Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 30090 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 991
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #150 : 03.08.2017, 23:32:35 »
^Tämähän ei kuvauksen perusteella vaikuta mitenkään THP-ongelmalta. Onkos sinne laatikkoon vaihdettu joskus öljyt?
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

antsu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 211
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #151 : 04.08.2017, 07:57:53 »
N ja P asennoissa moottoria ei rasita mikään. Ei ehjä moottori, edes nelisylinterinen, tärise silloin juurikaan. D ja R asennoissa on veto päällä ja moottori rasittuu, jolloin se tärisee huomattavasti enemmän, mutta ei silloinkaan paljon. Eron huomaa kun sitä vahtii, mutta ainakaan omissa autoissani se ei ole häirinnyt.

Kannattaa pistää laite tietokoneeseen kiinni ja katsoa vikalista.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 751
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #152 : 04.08.2017, 08:52:23 »
Hieman muuttuu ääni, kun turbiini pyörii mukana D:llä. Ecu pyrkii korjaamaan pyörintänopeutta. Kokeile ilman ilmastointikompuran rasitusta. Käy vertaamassa vastaavaan autoon, niin saat reffiä  :). Öljynvaihto tuskin auttaa tuohon "ominaisuuteen'.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 991
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #153 : 04.08.2017, 11:53:01 »
No jos laatikkoon ei noilla kilometreillä ole vielä öljyjä vaihdettu, niin voi hyvinkin jo vaikuttaa. Kyllä se ainakin omassani alkaa jo 55 tkm ajetuilla öljyillä olemaan tuo laatikon vaikutus kovin erilainen mitä vastavaihdetuilla, niin miksi se ei olisi sitä THP-koneisellakin, jossa vielä kone on köykäisempi.
Peugeot 508 GT HDI 204 FAP A -11 | Peugeot 208 Allure VTi 82 Urban Vintage -12
Verkossa: Suvikumit-blogi: 150 % parempi näkyvyys & Nokian Hakkapeliitta R2 235/45R18 tosielämän rengastestissä

Premium

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 654
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #154 : 04.08.2017, 15:32:13 »
Mikäli olen oikein ymmärtänyt, perinteisellä automaattivaihteistolla varustetun auton moottorissa ei ole vauhtipyörässä värinänvaimenninta, vaan hydraulinen momentinmuunnin ajaa saman asian. Jos vaikkapa vaihteiston  P-asennossa moottorissa ei ilmene värinöitä, mutta D-asennossa näin tapahtuu, voisi kuvitella vian olevan juuri momentinmuuntimessa.

EFL605

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #155 : 04.08.2017, 15:57:52 »

Myfirst

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #156 : 21.10.2017, 13:49:38 »
Käynnin epätasaisuus voi johtua korkeapainepumpun hajoamisesta. Alkoi lievänä, mutta paheni kunnes ei käynnistynyt enää ensimmäisellä yrityksellä. Kestää ilmeisesti 90000km, mulla kolmas menossa...

Peeveli

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 109
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #157 : 01.11.2017, 05:32:22 »
Tiedän monta autoa jolla ei ole päästy enään kuin 17tkm. Eli mikään ei ole ainakaan parantunut jakopäässä vuosien varrella.

Eli siis näissä uudemmissa THP 165:issa vielä heikommin kestävä jakopää? No sitten omani, 10 tkm ajetun, alkavat ääntelyt vahvistaa kommenttiasi.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 894
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #158 : 01.11.2017, 06:33:01 »
Ensin tutkittava ja vasta sen jälkeen hutkittava, jos on syytä.  :)