Kirjoittaja Aihe: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)  (Luettu 1675 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

red_wing71

  • Vieras
106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« : 18.07.2015, 18:11:14 »
Auto: 1992 106 1,4 XSI.

Moi!

Jakohihnaremppaa olen katsellut netissä, onko hihnassa 101 vai 108 hammasta. Esim. kun tsekkaa Mister-auton sivuja niin tarjoaa kumpaakin hammaslukua rekisterinumerolla. Kamracing.co.uk: sama hihna XSI ja Rallye, mutta tuotetiedoissa ei ole hammaslukua... Kellä kokemuksia tuosta nettikaupasta, onko luotettava myyjä? Mitenkä tuo kiristysrulla, jostain olin lukevinani että XSI:ssä hihna kiristetään laturilla? Kannattaahan vesipumppu vaíhtaa jakohihnan yhteydessä riippumatta siitä onko siinä vikaa tai ei?

Benkku

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #1 : 18.07.2015, 19:13:52 »
...mitenkä tuo kiristysrulla, jostain olin lukevinani että XSI:ssä hihna kiristetään laturilla...

Synkronihihna kiristyy epäkeskeisesti säätyvällä taittopyörällä, laturilla ei ole asian kanssa tekemistä.

Tosiaan varaosaluettelot antavat kahta hammaslukua riippuen moottorista ja sen valmitusajankohdasta, joten ilman tarkempia tietoja ei pysty sanomaan. Todennköisesti autoosi soveltuu osakokonaisuus, jonka hihnassa 108 hammasta.

red_wing71

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #2 : 18.07.2015, 19:28:45 »
Moottori TU3FJ2/Z, kamraring esim. myy pelkkää hihnaa, ei kiristysrullia,

-timbe

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #3 : 18.07.2015, 22:21:35 »
Auton VF3-alkuisella valmistenumerolla selviävät oikeat osat Service Box:sta (voin etsiä osat myös rekisterinumerolla):

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=28798.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 759
    • http://peugeot505.info
Vs: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #4 : 18.07.2015, 22:26:32 »
Kannattaahan vesipumppu vaíhtaa jakohihnan yhteydessä riippumatta siitä onko siinä vikaa tai ei?

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=10635.msg162988#msg162988
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=10635.msg355460#msg355460

Aika pieni kuluerä ja lisätyö tuo vesipumpun vaihto on, joten se kannattaa vaihtaa ainakin, jollei ole tietoa, milloin se on viimeksi vaihdettu. Pitäisi sen kestää 200 000-300 000 km.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

red_wing71

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #5 : 19.07.2015, 15:10:47 »
rekisterinumero KFY-221

-timbe

Benkku

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #6 : 19.07.2015, 18:57:24 »
No juu - pieleen olisi mennyt arveluni perusteella. Autosi moottorin tyyppi on KFZ, johon sopii hihna/sarja jossa 101 hammasta.

eeeno

  • Vieras
Vs: 106 - Jakohihnan vaihto (TU)
« Vastaus #7 : 19.07.2015, 22:07:55 »
Mielestäni jakopäänhihnasarja joka sis. rullat ja vesipumpun eivät ole Suomessakaan niin kalliita ja on varsin kriittinen osa. Vääräpaikka säästää. Ei kannata ostaa vain pelkkää hihnaa. Se on pieni investointi luotettavuuden suhteen, että ostaa koko paketin.

Varaosanumerot kannattaa selvittää tuolta

http://www.auto-parts.spb.ru/cat/pe/pe.mycat