Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 28006 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

keijokos

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
508 - THP-moottorin ongelmat
« : 01.04.2015, 09:47:54 »
Auto: xxxx 508 1,6 THP 156.

Paljon puhutaan jakopää ja imusarjaongelmista mutta onko ne kalliita korjata. Miten vaikea esim jakopään laitto oikeasti on. Mieli tekisi käytettyä 508, mutta hieman arveluttaa.

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 730
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #1 : 01.04.2015, 11:12:39 »
Minkä vuosimallin auto on kyseessä?

Vastaavanlaisia viestiketjuja:

THP-moottoreissa ongelmia
508 - Ajoittainen tehottomuus (THP)
3008 - THP-moottorin ongelmat
Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

keijokos

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #2 : 01.04.2015, 11:47:37 »
Ketjuja on paljon mutta en kyllä löydä mitään esim jakopään laiton hinnoista, asennusajoista ja pystyykö tavallinen asennustaitoja omaava henkilö sen laittamaan. Vanhemmat autot on kohta siinä iässä että ne tulee teeseitsemiesten käyttöön. Vois vain laskeskella kun ostaa käytetyn pitääkö siihen laittaa 300 vaiko 3000 lisää kunnostukseen.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 398
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #3 : 01.04.2015, 12:06:53 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=51949.msg251229#msg251229

Tuossa on esimerkiksi yksi listaus osista ja kustannuksista.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

keijokos

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #4 : 01.04.2015, 13:16:30 »
Ok mutta nuokin tiedot vuodelta 2010-11 onko joku perehtynyt asiaan tai korjauttanut hiljattain esim tänä vuonna. Osilla kun on taipumus halventua ja vian todellinen syypääkin ehkä jo löytynyt.

keijokos

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 173
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #5 : 01.04.2015, 16:49:15 »
Otsikon mukaisesti kiinnostaa thp moottorit. Mikä on esim ohjeaika jakoketjun vaihtoon?

bxsport

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 7
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #6 : 01.04.2015, 17:42:56 »
4-5 tuntia jos kaikki osat vaihdetaan.

508 sedan

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #7 : 03.04.2015, 14:43:57 »
Auto: 2011 508 1,6 THP.

Omaani on vaihdettu koko jakopää. Aamulla vein, illalla hain pois. Kustannuksista ei tietoa meni takuuseen. Imukanavien putsaus + uusi huohotusjärjestelmä aikaa yksi päivä + uudet öljyt, hinta jotain 1150e syrjäsilmällä kurkattuna. Takuuna tehty Laakkosella, eli minulle ei laskua onneksi. Jakorempasta vuosi, taas ketju rallattaa niin per....sti. Pakkasaamuna aika kauan ennen kuin öljyt lämpiää. Taitaa olla kiristin huono, kun ei kymmentätuhatta kilsaa kestä. Voi siellä olla laahainkin rikki, en ole viellä kerennyt aloittaa ruikutus kierrosta. Mittarissa 110 000km.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #8 : 03.04.2015, 15:00:10 »
Ok mutta nuokin tiedot vuodelta 2010-11 onko joku perehtynyt asiaan tai korjauttanut hiljattain esim tänä vuonna. Osilla kun on taipumus halventua ja vian todellinen syypääkin ehkä jo löytynyt.

Työhon menee huollossa käytännössä koko päivä, kun kahvi- ja lounastauot huomioidaan eli osaavalta asentajalta, jolla on oikeat työvälineet niin tuon 4-5 tuntia. Osien nykyhinnat selviävät Service Boxista. Noissa listaamissani takuukorjauksissa ei välttämättä näy kaikkien osien hinnat mukana summassa, kun maahantuoja tai tehdas on ne kustantanut. Työn hinta on varmaan vain noussut noista ajoista.

Uudemmissa THP-versioissa jakopääongelmien esiintyminen on ehkä jonkin verran harventunut, kuten myös vanhemmissa oikein korjatuissa. Ongelmaton se ei silti ole ja tuoreempien korjauslaskujen perusteella viat ovat entistä vakavampia ja vaativat perusteellisempaa ja kalliimpaa korjaamista. Eivät tosin yksin jakopään ongelmat, vaan niistä seuraavat muut oireet ja karstoittumisen aiheuttamat oireet, joita ei myöskään pidä aliarvioida käytetyn THP:n kohdalla. Toki uusikin karstoittuu, mutta sillä pääsee ajosta riippuen päälle 100 tkm ennen ongelmien esiintymistä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Oba

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #9 : 06.07.2015, 23:43:57 »
Auto: 2012 508 SW 1,6 THP 156 Active (automaatti, n. 46 000 km, käyttöönotto 5/2013).

Koneen rallatus diagnosoitu huollossa (ylläripylläri) jakopään ongelmaksi. Ketju venynyt 1,3mm yli sallitun maksimin 68mm, kuulemma. Normiremontti tiedossa, päivä menee, korjataan takuuseen.
Peugeot 508 SW Active 156 THP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #10 : 08.07.2015, 12:41:14 »
.
Uuteen e-THP 165 on vaihdettu PSA:n toimesta kaikki thp156:n kriittisimmät osat uusiin, eli n.30% moottorin moottorista. e-THP 165:n uskaltaisi jopa allekirjottanut ostaa...

Mitenköhän thp270?
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 263
    • CitiX Oy
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #11 : 08.07.2015, 20:05:24 »
Tuosta en oo varma, mutta ilmeisesti THP 200/205 ja 270 perustustuu muutenkin siihen kiinan tuontimoottoriin eikä niissä ole niinpaljoa ongelmia ollut. Luulisi jos THP 205 ja 270 ovat EP6F eli euro6 sukupolvea, niin muutokset olisi tehty myös niihin...
Nykyisin: Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15  /  Peugeot 207 SW 1,6 VTI 120 -08 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA: Peugeot 308 II SW 1,2 Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #12 : 09.07.2015, 12:59:21 »
Ainakaan RCZ R:n THP270 ei ole Euro 6. Tämä uusi 308 GTI:n versio on pakko olla.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Oba

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #13 : 20.07.2015, 18:47:49 »
Auto: 2012 508 SW 1,6 THP 156 Active (automaatti, n. 47 000 km, käyttöönotto 5/2013).

Jakopää korjattiin takuuna. Yritin udella mitä osia vaihdettiin ja mitä remontti kustantaa. Tähän ei saanut tarkempaa vastausta kuin "koko jakopää" ja "tonnin maksaa eikä riitäkään." Auto on nyt kuitenkin kunnossa, ylimääräiset rallatukset on poissa ja kulkupuoli ok.

Sen sijaan viikonloppureissulla tuo teki vanhan temppunsa: yön seisottuaan startin jälkeen kierrokset 1300 rpm, auton mittarin mukaan +18C lämmintä. Odottelin minuutin-pari ja tyhjäkäynti kierrokset palautuu normaalille tasolle. Tämä on se ilmiö, joka kahden vuoden aikana pikku hiljaa yleistyi ja lopulta ennen jakopään remonttia tapahtui jokaisella käynnistyksellä. Seuraavaa remppaa odotellessa siis.

Tavoitteena oli viiden vuoden pitoaika, joten kysyin huvikseni Veholta huolenpitosopimuksen (nyt ~45€/kk, 25tkm/v) jatkohintaa neljännelle vuodelle. 25tkm/v kustantaisi 127€/kk, ja 20tkm/v 105€/kk.
Peugeot 508 SW Active 156 THP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 927
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #14 : 20.07.2015, 22:30:01 »
Sinulla on oikeus saada yksilöity luettelo mitä autolle on tehty, vaikka olisi tehtykin takuuseen. Itseasiassa takuukorjauksista menee yksityiskohtainen osaluettelo maahantuiojalle ja valmistajalle ja jopa auton myöhempi omistaja saa ne tiedot pyytämällä.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä