajovalot laittaa päälle/tai menevät automaattisesti päälle pamahtaa näyttöön "Automatic headlamp height adjustment fault" ilmoitus :(

Auto menee ensi viikolla Länsi-autoon tutkittavaksi, mutta onko muilla ollut tällaista ongelmaa 308:ssa? Netistä löytyi vaikka mitä keskustelua asiasta, mutta useammin viittasivat vanhempaan 308:sin malliin tai muihin PSA:n autoihin.
Peugeot 308 SW Allure 1.2 130 Puretech EAT6 2015

Samuk

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 34
Auto: 2015 308 1,2 PureTech 130 (automaatti).

Oisko autoas kolhittu joskus keulasta ja korjattu huonosti? Itsellä ei sitten niin mitään ongelmaa.

Mysc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Ei ole kolaroitu. Olen auton ensimmäinen ja ainut omistaja tähän mennessä, joten historia on hyvin tiedossa... :) Muutenkin toiminut moitteetta valojen säätö sen ajan mitä auto on minulla ollut.(56tkm) No katsotaan mitä sanovat tuolla Länsi-autolla.
Peugeot 308 SW Allure 1.2 130 Puretech EAT6 2015

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 995
Ja hessulle; niin kotona kuin autossakin kaiuttimet aivan varmasti ovat tärkeämpi asia kuin se lähde, paitsi jos kuten 508:ssa sen lähteen ala- ja ylätaajuuksia on jostain käsittämättömästä syystä menty leikkaamaan roskisti. Ja tämä oikeastaan on se mitä hain takaa, onko 308:ssa sama feature?

Mistä 508:ssa käytetystä soittimesta on kyse?
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Mysc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Aina kun ajovalot laittaa päälle/tai menevät automaattisesti päälle pamahtaa näyttöön "Automatic headlamp height adjustment fault" ilmoitus :(

Auto menee ensi viikolla Länsi-autoon tutkittavaksi, mutta onko muilla ollut tällaista ongelmaa 308:ssa? Netistä löytyi vaikka mitä keskustelua asiasta, mutta useammin viittasivat vanhempaan 308:sin malliin tai muihin PSA:n autoihin.

Tähän päivitystä. Kyseessä oli jokin taka-akselissa kiinni oleva anturi, joka antaa tietoja auton asennosta ajovaloille. Tämä anturi oli irronnut. Uusi anturi on tilattu ja vaihdetaan huollossa, kuhan ovat saanet osan korjaamolle asti.

Laittoivat vielä vanhan anturin takaisin paikoilleen huollossa. Myöhemmin samana päivänä se ilmeisesti irtosi taas, koska virheilmoitus pomppasi näyttöön, kun hämärtyi ja ajovalot menivät päälle... 8)
Peugeot 308 SW Allure 1.2 130 Puretech EAT6 2015

maukka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Jokos näihin PureTech- moottorillisiin 308 malleihin on foorumilaisilla ehtinyt kertyä kilometrejä luokkaa +100tkm?

Tämä 308sw tuolla kyseisellä koneella kiinnostaisi kovin, ja hirveästi positiivista tuosta koneesta on saanut lukea, mutta itselle auto tulisi käytettynä tarkoitus olisi pitää useampi vuosi. Mietityttää että kuinka tuo pikkukone jaksaa esim. välin 100-200tkm?

Tämä olisi itselle fiksumpi ratkaisu kuin HDI versio, mutta nykyisen HDI 110 sitikan hyvien kokemuksien jälkeen mietityttää tuo kestävyyspuoli, tuleeko puretechin kanssa ongelmia isommilla kilometrimäärillä? HDI on kyllä ollut itselläni ainakin erittäin luotettava peli. Näitä bensaturboja ei tuttavapiirissä ole kellään, ja tietoa sen kestävyydestä en googlettamalla löytänyt. Tai sitten näillä ei ole vielä ehditty rullailla isoille kilometreille.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 10 023
  • Kuolema kuittaa univelat...
Voisin kuvitella että se millaista ajo on ollut vaikuttaa aika paljon, jos pelkkää kaupunkia niin ei varmaan kestä yhtä hyvin kuin pelkässä matka-ajossa olleet. Kaikkien ahdettujen kanssa on hyvä pitää huoli huolloista ja hyvästä voiteluaineesta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

maukka

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Matkastahan nuo kilometrit itselle kertyy. Muutenkin tottunut tähän rauhallisen miehen autoon (grand picasso 1,6 hdi bmp) niin ajotyylikin sen mukainen. Nykyisessä alkaa olla sen 200tkm kellossa, ja hieman pienemmälläkin pärjäisi. Hakusessa lähinnä mukava, taloudellinen auto, jolla olisi miellyttävä taittaa pidempääkin matkaa, mutta ei olisi kaupungissakaan kuitenkaan liian iso parkkihalli-pyörittelyyn.

Tämä 1,2 puretech kyllä kiinnostanut sen julkaisusta lähtien. Vaikuttaa erittäin hyvälle paketille. Ja kun citroen ei tarjoa vastaavaa farkkua, niin olisi varmaan aika palata sisarmerkin syrjähypystä takaisin peugeotin pariin :D

Muita vaihtoehtoja, mitä miettinyt, on lähinnä hybridi-auris ja civic tourer dieselinä. Peugeot vaikutti noista vain omaan käteen mukavimmalta.


Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 30
Itsellä nyt vajaa 100tonnia mittarissa ja taitaa olla ensimmäinen pyöränlaakeri menossa.

Toinen ajomäärän aiheuttama oire on maalien/massojen kuluminen helmoista, etulokarit asennettiin vasta äskettäin. Ei oikestaan muita juttuja mitä voisi kilsojen piikkiin laittaa. Ajo on ollut maantiepainotteista...

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 83
Millainen yhdistelmä on 308sw HDI 150 moottorilla ja automaatilla? Yleinen käsitys on, että HDI koneet on oikein huollettuna ok. Onko tässä HDI 150 versiossa mitään erikoista?
Civic, Sportside, Sportside, Caprice Classic, Suburban, Chevy Van, Chrysler 300M -00, Citroen Berlingo -03, Citroen C5 break -06, Grand Picasso -08, Chevrolet Silverado Duramax -03, Citroen C5 Tourer -10, Peugeot 508 GT -11, (Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 -18)

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 291
    • CitiX Oy
Toimiva pakettihan tuo on, harvinainen kyllä, ei ole paljoa myyty. Liikkuu hyvin ja menee pienellä.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen 2CV 0,6 -71 "Suomi 100-edition"

Ex PSA: Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

akyttala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Onko näissä Puretech -koneisissa aina start&stop järjestelmä? Entä THP 125?

akyttala

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 10
Onko uusikorisissa 308 (2014->) aina S&S koneesta riippumatta, esim. THP, Puretech tai BlueHDi? Ohjekirjan mukaan moiselle on joku nappula, josta sen saa pois, jos autossa sellainen on, mutta saako sen kokoaan disabloitua tai asetettua niin, että startatessa auto muistaisi, onko ominaisuus kytketty pois vai päälle ennen sammutusta?

Entä onko näissä jonkinlainen rengaspainevalvonta ja millaisella periaatteella se toimii? Onko kesä/talvirengastuksessa eroa, voiko/pitääkö ominaisuus kytketä pois tms. renkaita vaihtaessa tms? Varmaankaan ei voi olla niin typerä systeemi, että esim. talvirenkailla paineiden varoitusvalo palaisi kokoajan?

308GT20

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
308 on passiivinen rengaspainevalvonta, ei ainakaan turhaan herjaa. On toiminut tyhjällä renkaalla eli hälytti.

S&S toimii ihan hyvin, ei ole ollut siinä ongelmia. Muualla kylläkin.