Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 27401 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 840
No joo, aika hyvin löytyy.

Geotpeu

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 32
  • 308 SW
Tästä on kyse. http://www.nettiauto.com/peugeot/308/7129322

Ehkä hieman epäselvästi kysyin, sori siitä. Tuosta kosketusnäytöstähän on jo enempi kokemusta, eli kertokaapa sen toimivuudesta talviolosuhteissa? Vaihtoehtona on B koppanen MB, mutta sehän onkin premiumia.
Peugeot 308 SW BlueHDI 120 Automaatti

ex PSA:  308 1,6 eHDi, 307 SW 2.0 bensa, 406 2,0 bensa, 403 -60 luvulla kyytiläisenä talon eka ha.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
Eipä kosketusnäytössä ole mitään ongelmaa. Tottakai näyttö hidastuu 20 asteen pakkasella, kuten käy mille näytölle vain, mutta toimii ja voi käyttää hanskat kädessä. Empä minä ainakaan normi työmatkan aikana koske näyttöön ollenkaan. Radiota voi käyttää ratin napeilla ja automaatti ilmastointi hoitaa lämmityksen.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 858
  • Kuolema kuittaa univelat...
En ole koskaan koittanut kovalla pakkasella, toisaalta kotoa lähtiessä on auto yleensä lämmitetty. Noi muuten ei sitä näyttöä tule juuri rälpättyä, radiota voi säätää ratista ja ilmastoinnin asetuksiin ei juuri tarvitse koskea.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

MikaHoo

  • Vieras
Hei vaan! Ensimmäinen postaus tänne, joten pahoittelen jos ulosannissa on vielä puutteita. Kirjoitusohjeet on kyllä luettu ja pyritään ne omaksumaan. Jos tämä tulee nyt väärälle alueelle, niin moderaattorit siirtäkööt.

Nykyinen auto on 307 XT 2006 2.0. Toinen Pösö järjestyksessään ja kymmenkunta vuotta on merkillä ajeltu melko lailla ilman ongelmia. Nykyisen kanssa on kuitenkin alkanut olla vääntöä. Kaikenlaista pienempää harmia, vikailmoituksia, epätasaista käyntiä ja nyt viimeisimpänä hajosi kytkin. Korjaamo ryssi vaihdon ja nyt vaihdetaan sitten kaiketi vielä laatikkokin. En pitkästytä tässä tarinalla sen enempää, mutta auton kanssa alkaa olla kaikinpuolin ns. mitta täynnä ja ajatus olisikin päivittää uudempaan.

Budjetti sallisi vaihdon ehkä noin 2013 - 2014 vuoden 308:siin ja näitähän löytyykin jo suhteellisen vähin kilometrein. THP-kone? Onko näissä ollut siis jotenkin isommin ongelmia, kuten joistakin kirjoituksista täällä olin ymmärtäväni? Konettahan näyttäisi löytyvän sekä turbolla että ilman. Luonnollisesti turbokone houkuttelisi 30 lisähepan takia. Onko tässä jotain huomioitavaa, eli onko koneen luotettavuudessa isoja eroja turbolla tai ilman? Meidän pienessä perheessä auto on melko lailla vähillä kilometreillä (5000-10000 km / vuosi), ajo aikalailla varmaan tasan kaupunkia ja matkaa. Mielellään jatkossakin mahdollisimman huolettomina nuo kilometrit ja tietysti vähin huoltokustannuksin, jos uuteen autoon reilummin satsaa. Mietin tässä nyt lähinnä, että kannattaisiko budjettia venyttää vielä hieman lisää ja hankkia auto PureTech-koneella? Tai sitten supistaa jopa hieman ja katsella vähän ajettua 2010-2012 mallia? Näissä sitten tuo kori ei miellytä niin silmää ja varustetasokin on vajaampi, mutta...Tuo huolettomuus ja huoltokustannukset? Kokemuksia ottaisin vastaan mielellään?  :)

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
Kannattaa toki käydä koeajamassa se pienempi kone VTI 82. On varmasti huoltokuluiltaan pienempi ja muutenkin luotettavampi moottori kuin THP125.
Jos vain 82 riittää omaan käyttöön niin se on varmasti hyvä valinta.
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

tsrautia

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 43
Uuden 308 SW hankinta on nyt hyvin lähellä, mutta kertokaahan te, joilla on 308:sta pidempiaikaista kokemusta, että miltä tuo kestävyys vaikuttaa?  Onko ollut pientä tai isompaa vikaa? Lähtökohtaisestihan sitä toivoisi, kun uuden auton ostaa, että se on huoleton ja huoltokeikkoja vaativia pikkuvikojakaan ei ilmenisi. Eli pärjääkö 308 kilpailijoilleen luotettavuudessa?

Itsellä on tuo Allure edition BlueHDi automaattina vakavassa harkinnassa. Onko kyseisessä moottorissa/vaihteistossa tiedossa olevia tyyppiongelmia?

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 387
Minä en oikeastaan pysty vastaamaan, kun autossani on kilometrejä vasta noin 5500. Ja se on bensa. Mutta pari juttua:
- Tuli kampanjakutsu ovien lukkojen tarkistukseen ja mahdolliseen vaihtoon. Minun autossani vaihdetaan oikean etuoven ja vasemman takaoven lukot. Luulisi, että nyt tilattavissa autoissa asia on kunnossa jo auton lähtiessä tehtaalta.
- CD-soitin ei useinkaan tunnista CD-levyä. Tämän pitäisi tulla kuntoon ohjelmistopäivityksellä, joka tehdään lukkojen vaihdon yhteydessä.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   592 tkm

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 858
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kohta 45 tkm on takana 308 Puretech 130 manuaalilla, aikaa on palanut 13 kk, laitosta ei ole käytetty alun kolinoiden jälkeen korjaamolla kertaakaan, bensaa tankkiin ja ajoa. Joku pultti kampanja tehtin ekassa huollossa, muuten ei mitään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

Pajari

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
ArtoR
Miten ovien lukot ovat oireilleet?  Omasta kulkineestani bensa 308 SW vm 2015  kuuluu joskus repsikan puoleisista, joko etu- tai takaoven maastosta ääni, joka on kuin keskuslukon napsaus, mutta kuuluvampi. Liekö sielä sitten jotain vikaa, ovet toimii kuitenkin ok. Ääni kuuluu hetken ajettuni, ja se ei ole samanlainen keskuslukon kiinnimeno ääni, joka lukitsee kaikki ovet ajon aikana, vaan liittyy johonkin muuhun?
Ja tuo kamppanjakutsu, tuliko pyytämättä, vai oletko jostain asian tiimoilta valittanut?
Pitänee tuo ottaa puheeksi huollossa joka on kohta ajankohtainen. Etuiskarit vaihtavat ainakin takuuseen kolinan takia.
Aiemmin oli pienestä käynnistysviiveestä, joka kulkinettani vaivasi, juttua. Nyt ilmojen lämmettyä sitä ei enää ole esiintynyt. Ihme juttu sekin?


« Viimeksi muokattu: 13.04.2016, 15:52:04, kirjoittanut Pajari »

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 387
Autoni lukot eivät ole oireilleet mitenkään ja kutsu vain ilmestyi kirjeenä kotiin. Kannattaa kysyä merkkihuollosta.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   592 tkm

TC

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
308SW Puretech 130 Allure, kilometrejä n. 8800. Dieselistä paha sanoa, mutta ainakaan omalla kohdalla ei ole mitään ihmeellistä ilmennyt. Pieniä vikoja on ollut minullakin nyt tämä: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=73266.0 ja ajoittainen navin / musiikkisoittimen buuttailu joka tuntuu liittyvän USB-liittimen käyttöön. Näihin ajattelin ensimmäisen määräaikaishuollon yhteydessä pyytää korjausta, koska eivät ole niin häiritseviä vikoja vielä olleet. Mutta koska nyt lukkokampanjan takia pitää huoltoon mennä, hoidetaan nuo samalla kuntoon. Itse lukoissa ei minullakaan ole ollut mitään oireita, syytä huoltokutsuun en tiedä.
308 SW Allure PureTech 130 man. 2015

TC

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 59
No nyt on huoltokutsun ja parin muun asian tiimoilta auto käytetty pajalla ja lopputulos oli se, että mitään ei ole tehty. Ihan huviksenihan minä sitä autoa siellä käytän ja mielelläni menen toisenkin kerran samojen asioiden takia, vaikka hyvissä ajoin etukäteen oli sovittu ne kolme asiaa mitkä pitää tehdä ja minkään ei olisi siis pitänyt tulla yllätyksenä... Hohhoijaa. Ja vieläkään ei selvinnyt se syy miksi lukkoja pitää räplätä.

Navia / musiikkisoitinta ei voitu päivittää, koska "vika ei ollut päällä". Ei kai tuollainen satunnainen boottailu voi olla mitenkään päällä juuri sillä hetkellä kun sitä huollossa vilkaistaan. Yksinkertainen softapäivitys eikä voida tehdä, hienoa asiakaspalvelua. Tosin en tiedä auttaako päivitys ongelmaan, mutta mitäpä muutakaan tuolle voi tehdä kuin kokeilla... No etukäteen olin jo itse tehnyt netistä selvitystä mistä päivityksen saa, jos näin käy että virallista reittiä se ei onnistu ja päivitin systeemin nyt itse. Versio oli 5.2.C.R1 / CD: 26050 päiväyksellä 08-01-15 ja display version oli 31.1. Nyt on versio 5.4.B.R8 / CD: 26378 päiväyksellä 01-12-15 ja display version 32.00. Päivitys on todella helppoa tehdä itse, mutta kestää n. 20min jonka aikana auto on parempi pitää käynnissä. Eli homma menee samalla tavalla kuin karttapäivitys, mutta kestää pidempään ja näytössä on tovin aikaa sininen ruutu jossa näkyy päivityksen eteneminen. Näin se siis menee: http://youtu.be/RJdFRJoC5Cc. Toistaiseksi toimii hienosti, aika näyttää vieläkö kaatuilee.
308 SW Allure PureTech 130 man. 2015

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 9 858
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kerro nyt ihmeessä tuolla huollon palaute osiossa missä on onnistuttu näin hienosti.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

ArtoR

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 387
Minulle selitettiin Mäkelän Koneesta, että ensin täytyy testata, mitkä lukot autosta mahdollisesti pitää vaihtaa. Minusta on aivan ymmärrettävää, että huollossa ei ole lukkoja valmiina hyllyssä, kun ei ole yksiselitteisesti niin, että kaikki lukot pitäisi vaihtaa.
Nykyinen: 308 SW 1,2 PureTech 130 '15
Aiemmin: 406 GW 2,0 ST Executive '04, 406 GW 2,0 ST '02, 406 GW 1,8 SR '98, 405 Break 1,6 GLX '92, 405 1,6 GLi '90   592 tkm